کد خبر: ۶۵۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۱ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۳

4 ترفند برای تایپ سریع در گوشی‌ها لمسی

با وجود گوشي‌هاي‌ هوشمند که بيشترلمسي هستند، کاربر بايد بتواند روي صفحات لمسي، سريع تايپ کند بدون اين که با لمس اشتباه بخشي از صفحه در متن خود غلط داشته باشد.
به گزارش شیرازه به نقل از روزنامه خراسان، امروزه بيشتر پيغام‌ها و احوال پرسي‌هاي‌ روزانه از طريق پيامک‌ها و اپليکيشن‌هاي‌ ارتباطي رد و بدل مي‌شود و هرچه کاربر در تايپ حرفه‌اي‌ تر باشد، سرعتش در مکالمه بالاتر مي‌رود.

اما با وجود گوشي‌هاي‌ هوشمند که بيشترلمسي هستند، کاربر بايد بتواند روي صفحات لمسي، سريع تايپ کند بدون اين که با لمس اشتباه بخشي از صفحه در متن خود غلط داشته باشد.

با ما همراه شويد تا شما را با 4 ترفند ساده که باعث مي‌شود سرعت تايپتان در سيستم‌هاي‌ لمسي بالا رود، آشنا کنيم.

روش اول: نحوه در دست گرفتن گوشي

نام ديگر اين روش «2 شست» است، يعني اگر گوشي را با 2 دست خود بگيريد و از 2 انگشت شست براي تايپ استفاده کنيد، سرعت تان در تايپ افزايش پيدا مي‌کند. البته بيشتر کاربران تمايل و يا شايد عادت دارند که با يک انگشت (انگشت اشاره) تايپ کنند. قابل ذکر است که نوع در دست گرفتن گوشي در انتخاب يکي از اين 2 حالت براي تايپ سريع نيز موثر است يعني اگر گوشي را در حالت عمودي بگيريد استفاده از 2 انگشت سخت تر است در حالي که در حالت افقي نيز استفاده از انگشت اشاره کارآيي تان را پايين مي‌آورد.

روش دوم: استفاده از قابليت تصحيح کننده گوشي

بيشتر گوشي‌هاي جديد، اين ويژگي را در خود دارند که به کاربر امکان تصحيح تايپ و ارائه پيشنهاد کلمات مرتبط به متن را مي‌دهند. اگر به فعال بودن ويژگي تصحيح خودکار کلمات يا «Autocorrect» عادت کنيد، پس از مدتي سرعت تايپ شما افزايش چشمگيري مي‌يابد. البته در ابتدا، کار با اين ويژگي در گوشي ممکن است سخت و آزار دهنده باشد، اما در دراز مدت سرعت تايپ شما را افزايش مي‌دهد.

روش سوم:با کشيدن انگشت تايپ کنيد

در حال حاضر برنامه‌هاي‌ مختلفي براي صفحه کليد صفحات لمسي وجود دارد که به کاربر امکان مي‌دهد با کشيدن انگشت خود روي صفحه، متن مورد نظرش را تايپ کند؛ در اين حالت انگشت را از حرف اول کلمه‌اي‌ که مي‌خواهيد تايپ کنيد، روي صفحه کليدمي گذاريد و تا حرف آخر‌‌ رها نمي‌کنيد.به عنوان مثال براي کلمه «سلام» انگشت را روي «س» مي‌گذاريد و مي‌کشيد تا به «ل» برسيد و باز مي‌کشيد تا به «الف» برسيد و دوباره مي‌کشيد تا به «م» برسيد و بعد انگشت را برمي داريد.

اين روش را حتما امتحان کنيد زيرا اگر به آن عادت کنيد، سرعت تايپ شما بسيار بالا مي‌رود.

روش چهارم: استفاده از کلمات ميانبُر

اگر به جاي کلمات کامل از کلمات ميانبر استفاده کنيد ، سرعت تايپ شما افزايش مي‌يابد. مي ‌توانيد در گوشي ، کلمات مدنظرتان را به عنوان کلمات ميانبر تنظيم کنيد و هر بار که کلمه ميانبر را مي‌زنيد، کل کلمه تايپ شود. به عنوان مثال اگر «س+م» را بزنيد کلمه سلام تايپ شود.

نظرات بینندگان