کد خبر: ۶۵۷۳۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۳
معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری فارس:

پروژه عمرانی جدیدی در سال 94 آغاز نمی‌شود/ بودجه فرهنگ و هنر فارس 228 ميليارد تومان شد

راه‌اندازی هر چه سریع‌تر سامانه ساترا برای آمایش سرزمین در استان فارس ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی شیرازه، معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری فارس هم در یازدهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اعلام کرد: هیچ پروژه عمرانی جدید در سال 94 آغاز نمی‌شود چراکه تعداد بسیار زیادی از پروژه‌های پیشین هنوز ناتمام مانده است.

ساسان تاجگردون با بیان اینکه اعتبارات تملك دارايي‌هاي سرمايه‌اي استاني و ملي سرجمع 16 درصد نسبت به سال 93 پيشرفت داشته است، گفت: اعتبارات تملك دارايي استاني هزار و 700 ميليارد تومان بوده كه 33 درصد رشد داشته و سر جمع اعتبارات تملك دارايي سرمايه ملي و استاني 12 درصد كاهش داشته در صورتي كه كاهش سهم ما امسال 37 درصد بوده است.

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری فارس با اشاره به اینکه اين كاهش نشان مي‌دهد كه نبايد در سال 94 هيچ پروژه عمراني جديدي آغاز شود، خاطرنشان کرد: اين موضوع به علت تعدد پروژه‌ها در گذشته و حجم بالاي مطالبات پيمانكاران رخ داده است.

تاجگردون با بیان اینکه مجلس شوراي اسلامي با كسب دو سوم آراء نمايندگان سهم ماده 180 برنامه پنجم توسعه را از 2 درصد به 3 درصد افزايش داده، اعلام کرد: اين ميزان در استان فارس 457 ميليارد تومان در سال 94 خواهد بود.

وي استفاده از اين منبع را موقعيت مناسبي براي جبران كسري‌هاي ناشي از كاهش سهم اعتبارات استان دانست و افزود: تعداد 148 طرح تملك دارايي در حوزه اعتبارات طرح‌هاي ملي 948 ميليارد تومان است كه 36 درصد افزايش داشته است.

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری فارس با اعلام اینکه از 12 طرح ملي در لايحه بودجه 94 دو طرح مرمت تخت‌جمشيد و پاسارگاد و حفاظت و احيای درياچه‌هاي استان به استان فارس تعلق دارد، بیان کرد: بودجه فرهنگ و هنر در سطح كشور 43 درصد رشد داشته و در استان فارس به 228 ميليارد تومان در قالب 116 طرح رسيده است.

تاجگردون با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل افزايش كل بودجه در كشور 35 درصد و در استان فارس 47 و نیم درصد رشد داشته و به 3 هزار و 72 ميليارد تومان رسيده است، گفت: در حوزه بهداشت و درمان افزايش سهم كشوري 37 درصد و در استان فارس 62 درصد بوده است.

وی با اشاره به اینکه افزايش اعتبارات در حوزه منابع آب در كل كشور 38 درصد و در استان فارس با 53 درصد رشد به 2 هزار و 522 ميليارد تومان رسيده است، افزود: در حوزه آموزش عالی نیز بودجه كل كشور 43 درصد و بودجه استان فارس 83 درصد افزايش داشته كه در قالب 38 طرح پيش‌بيني شده و از اين تعداد 11 طرح مربوط به دانشكده‌هاي علوم پزشكي استان فارس است.

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار فارس با بیان اینکه با شرایط کنونی باید پروژه‌های با پیشرفت بیشتر در اولویت قرار گیرد و ملاک تصمیم‌گیری برای تأمین اعتبار باشد، گفت: راه‌اندازی هر چه سریع‌تر سامانه ساترا برای آمایش سرزمین در استان فارس ضرورت دارد.

تاجگردون با اشاره به اینکه دستگاه‌های مختلف در استان در راستای راه‌اندازی هرچه سریع‌تر این سامانه در استان باید افرادی که به جی‌آی‌اس آشنایی دارند را معرفی کرده و تجهیزات لازم را نیز آماده کنند، خاطرنشان کرد: برای پیش‌نیاز ورود به تحلیل آماری، این سامانه ابزار مهمی است که باید نیازهای مربوطه در زمان مشخص آماده شود.

نظرات بینندگان