کد خبر: ۶۵۵۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۱ - ۳۰ دی ۱۳۹۳

قول وزیر بهداشت برای تکمیل و تجهیز بیمارستان خرامه

وزیر بهداشت در نشست شورای اداری خرامه و در جمع مسئولان این شهرستان نسبت به تکمیل و تجهیز بیمارستان خرامه قول مساعد داد.
به گزارش شیرازه به نقل از فارس، نشست شورای اداری خرامه با حضور سید حسن قاضی‌زاده هاشمی، محمدهادی ایمانیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اسماعیلی نماینده مردم خرامه در مجلس شورای اسلامی و حجت‌الاسلام‌ محمد صباحی امام‌ جمعه خرامه و سایر اعضای شورای اداری این شهرستان برگزار شد.

نماینده مردم خرامه در مجلس شورای اسلامی در این نشست با بیان اینکه امروز از بهترین روزهای شهرستان خرامه است، گفت: همه مسئولان در دولت تدبیر و امید در تلاش برای خدمت‌رسانی هستند.

داریوش اسماعیلی افزود: وزیر بهداشت پیش از تصدی مقام وزارت نیز به خاطر رسیدگی به درد محرومان در بین مردم شناخته‌شده بودند و خوشحالیم که دکتر هاشمی درد مردم را می‌شناسند که موجب دستیابی به دستاوردهای خوبی در حوزه سلامت، در دولت تدبیر و امید شدند.

نماینده مردم خرامه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امروز گام‌های اساسی در زمینه رفع مشکلات مردم در حوزه سلامت برداشته‌شده که مردم رضایت خوبی از این حوزه دارند.

اسماعیلی رضایت مردم را حاصل تلاش‌های وزارت بهداشت و حمایت‌های مجلس دانست و ادامه داد: شهرستان خرامه بیش از 63 روستا داشته و مردم آن نیز اغلب به حرفه کشاورزی مشغول و به آب رودخانه کر وابسته بوده‌اند که به دلیل خشکسالی آب برای کشاورزی را از دست ‌داده‌اند و مردم خرامه، از محروم‌ترین نقاط کشور هستند.

نماینده مردم خرامه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نزدیک به 20 سال پیش عملیات احداث بیمارستان خرامه با هدف 64 تختخوابه شدن آغاز شد که پس از سال‌ها، با 32 تختخواب فعالیت خود را آغاز کرد، اما پاسخگوی نیازهای مردم نیست و از نظر آمبولانس و وجود متخصص زنان و زایمان دچار مشکل هستیم که امیدواریم برطرف شود.

امام‌ جمعه خرامه نیز دیگر سخنران این نشست بود که با اشاره به مهر تائید مقام معظم رهبری بر اقدامات وزیر بهداشت، گفت: در عرضه سلامت، با تلاش‌های افرادی مانند وزیر بهداشت، دغدغه‌های مردم روزبه‌روز کمتر شده و امیدواریم محدودیت‌های منطقه خرامه نیز کاهش باید که وضعیت رو به بهبود است.

حجت‌الاسلام‌ محمد صباحی دستگاه زباله‌سوز را از جمله نیازهای بیمارستان خرامه عنوان کرد و افزود: امیدواریم خدمات در این شهرستان با توجه به جمعیت بیش از 62 هزار نفری این شهرستان توسعه یابد و مردم فارس و مسئولان از جمله نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام ‌جمعه شیراز از عملکرد رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز رضایت دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز انتظارات مردم خرامه در مورد تبدیل بیمارستان به 64 تخت خرامه را به‌حق دانست و تصریح کرد: ساختمان زباله‌سوز از طرف دانشگاه در بیمارستان احداث ‌شده، اما دستگاه اتوکلاو مورد تأییدی تاکنون به ما معرفی نشده که امیدواریم مورد رسیدگی قرار گیرد.

محمدهادی ایمانیه افزود: حضور متخصص زنان و زایمان نیز دیگر نیاز مردم شهرستان است و تجهیزات پزشکی برای بیمارستان اختصاص‌یافته که امیدواریم تا پایان سال به بیمارستان منتقل شود.

وی همچنین از تکمیل خانه‌های بهداشت فارس تا پایان سال جاری خبر داد و نسبت به رفع کمبود خانه‌های پزشک در روستاها در سال 94 نیز ابراز امیدواری کرد.

رفع نیازهای مردم؛ یک اولویت جدی

در ادامه وزیر بهداشت با تأکید بر رفع نیازهای مردم به‌عنوان یک اولویت جدی، گفت: تکمیل تجهیزات بیمارستان از اولویت‌ها بود و مورد توجه جدی قرار می‌گیرد.

سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در مورد تأمین متخصص زنان و زایمان برای خرامه همچنین دستگاه اتو کلاو و سایر نیازها از جمله ساخت درمانگاه و اورژانس نیز قول مساعد داد.

وی با توصیه و تأکید برابر امر پیشگیری و صرف تلاش‌ها در این زمینه، گفت: اصلاح شیوه زندگی مانند پرهیز از دخانیات و کاهش مصرف قند و روغن، از جمله این موارد است و خوشحالیم که مرکز کوهورت خرامه نیز در امر پیشگیری فعال است.

وزیر بهداشت هم‌چنین در مورد راه‌اندازی مرکز بهداشتی درمانی شبانه‌روزی در منطقه کوربال دستور پیگیری داده و گفت: مردم منطقه بسیار قدرشناس هستند که با حضور در بیمارستان و گفت‌وگو با آنان، از ارائه خدمات در بیمارستان و شبکه بهداشتی درمانی اظهار رضایت می‌کردند.

وی یادآور شد: تکمیل و تجهیز بیمارستان برای ارائه خدمات بیشتر به مردم، در اولویت برنامه قرار دارد.

در پایان این نشست دهقان شیبانی رئیس شبکه بهداشت و درمان خرامه نیز به طرح مشکلات و نیازهای این شبکه پرداخت.

انتهای پیام/2448/

نظرات بینندگان