کد خبر: ۶۵۷۴۱
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۷ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۳
سخنان معنادار امام جمعه شیراز:

اینجا حرم سوم اهلبيت است یا دهكده موسيقي؟

اخيرا دست‌هايي مرموز مي‌خواهند وحدت كلمه را بشكنند.

نماينده ولي فقيه در استان فارس با تاكيد بر لزوم حفظ آرامش و وحدت ايجاد شده در استان، هر حركتي در راستاي تضعيف مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي را جرمي نابخشودني دانست وتاكيد كرد كه شكستن حريم تمام ادارات براي ما ضرر است و بايد از آن اجتناب شود.

به گزارش شیرازه، آيت‌الله اسدالله ايماني شامگاه شنبه 4 بهمن در هشتاد و دومين جلسه شوراي فرهنگ عمومي فارس با اشاره به مباحث مطرح شده در جلسه‌اي بين يكي از پاسداران و مجموعه‌اي از مديران وزارت كشور در فارس، گفت: من براي سپاه، وزارت كشور، ارشاد، جهادكشاورزي و همه وزارت‌خانه‌ها و دستگاه‌ها احترام قائل هستيم و همه اعتبار دارند چون گردانندگان نظام هستند و نمي‌خواهيم هيچ مجموعه‌اي مقابل يك ديگر قرار گيرند.

استاندار زود این قصه را جمع کند

وي با تصريح ضرورت ورود استاندار به اختلاف ايجاد شده و حل و فصل سريع‌ آن با هدف حفظ و تداوم آرامش موجود در فارس، تاكيد كرد: تا امروز آرامش، هماهنگي و وحدت كلمه در فارس داشتيم كه البته با قيمت ارزاني هم كسب نشده بود، با هزينه ايجاد شده بود، علي‌رغم تمام عقب‌ماندگي‌ها، فارس در اين عرصه حركت‌ خوبي انجام داده بود.

اخيرا دست‌هايي مرموز مي‌خواهند وحدت كلمه را بشكنند

آيت‌الله ايماني تاكيد كرد: اخيرا دست‌هايي مرموز مي‌خواهند وحدت كلمه را بشكنند، مي‌طلبد مديريت ارشد استان با سعه صدر و علاقه‌اي كه حفظ و تداوم اين وحدت دارند و من به اين شهادت مي‌دهم، به موضوع ورود كنند. در جلسه شورای اداری یکی از مسئولان سپاه مطلبی را که مورد تائید همه مومنان است بیان می کند و بعد می بینیم عده ای از بدنه وزارت کشور جلسه را به تنش می اندازند و بعد هم سوء استفاده می کنند. واقعا مساله این است که شکستن همه حریم ها خطر است و همه گردانندگان نظام اسلامی هستند. نمی خواهیم دو مجموعه مقابل هم قرار گیرند.

تضعیف سپاه خیانتی نابخشودنی است

نماينده ولي فقيه در استان فارس با اشاره به نگاه حضرت امام(ره) به مجموعه سپاه، گفت: سپاه جايگاه رفيعي دارد و در اين شرايط اگر بخواهيم حرمت سپاه را ناديده بگيريم، خيانتي است كه خداوند از آن نمي‌گذرد.

او با اشاره به اينكه سپاه در شرايط كنوني در مرزها و در بدترين شرايط براي حفظ امنيت مرزهاي كشور، از جان خود مايه گذاشته است، گفت: اگر بخواهيم اين‌ها را در بازي‌هاي سياسي و اهداف و جناح‌بندي‌هاي سياسي و تسويه حساب‌هاي وارد كنيم، درست نيست. هر برخوردي كه براي تضعيف اين نهاد انجام شود، جرم نابخشودني است.

تسویه حساب با سپاه یعنی تسویه حساب با کشور

ایمانی گفت: مگر چند روز قبل شهدای سپاه را در شیراز تشییع نکردیم؟ مگر این روزها بچه های سپاه در جبهه مقاومت شهید نمی دهند؟ توسیه حساب با سپاه یعنی تسویه حساب با کشور. دیروز بنا به وظیفه در خطبه ها از سپاه دفاع کردم و امروز هم دفاع می کنم. تنها نهادی که امام راحل اعلام کرد من از آن راضی هستم و خواهم بود سپاه است.

