کد خبر: ۶۵۷۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۷ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۳
مديركل انتقال خون فارس:

در چند ماه اخیر واردات خون نداشتیم/ 4 درصد زنان در فارس خون اهدا می کنند

اهدای خون به عنوان یک اقدام خیرخواهانه در راستای سلامت انسان‌ها نیازمند فرهنگ‌سازی در جامعه است.
به گزارش شیرازه به نقل از موج ما، محمدحسين كريمي مديركل انتقال خون فارس در يك كنفرانس خبري گفت: در شیراز 85 هزار نفر در سال جاری خون اهدا کرده‌اند که این رقم نسبت به سال گذشته با 80 هزار نفر اهداکننده، 6.3 درصد افزایش داشته است.

وي با بيان اينكه در 10 ماه اول سال 92، 174 هزارنفرخون اهداء كرده بودند، گفت: از آبان ماه جاري تاكنون خون از ساير استان‌ها براي تامين نياز داخل استان فارس وارد نشده است.

كريمي با بيان اينكه همچنان با كمبود پلاكت در گروه‌هاي خوني منفی رو به رو هستيم، گفت: اميد است با گسترش پايگاه‌ها در سال آينده با اهداء خون بيشتري رو به رو شويم.

وي همچنين از افتتاح پايگاه شمار دو جهرم و استهبان، تجهيز پايگاه لامرد، گسترش و بهسازي پايگاه داراب و تجهيز كانكس اهداي خون مردوشت به‌عنوان اقدامات انجام شده طي 10 ماه گذشته ياد و اضافه كرد: در ايام‌الله دهه فجر، پايگاه اهداء خون شهرستان ني‌ريز افتتاح خواهد شد.

كريمي تصريح كرد: اتوبوس دوم اهداء خون فارس در تهران روند تجهيز را طي مي‌كند و به‌زودي وارد شيراز خواهد شد.

4 درصد زنان در فارس خون اهدا می کنند
وي ميزان استاندارد كشوري اهداي خون زنان در ايران را 8 درصد عنوان و اضافه كرد: اين نسبت در فارس در بازه 3.5 تا 4 درصدي قرار دارد.
مديركل انتقال خون فارس ادامه داد: با همكاري خيرين و مجموعه استانداري فارس پايگاه سوم انتقال خون شيراز در ورودي شهرك استقلال در حال احداث است.

كريمي كمبود نيروي انساني را يكي از مشكلات مهم و اساسي اين اداره‌كل دانست و  گفت: بخشي از كمبود نيروي انساني را به صورت طرحي در قالب 30 نفر پزشك و پيراپزشك جبران كرديم اما هنوز هم با كمبود نيروي 30 نفره رو به رو هستيم.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۳
0
بسیاری از کارمندان برایشان مقدور نیست در ساعت اداری به پایگاه های انتقال خون مراجعه نمایند چرا خارج از وقت اداری پایگاه های انتقال خون تعطیل هست ؟