کد خبر: ۶۵۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۵ - ۳۰ دی ۱۳۹۳
مدیرعامل آبفای شهری شیراز:

پیشرفت 76 درصدی تصفیه‌خانه دوم شیراز/ کیفیت آب شیراز در شورای شهر بررسی می شود

تعداد اشتراک 610 هزار فقره و 2 میلیون جمعیت تحت پوشش آبفای شهر شیراز است.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، مدیرعامل آبفای شهری شیراز اعلام کرد: تصفیه‌خانه شماره 2 شیراز 76 درصد پیشرفت داشته و تاکنون 50 میلیارد تومان هزینه شده و 112 میلیارد تومان برای تکمیل پروژه نیاز است.

اله‌بخش نظرپور در هشتادو یکمین جلسه شورای شهر شیراز اظهار کرد: هزار و 600 کیلومتر از فاضلاب شهری اجرا شده و حدود 100 کیلومتر نیز در حال انجام است و 95 کیلومتر هم برای سال آینده در نظر گرفته شده است.

نظرپور با بیان اینکه آبفای شیراز 278 هزار مشترک فاضلاب دارد، گفت: هزینه هر انشعاب فاضلاب 5 میلیون و 100 هزار تومان می‌شود ولی درآمد ناشی از آن 901 هزار تومان است و آبفای شهری برای هر انشعاب فاضلاب با 4 میلیون و 150 هزار تومان کسری مواجه است.

وی همچنین با اشاره به بدهی 600 میلیارد ریالی آبفای شهری شیراز گفت: هزینه هر انشعاب در شهر شیراز 2 میلیون و 300 هزار تومان می‌شود که درآمد حاصل از آن 522 هزار تومان است و آبفای شهری برای هر انشعاب یک میلیون و 800 هزار تومان کسری دارد.

مدیرعامل آبفای شیراز با اشاره به وضعیت آب و مخازن شهری خاطرنشان کرد: تعداد اشتراک 610 هزار فقره و 2 میلیون جمعیت تحت پوشش آبفای شهر شیراز است.

وی آب تولید شده در سال 92 را 120 میلیون متر مکعب اعلام و تصریح کرد: اکنون 320 هزار متر مکعب ذخیره آب وجود دارد که 73 درصد از منابع زیرزمینی و 22 درصد از سدها تامین می‌شود.

این مقام مسئول درباره کیفیت آب شیراز گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این مورد فعالیت‌هایی انجام داده که به زودی در شورای شهر به ارائه نتایج خود می‌پردازند.

مدیرعامل آبفای شهری افزود: توسعه 50 کیلومتری شبکه آبرسانی، اصلاح 34 کیلومتر از شبکه و انتقال 2 کیلومتری از برنامه‌های این اداره در سال 94 است.

وی با بیان اینکه از سال گذشته تا کنون 30هزار مشترک آبفای روستایی به آبفای شیراز منتقل شده است، اعلام کرد: راه‌اندازی مخزن 10هزار لیتری در منطقه سعدی موجب شد امسال در این منطقه مشکل کمبود آب نداشته باشیم. همچنین مخزن 3 هزار لیتری زیباشهر به‌زودی راه‌اندازی خواهد شد و مخزن 15هزار لیتری چمران نیز آماده افتتاح است که در سفر هیات دولت به شیراز افتتاح می‌شود.

نظرات بینندگان