کد خبر: ۶۵۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۲ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۳

اعتراض امام جمعه آباده به سرمایه گذارهای ناسالم

توصیه ما به مسئولین نظام بخصوص دست اندرکاران سیاست خارجه این است که فراموش نکنند مبنای فکری این نظام، همان فتوای حضرت امام خمینی(ره) راجع به سلمان رشدی ملعونی بود که به ساحت رسول الله (صلی الله علیه و آله وسلم) توهین کرد.

به گزارش شیرازه به نقل از آباده نما، نماز جمعه این هفته به امامت نماینده ولی فقیه در شهرستان آباده، حجت الاسلام موسوی خراسانی، در مصلی نماز جمعه آباده برگزار شد.

خطیب نماز جمعه آباده با بیان اینکه این روزها روز پیامبر(ص) است، گفت: امروز دل مسلمین جهان به خاطر اهانت یک نشریه هتاک، داغدار شده است و دشمن می داند چگونه دل مسلمین را جریحه دار کند، ولی غافل از این نکته هستند که خون مسلمانان را این حرکات بیشتر به جوش می آید.

وی در ادامه بحث هفته گذشته به سیره پیامبر اعظم(ص) اشاره کرد و گفت: پیامبر ما دائم الذکر بودند و دیگران را بسیار دعا می کردند ما چقدر این گونه هستیم، چقدر همدیگر را دعا می کنیم؟ یکی از مزیت های دعا کردن برای هم، این است که دلها به هم نزدیک می شوند و نفاق را از بین می رود.

*مسئله بعدی که مسئولین باید به آن توجه کنند، مسئله گرانی است

خطیب نماز جمعه آباده در مذمت بیکاری با بیان روایتی از پیامبر، خاطر نشان کرد: کسی که سالم باشد و زندگی خوبی هم داشته باشد ولی بیکار بگردد، به مرور خودش را خرج خواهد کرد و بیکاری موجب افسردگی و سرمنشاء بسیاری از مفاسد اخلاقی است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی خراسانی مسئله مهم امروز جهان اسلام را، مسئله حرمت رسول الله دانست و افزود: توصیه ما به مسئولین نظام بخصوص دست اندرکاران سیاست خارجه این است که فراموش نکنند مبنای فکری این نظام، همان فتوای حضرت امام خمینی(ره) راجع به سلمان رشدی ملعونی بود که به ساحت رسول الله (ص) توهین کرد.

وی دومین نکته ای که مسئولاین باید به آن توجه کنند، مسئله گرانی ذکر کرد و گفت: مسئله بعدی که مسئولین باید به آن توجه کنند، مسئله گرانی است که فشار زیادی را بر مردم کشور تحمیل کرده است. اختلاس های مختلف و زمین خواری عده ای، دودش در چشم مردم می رود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی خراسانی ضمن تاکید بر صرفه جویی در مصرف آب، گفت: امروزه 80 درصد از بیماری ها مربوط به آب غیر بهداشتی است این که ما شیر آب را باز می کنیم و آب به راحتی در اختیار ما قرار می گیرد، فراموش نکنیم خیلی ها در نقاطی از جهان هستند که در حسرت داشتن چنین آبی هستند.

*چرا راجع به سرمایه گذاری ها تحقیقات کامل و لازم را انجام نمی دهید که کار به اینجا بکشد؟

وی پلمپ کردن چاه های غیر مجاز، جلوگیری از کاشت محصولات کشاورزی که به آبیاری زیاد نیاز دارند، اکتفا به کاشت محصولات ضروری را چند راهکار مقابله با هدر دادن آب عنوان کرد.

خطیب نماز جمعه آباده با ابراز تاسف از برخی مشکلات بوجود آمده در شهرستان گفت: چرا راجع به سرمایه گذاری ها تحقیقات کامل و لازم را انجام نمی دهید که کار به اینجا بکشد؟

وی در پایان به مناسبت های پیش رو در هفته جاری به سالروز ولادت امام حسن عسکری(ع) اشاره کرد و گفت: انشاالله همه ما پیرو راستین آن امام همام باشیم و روز قیامت شرمسار آنان نباشیم.

در پایان مراسم نماز جمعه این هفته، نمازگزاران در اعتراض به اهانت روزنامه شارلی ابدو فرانسه در اهانت به ساحت مقدس حضرت رسول الله(ص) راهپیمایی کردند و شعار دادند.

نظرات بینندگان