کد خبر: ۶۵۸۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۳ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۳

بودجه 2400 میلیارد تومانی شهرداری شیراز در شورای شهر/ رشد 9 درصدی بودجه 94

۳۰۹ میلیارد تومان برای معرفی شیراز به عنوان شهر سبز در بودجه در نظر گرفته شده ‌است
به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی شیرازه، در هشتاد و دومین جلسه شورای شهر شیراز لایحه بودجه پیشنهادی شهرداری شیراز در سال ۹۴به شورا اعلام شد و یک نسخه کامل از این لایحه در اختیار تمام اعضای شورا قرار گرفت. بودجه پیشنهادی شهرداری شیراز برای سال ۹۴، ۲۴۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

شهردار شیراز در صحن علنی شورا از رشد بیش از ۹ درصدی بودجه سال ۹۴ خبر داد و ضمن تشریح جزییات آن گفت: ۵۳/ ۸۳ درصد بودجه سال آینده شهرداری شیراز عمرانی است.

علیرضا پاک فطرت با تاکید بر اینکه علمی‌ترین و فنی‌ترین بودجه‌ای است که تحویل داده‌ایم، خاطرنشان کرد: این لایحه طی ۷۲ جلسه کار‌شناسی و با دو هزار و ۵۹۵ نفرساعت کار، تدوین و تهیه شده است.

وی با بیان اینکه بودجه شهر شیراز در مقایسه با کلان شهرهای کشور بسته شده است، یادآور شد: بودجه پیشنهادی شهرداری اصفهان در سال۹۴ نسبت به سال جاری ۸ /۶ درصد، تبریز ۷۵ /۱ درصد، تهران ۴۷ /۱۰درصد، شیراز بیش از ۹ درصد، اهواز ۲۵ درصد و قم ۲۰ درصد رشد داشته است.

شهردار شیراز با بیان اینکه در محاسبه بودجه سرانه هر نفر بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: در تدوین لایحه پیشنهادی بودجه عواملی نظیر کاهش ۵۰ درصدی قیمت نفت و درآمد دولت، افزایش هزینه‌های تامین اجتماعی و صدور پروانه، نامشخص بودن نتایج مذاکرات هسته‌ای، کاهش درآمدهای ناشی از تداوم احتمالی رکود و دیگر مسائل تاثیرگذار بر اقتصاد کلان کشور دیده شده است.

پاک‌فطرت با بیان اینکه پیش‌بینی بودجه باید منطقی و معقول باشد، تصریح کرد: بودجه شهر شیراز با نگاه بلندمدت و توجه به توسعه پایدار همراه بوده و درآمد‌ها در بودجه مقدم بر هزینه‌ها است.

شهردار شیراز ضمن اشاره به ۱۸۷ طرح عمرانی نیمه تمام در این شهر گفت: ۷۸ درصد بودجه برای طرح‌های نیمه تمام و ۱۳ درصد برای طرح‌های جدید هزینه می‌شود.

وی با تاکید بر اهمیت افزایش فضای سبز در شیراز گفت: ۳۰۹ میلیارد تومان برای معرفی شیراز به عنوان شهر سبز در بودجه در نظر گرفته شده ‌که منجر به ارتقای کیفیت محیط زندگی و شرایط زیست محیطی می‌شود.

پاک‌فطرت با اشاره به اینکه ۴۶ طرح فرهنگی با اعتبار ۱۰۷ میلیارد تومان در بودجه در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: حفظ، احیا، ارتقا و عمق بخشیدن به هویت تاریخی و فرهنگی شیراز در بودجه لحاظ شده است.

شهردار شیراز از اختصاص ۵۰ میلیارد تومان برای خرید اتوبوس خبر داد و اعلام کرد: ۷۴ طرح با اعتبار ۶۷۲ میلیارد تومان برای حمل‌ونقل درنظر گرفته شده است که ۲۰۰ میلیارد تومان به قطار شهری اختصاص یافته و از این مقدار ۱۰۰ میلیارد برای خط یک و ۱۰۰ میلیارد برای خط دو اختصاص می‌یابد.

وی گفت: ۱۹ میلیارد تومان برای ۶ طرح نوسازی و گسترش کالبدی محدودیت‌های شهر و ۱۱ طرح با اعتبار ۵ /۱۷ میلیارد تومان برای گسترش خدمات الکترونیک و ارتقای آن در نظر گرفته شده است.

پاک‌فطرت افزود: خودکفا شدن سازمان‌ها در بودجه سال آینده مورد توجه قرار گرفته و این فارغ از بودجه عمرانی است. همچنین بودجه سازمان‌ها در بودجه امسال ۱۶۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده که به ۲۱۳ میلیارد تومان در بودجه سال آینده رسیده است.

وی اظهار کرد: به جرأت می‌توانم بگویم ۹۰درصد برنامه‌های پنج ساله محقق شده است!
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۳
0
اقای شهردار پل سازی شگرد قدیمی و عوام فریبی است لطفا با تعامل نیروی انتظامی مشکل حمل و نقل وترافیک شیراز را حل کنید سعی کنید وسایل نقلیه عمومی تامین کنید که اصلا نیازی به احداث روگذروزیر گذر نیست