کد خبر: ۶۵۷۳۶
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۴ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۳
نماینده مردم فیروزآباد در مجلس خبر داد:

تا دو هفته آینده لایحه بودجه به صحن علنی می‌رود

در جهت ترویج اقتصاد مقاومتی در ادارات بسیاری از هزینه‌هایی که می‌توان حذف کرد را باید حذف کنیم.

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی شیرازه، نماینده مردم فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند در مجلس نیز در یازدهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان ضمن اشاره به انضباط کاری دولت در ارائه به موقع لایحه بودجه به مجلس اعلام کرد: لایحه بودجه در کمیسیون‌های تخصصی مجلس مورد بررسی قرار گرفت و اکنون در کمیسیون تلفیق بررسی می‌شود و تا دو هفته آینده در صحن علنی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

نادر فریدونی عوامل اثرگذار بر رکود اقتصادی را برشمرد و بر توجه مدیران به جلوگیری از عواملی که می‌تواند رکود اقتصادی را افزایش دهد، تاکید و تصریح کرد: ضعف شرایط کسب و کار، تحریم‌های اقتصادی، بزرگ شدن حجم دولت، افزایش فساد اداری و ناکارآمدی از جمله عوامل رکود اقتصادی است که باید مدیران نظارت بیشتری بر ادارات تحت نظر خود داشته باشند.

وی تضعیف بخش خصوصی، کاهش سود بنگاه‌های کوچک و متوسط و عدم پرداخت تسهیلات به آنان را از دیگر عوامل رکود اقتصادی برشمرد و افزود: در جهت ترویج اقتصاد مقاومتی در ادارات بسیاری از هزینه‌هایی که می‌توان حذف کرد را باید حذف کنیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه ریشه‌‌های فساد که در جامعه وجود دارد، اثرات نامطلوبی بر اذهان مردم می‌گذارد و مردم آن را به حساب کل دولت و حاکمیت می‌گذارند و این برای ما افت دارد، تصریح کرد: وقتی خود حکومت‌ها بخواهند کارهای اقتصادی را به صورت انحصاری انجام دهند، زمینه فساد فراهم می‌شود بنابراین باید بخش خصوصی را در کنار بخش دولتی توسعه دهیم.

فریدونی یکی از ریشه‌های فساد را سیاست‌های نادرست مدیران عنوان و تاکید کرد: در گزینش مدیران توسط مسئولین باید شایسته‌سالاری مورد توجه قرار گیرد و مسئولین همه دستگاه‌ها باید نظارت بیشتری بر مجموعه تحت مدیریت خود داشته باشند. همچنین مدیران بر کمیت و کیفیت برنامه‌ها و پروژه‌ها و مناقصاتی که دارند، نظارت لازم را داشته باشند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس متناقض و موازی بودن قوانین را یکی دیگر از عوامل ایجاد فساد دانست و گفت: چارچوب حقوقی ضعیف و عدم شفافیت قوانین می‌تواند موجب فساد شود که باید مورد توجه قانونگذاران قرار گیرد اما درحقیقت ما در تولید قانون مشکلی نداریم و اشکال در اجرای قانون است.

فریدونی ضمن بیان اینکه وجود نااهلان و رانت‌خواران در اقتصاد بسیار فسادآور است، از ایجاد اصلاحات در سیستم‌های اقتصادی، سیاسی و مدیریتی کشور؛ مشارکت دادن جامعه مدنی و سازمان‌های غیردولتی به ویژه‌ رسانه‌ها و مطبوعات و بیرون آمدن دولت از کار تصدی‌گری به عنوان اصول اساسی مبارزه با فساد یاد کرد.

به گفته وی توجه به سرمایه‌گذاری، ایجاد اشتغال، رفع معضل بیکاری، رفع تشریفات دست‌و پا گیر اداری از سر سرمایه‌گذاران و کارآفرینان از دیگر راهکارهای اجرای اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از ایجاد فساد است.

این نماینده مجلس همچنین خواستار تسریع در استخدام کسانی شد که طبق مصوبات ابلاغ شده در آزمون استخدامی شرکت کرده و قبول شده‌اند.

نماینده مردم فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند در مجلس با بیان اینکه جاده‌های انتخاباتی بنده، محروم‌ترین وضعیت جاده‌ای را دارد نسبت به عدم رسیدگی به این وضعیت ابراز گلایه کرد و گفت: چرا باید هنوز در باند دوم جاده کوار-فیروزآباد- عسلویه که شاهراه اساسی ارتباطی با پارس جنوبی است، مشکل وجود داشته باشد؟!

فریدونی ضمن بیان اینکه جاده فیروزآباد به فراشبند از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به فارس است که پیشرفت بالای 80 درصد داشته اما به خاطر کمتر از 10 میلیارد متوقف شده است، از مسئولین خواست تا این پروژه را نجات دهند.

وی همچنین خواستار اختصاص اعتبارات استانی به پروژه‌های سد سلمان، هایبر و تنگ‌آب شد و افزود: سد هایبر با پیشرفت فیزیکی بیش از 80درصد در آستانه آبگیری هست لذا ضروری است برای اتمام این پروژه اقدام شود.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
فراشبندی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳
0
برادرم جاده فراشبند فیروزاباد از مصوبات سفر احمدینژاد به فراشبند وفارس است نه سفر رهبری
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳
0
ایشون نماینده فراشبند و قیروکارزین هم هستند جهت اطلاع دوستان
Safa
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳
0
شايسته سالاري؟؟؟
پس شما توي اي هفت هشت سال چيكار ميكردي كه حالا يادتون اومده اين حرفا رو بزني اقاي فريدوني؟
چرا نظارت نكردي و جلو اختلاس ها رو نگرفتيد؟داريد جون اخرتونو ميكنيد كه دور بعد راي بياريد،زهي خيال باطل.
ناشناس
UNITED STATES
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳
0
دلیل عدم استقبال از اقای فریدونی در دیداری که از روستائیان شهرستان قیرو کارزین داشته قابل تامل است خبر ها حاکی از ان است بطور مثال در روستائی ولایتمدار تنگروئین مردم از خانه هایشان بیرون نیامدند حتی از شورای اسلامی هم یک یا دونفر بودند که اقای فریدونی سریعا ان روستا را با هئیت همراه ترک کرده و از یکی از اعضای شورا خواسته مردم رابرای سفر بعد جهت استقبال دعوت کند ناراحتی مردم یک دلیل عمده اش به عدم توجه به روستا از سوی نماینده بر می گردد که پس از 3سال به این روستا امده.تمام.سایه امام خامنه ای مستدام
فراشبندیان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳
0
از نماینده توقع داریم جاده جدید فراشبند فیروزآباد را به اتمام برساند البته سریعتر.چون قرار بود 3 ساله ساخته شود و حالا 6 سال است که پروژه به درازار کشیده شده.اگه اینجوری جلو بروید پیشرفتی در کار نیست.
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳
0
اقا تو منتطقه ما هم از اقای فریدونی استقبال نشد مردم واکنششان را به اقای فریدونی با این عمل نشان دادند.یک دلیل عمده به دلیل اطرافیانشان هست که اصلاح طلبان تندرو می باشند و دلیل دیگر اینکه ایشان حتی پیگیری های نماینده قبل را هم به سر انجام نرسانده است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳
0
شهرستان قیروکارزین فراشبند و فیروزاباد خدمات و پیگیری های نماینده سابق حجت الاسلام حاج سید یونس موسوی سرباز ولایت را هیچوقت فراموش نمیکنند شاید ما قدر ایشان را ندانستیم واقعا حیف صد حیف...