رئيس شوراي فرهنگ عمومي استان فارس همچنين با انتقاد از برگزاري مداوم كنسرت‌هاي موسيقي در شيراز، گفت: حرم سوم اهل بيت(ع) يكسري الزامات دارد كه بايد رعايت شود، الزاماتي كه كمتر مورد توجه قرار گرفته است، در حرم اول يعني مشهد و حرم دوم يعني قم، برگزاري كنسرت‌هاي موسيقي در چه حد و چه قواره‌اي است، آيا ما هم مانند آن شهرها هستيم؟

 اینجا حرم سوم اهلبيت است یا دهكده موسيقي؟
آيت‌الله ايماني گفت: انگار اسم‌ها دارد جا به جا مي‌شود، به‌جاي حرم سوم اهل بيت(ع) تبديل مي‌شويم به دهكده موسيقي در ايران، هر روز كنسرت موسيقي. من مخالف موسيقي و هنر نيستم، تاكنون ده‌ها جلسه با هنرمندان مختلف داشته‌ام و حمايت‌هاي مختلفي هم از هنرمندان انجام داده‌ام كه البته وظيفه‌ داشته‌ام، اما ما براي ترويج موسيقي هم وظيفه داريم؟

نماينده ولي فقيه در استان فارس با بيان اينكه حرم سوم اهل بيت(ع) بايد شباهت‌هايي با حرم‌هاي اول و دوم داشته باشد، گفت: آمار بگيريد ببينيد برگزاري كنسرت‌هاي موسيقي در حرم‌هاي اول و دوم اهل‌بيت(ع) چه ميزان است، اين همه آموزشكده موسيقي، آيا نياز است؟ آنهم آموزشگاه‌هايي كه مختلط است، اين همه كنسرت موسيقي در فضايي مختلط با حضور دختر و پسر و مرد و زن در كنار هم.

آيت‌الله ايماني گفت: خواننده‌اي كه صدا و سيما برنامه‌هاي او را حذف مي‌كند، سي‌دي‌هاي او در خارج كشور آبرو ريزي است، عكس‌هايي كه از خودش در فضاهاي مجازي با زنان لخت و نیمه عریان گذاشته خجالت‌آور است، آيا صحيح است كه كنسرتش را برگزار كنيم.

اين معني ندارد كه تهران بخواهد براي ما تصميم بگيرد، ما قيم نياز نداريم

وي تصريح كرد: اين معني ندارد كه تهران بخواهد براي ما تصميم بگيرد، ما قيم نياز نداريم، شوراي فرهنگ عمومي بايد براي برگزاري كنسرت‌ها هم چهارچوب تعيين كند، اينكه چه افرادي، چگونه و در چه فضايي اين كنسرت‌ها را برگزار كنند. اگرنه نيروهاي مومن نمي‌توانند تحمل كنند و من از زماني وحشت دارم كه تقابلي ايجاد شود و جمع كردن آن امكان‌پذير نباشد.

آيت‌الله ايماني همچنين در خصوص ايام‌نوروز و لزوم توجه و دقت در برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده براي اين ايام نيز گفت: اين ايام با توجه به حضور گسترده مردم در شيراز، اهميت ويژه‌اي دارد و برنامه‌ريزي ويژه‌اي را طلب مي‌كند.

رئيس شوراي فرهنگ عمومي برنامه‌هاي انجام شده در سال‌هاي گذشته خصوصا در تخت‌جمشيد را خوب ارزيابي و تاكيد كرد: سال‌هاي گذشته مجموعه‌اي راه‌اندازي شد كه كارهاي ديني و فرهنگي را مديريت كرد، امسال هم بايد اين مجموعه در كنار ستاد تسهيلات نوروزي كه كارش بر اساس شرح وظايف مشخص شده، وجود و فعاليت داشته باشد.

آيت‌الله ايماني با اشاره به حساسيت وظايف دو دستگاه اوقاف و ميراث فرهنگي در ايام نوروز، گفت: امسال موضوع تقارن ايام فاطميه(س) با نوروز بسيار اهميت دارد.

وي خاطرنشان كرد: تخت‌جمشيد و پاسارگاد از مجموعه‌هايي است كه بايد به‌خوبي فعاليت‌ها در آن مديريت شود تا فضا براي اقدامات هنجارشكنانه مهيا نشود، اگرچه در مجموعه‌هايي نظير ارگ كريمخاني و باغ ارم هم مشكلاتي وجود داشت كه بايد مديريت شود.

سال‌ گذشته تخت‌جمشيد به مركزي براي نشر انقلاب و معارف اهل بيت(ع) تبديل شد

آيت‌الله ايماني با هشدار نسبت به اينكه امسال حال و هواي نوروز جور ديگري نخواهد بود، گفت: در تجربه موفق سال‌هاي گذشته تخت‌جمشيد به مركزي براي نشر انقلاب و معارف اهل بيت(ع) تبديل شد و بايد از اين تجارب استفاده شود، عمده بازديد كنندگان داخلي و خارجي هم با رضايت از اين مجموعه‌ها بازديد كردند اگرچه گلايه‌اي از راهنمايان ميراث و انجام راهنمائي‌هايي كه مورد تائيد مجموعه نبود، وجود دارد.

وي بر لزوم حضور روحانيوني كه توان صحبت‌كردن و تبليغ را داشته باشند در ايام نوروز براي انجام فعاليت‌هاي تبليغي ديني و فرهنگ ديني در نقاط مختلف گردشگري اعم از اماكن مذهبي، تاريخي و ديگر اماكن تاكيد كرد.

