کد خبر: ۶۵۶۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۸ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۳

جوان کازرونی که صفر تا صد دستگاه جوجه کشی را با دستان خود می سازد+ عکس

شاید کسی فکرش را هم نمی کرد، چند سال بعد، مشتری هایی از استان های هم جوار، خواهان خرید دستگاه های جوجه کشی تمام اتوماتیک موذنی باشند.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از  کازرون خبر، جرقه ساخت دستگاه جوجه کشی، از دوران راهنمایی در سرش خورده بود. همان روزهایی که معلم حرفه و فن به او و بقیه هم کلاسی هایش گفته بود، با کارتون و مقوا دستگاه جوجه کشی بسازید. شاید آن روز خود احمدرضا مؤذّنی که حالا 25 سال سن دارد فکرش را  هم نمی کرد، چند سال بعد، مشتری هایی از استان های هم جوار، خواهان خرید دستگاه های جوجه کشی تمام اتوماتیک او باشند.  با او که 4 نفر از اعضای پایگاه مقاومت بسیجشان را در کارگاه ساختن دستگاه جوجه کشی، مشغول به کار کرده، گفتگویی انجام دادیم.

 

کازرون خبر: خودتان را معرفی کنید و بگویید چند سال است به ساخت دستگاه جوجه کشی مشغول هستید؟

بسم ا... الرحمن الرحیم. احمدرضا مؤذّنی و متولد سال 68 هستم و در پایگاه مقاومت بسیج شهید رجایی مسجد حاج قنبر به فعالیت مشغولم. از شش سال پیش تا به امروز، دستگاه جوجه کشی درست می کنم ولی به صورت جدی و حرفه ای، دو سال است که به این حرفه مشغولم.

 

کازرون خبر: از چه موقع جرقّه ساخت دستگاه جوجه کشی به ذهنتان خورد؟

یکی از تکالیف عملی کتاب حرفه و فن مقطع راهنمایی، ساخت دستگاه جوجه کشی بود - فکر کنم صفحه 38 کتاب بود-. بعد از مطالعه کتاب، با کارتون و مقوا دستگاه را ساختم و این بود که جرقه ساخت دستگاه جوجه کشی به سرم خورد و الآن به صورت حرفه ای به ساخت آن مشغولم.

 

کازرون خبر: از این دستگاه جوجه کشی که با کارتون ساختید، جوجه هم توانتسید به دست آورید؟

بله، دفعه اول همه ما را نا امید کردند و گفتن آقا نمی شود و ... ولی از سه تخم مرغ موجود در دستگاه، یکی به جوجه تبدیل شد و آن دو تا هم به خاطر نداشتن نطفه، جوجه نشدند. یادم می آید هر ساعت به تخم مرغ ها سر می زدم و آن ها را می چرخاندم.

 

کازرون خبر: شما بعدها شروع به ساختن دستگاه نیمه اتوماتیک جوجه کشی کردید. بفرمایید بگویید این دستگاه دارای چه ویژگی هایی است؟

در دستگاه نیمه اتوماتیک جوجه کشی، چرخش تخم مرغ ها با دست صورت می گیرد و دمای دستگاه هم از دقّّّّّّت پایینی برخوردار است.

 

کازرون خبر: از اولین دستگاه نیمه اتوماتیک جوجه کشی که ساختید برایمان بگویید؟

اولین دستگاه نیمه اتوماتیک را برای شخص خودم ساختم که هنوز هم آن را نگه داشته ام. آن دستگاه، ظرفیت نگهداری 336 تخم مرغ را داشت. ما از آن دستگاه توانستیم جوجه انواع پرندگان اعم از مرغ، بلدرچین، کبک، غاز، اردک و بوقلمون را به دست آوریم.

 

کازرون خبر: از مرحله حرفه ای و ساخت دستگاه تمام اتوماتیم بگویید؟

از دو سال پیش تصمیم گرفتم که به کار خود توسعه بخشم و ضمن استفاده از تجربیات افراد مجرب و مطالعات شخصی که داشتم توانسیم به همراه چند نفری از بچه های پایگاه که در کنارم مشغول به فعالیت هستند، دستگاههایی را بسازیم که بالای 97 درصد، بازدهی دارند.

 

کازرون خبر: وام سپاه چه قدر در افزایش تولید شما مؤثر بود؟

قبل از گرفتن وام مجبور بودیم که بعد از سفارش مشریان، ابتدا از آن ها مقداری از پول دستگاه را بگیریم و بعد شروع به ساختن دستگاه نماییم، اما با این 15 میلیون وام که سپاه از سپاه گرفتیم، کمک شایانی به ما شد و توانستیم دستگاههای مختلفی بسازیم و در حال حاضر به محض اینکه مشتری وارد مغازه شود، می تواند دستگاههای مختلف را مشاهده کرده و یکی را انتخاب و خریداری نماید.

 

کازرون خبر: وضعیت فروش این دستگاهها به چه صورت است؟

علاوه بر شهرستان کازرون و برخی از شهرهای استان فارس، ما از استان  های بوشهر و کهگلیو و بویر احمد هم مشتری داشته ایم؛ سعی کرده ایم کیفیت کارمان بالا باشد و در عین حال از قیمت کمتری نسبت به نمونه های مشابه برخوردار باشد و همین کیفیت بالای دستگاهها، بهترین تبلیغ برای من است. لازم به ذکر است که دستگاههای تولیدی ما برای اعضای بسیج و افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی با 10 درصد تخفیف به فروش می رسد و هر کدام از اداره ها و ارگان ها هم می توانند با 15 درصد تخفیف، دستگاهها را از ما خریداری نمایند.

 

کازرون خبر: حرفی با مسئولان ندارید؟

از مسئولان توقع این را داریم که زمینه فروش بیشتر این دستگاهها را فراهم کنند. شنیدم که برخی به جهاد کشاورزی شهرستان جهت خرید دستگاه جوجه کشی مراجعه کرده اند و آقایان علیرغم اطلاع از وجود مغازۀ ما، آدرس یکی از کارگاه های تولیدی جوجه کشی در شیراز را به آن ها می دهند. به نظرم می رسد اداره های مختلف مثل جهاد کشاورزی، صنعت و معدن و بازرگانی و ... می توانند کمک هایی جهت فروش بیشتر به ما بکنند.

 

کازرون خبر: برای چند نفر شغل ایجاد کرده اید؟

برای 4 نفر از اعضای پایگاه خودمان توانستیم در این کارگاه، شغل ایجاد کنیم و در صورتی که مطمئن باشیم دستگاههای بیشتری به فروش می رسد، می توانیم برای 4-5 نفر دیگر، شغل ایجاد نماییم.

 

کازرون خبر: تشکر می کنم که علیرغم مشغول بودن، وقت خود را به ما اختصاص دادید.

خواهشن می کنم. تشکر دارم از شما که فعالت ما را منعکس می کنید.

ساخت دستگاه جوجه کشی در کازرون

ساخت دستگا جوجه کشی در کازرون

ساخت دستگا جوجه کشی در کازرون

ساخت دستگا جوجه کشی در کازرون

ساخت دستگا جوجه کشی در کازرون

ساخت دستگا جوجه کشی در کازرون

ساخت دستگا جوجه کشی در کازرون

ساخت دستگا جوجه کشی در کازرون

 

نظرات بینندگان