فضاسازي‌هاي شهري نامناسب است

امام جمعه شيراز همچنين با انتقاد از آنچه فضاسازي‌هاي شهري نامناسب در ايام مختلف عنوان مي‌كرد، گفت: اين موضوع تنها مختص زمان نوروز نيست بلكه در ديگر ايام سال هم مشاهده شده است، در ايام ولادت امام‌حسن عسگري(ع)، شهادت حضرت فاطمه‌زهرا(س)، ايام 28 صفر و ... چه فضاسازي در سطح شهر وجود داشت، چه ميزان نماهاي شهر تغيير كرد.

خيابان‌هاي مركز شيراز در ايام شب‌هاي شهادت با شب‌هاي عيد مثل هم است

آيت‌الله ايماني اضافه كرد: خيابان‌هاي مركز شيراز در ايام شب‌هاي شهادت با شب‌هاي عيد مثل هم است، ما نبايد فرافكني كنيم، همه مسئول هستيم، همه وظيفه داريم و همه بايد پاسخگو باشيم، مسامحه در اين سال‌ها فراوان شده است.

وي با انتقاد از فعاليت‌هاي غيرقانوني انجام شده در تبليغ خانه‌هاي مبله در شيراز، تصريح كرد: بايد به‌گونه‌اي عمل كنيم كه آبروي سومين حرم اهل بيت(ع) در همه ابعاد حفظ شود، در خصوص تبليغ منازل مبله اين جرم بين است و نياز به شاكي ندارد، هم نيروي انتظامي و هم دادستاني بايد ورود كنند، اين مختص امروز نيست و تمام ايام سال تداوم داشته و دارد.

آيت‌الله ايماني با يادآوري اينكه نيروي انتظامي و دادگستري در ماه‌هاي اخير برخوردهاي قانوني با اين موضوع داشته‌اند، از اين دستگاه‌ها قدرداني و اضافه كرد: براساس اعلام دادگستري، تاكنون 50 خانه مبله پلمپ شده و در 10 مورد هم كه فك پلمپ انجام شده بود، با متخلف برخورد قانوني انجام شده است و 70 پرونده هم در دست رسيدگي است.

نماينده ولي فقيه در فارس همچنين لزوم توجه به قبرستان دارالسلم در شيراز را مورد تاكيد قرار داد و گفت: اين قبرستان سومين قبرستان تاريخي جهان است كه نمونه آن در كشور و ساير كشورها وجود ندارد.

آيت‌الله ايماني سابقه تاريخي اين گورستان را سال 24 هجري دانست و گفت: بر اساس اسناد در سال 8 هجري، شيراز اسلام آورده و در سال 24 هجري در اين محل افرادي دفن شده‌اند.

نماينده ولي فقيه در استان فارس تاكيد كرد: طي شش سال گذشته در اين خصوص تذكراتي داده‌بودم كه توجه كافي نشد و امروز هم اميدوارم شهرداري كه ورود كرده است، كار را تداوم بخشيده و با دقت پيش ببرد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳
0
.....راضی هستم و خواهم بود.....
مخلص سپاهيان هستيم اما اين جمله يه كم اغراق نيست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳
0
همه باید خفه بشن که شما حرف بزنید و اسمش بذارید وحدت کلمه؟؟؟؟
نرگس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳
0
درود بر امام جمعه انقلابی شهرمان
استاندار باید قصه قاسم پور فرماندار داراب رو سریع حل کنه
صدرا
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳
0
مریدی دقت کن. اینجا دهکده موسیقی نیست. اینجا سومین حرم اهل بیت است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳
0
والا شما برو آمار کنسرت های دولت قبل در بیار ببین!! تو دولت خودتون برای نشاط هست تو دولت بعدی تضعیف دین. جقل الخالق. مردم هالو نیستن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳
0
به سپاه انتقاد نشود. کنسرت نگذارید. از دید مومنان خاتمی بد است. در ایام عزا بیشتر چهره شهر عزادار شود. قبرستان دارالسلام رسیدگی کنید. همین؟؟؟ می خوای بمیریم راحت بشین؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳
0
باتشکر فراوان به پاس سخنان به جای آیت الله ایمانی
اما وقتی مدیر معاونت فرهنگی شهردار که وظیفه اش تغییر چهره شهر در ایام مختلف هست دنبال کارهای دیگه می باشد و معاونت فرهنگی شهرداری به معاونت فرهنگی یک ارگان دیگه تغییر پیدا کرده و با همه این کاستی ها سمت دبیر قرارگاه فرهنگی استان فارس رو به ایشان می دهند خوب معلومه چهره شهر نباید تغییر کند واقعا مایه تاسف است.
مهدى
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳
0
فرماندار شيراز را هم به علت مخا لفت با برگزارى موسيقى ليان مجبور به استعفا كردند تبريك به سيد محمود موسوى