کد خبر: ۶۵۸۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۷ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۳
سخنگوی وزارت کشور:

فعالیت‌های زودهنگام انتخاباتی رصد می‌شود/ به برخی استانداران تذکر دادیم

امیری گفت هرگونه فعالیت انتخاباتی زودرس از ناحیه وزارت کشور رصد می‌شود.

امیری سخنگوی وزارت کشور با اشاره به اظهارات وزیر کشور مبنی بر کلید خوردن انتخابات در وزارت کشور، گفت: منظور وزیر از کلید خوردن این بود که مدیران سیاسی وزارت کشور که قصد کاندیداتوری در انتخابات مجلس را دارند، می‌توانند تا اول اسفندماه ۹۳ از سمت خود استعفا دهند اما برخی از رسانه‌ها برداشت‌شان این بود که این صحبت وزیر، سرایت به بخش‌های دیگر اداری دارد.

به گزارش شیرازه به نقل از مهر؛ سخنگوی وزارت کشور تاکید کرد: آنچه که وزیر کشور گفته، فقط مربوط به وزارت کشور و آن هم مدیران سیاسی می‌شود.

امیری ادامه داد: متعاقب این بخشنامه، مدیران سیاسی که بعضا در حد معاون استاندار بوده‌اند، برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس شورای اسلامی استعفا داده‌اند، چرا که حفظ بی‌طرفی هم برای ناظرین و هم مجریان انتخاباتی یک امر کلیدی است.

وی با بیان اینکه رفتار سیاسی استانداران، فرمانداران، بخشداران و مدیران سیاسی وزارت کشور رصد می‌شود، گفت: بعضا گزارشاتی در این زمینه به ما رسیده است که به آن استاندار و یا آقایان مربوطه تذکر دادیم و توضیح خواستیم.

سخنگوی وزارت کشور در توصیه‌ای به کاندیداهای انتخاباتی، گفت: هر گونه فعالیت انتخاباتی زودرس از ناحیه وزارت کشور رصد می‌شود چرا که به صلاح نیست امکانات کشور که باید در مسیر توسعه و سازندگی صرف شود، از الان برای کارهای انتخاباتی به هدر رود.

امیری همچنین با اشاره به انتصاب مقیمی در پست معاونت سیاسی وزارت کشور، گفت: یکی از زیرمجموعه‌های حوزه معاونت سیاسی، دفتر سیاسی است که فعالیت احزاب را رصد می‌کند و این معاونت بر اساس برنامه‌های وزارت کشور و وعده‌های انتخاباتی رئیس‌جمهور، توسعه احزاب را در دستور کار دارد و فعالیت‌های احزاب گسترش پیدا خواهد کرد.

وی یکی از کار ویژه‌های دیگر معاونت سیاسی را دفتر انتخابات نام برد و گفت: از ناحیه دفتر انتخابات بحث انتخابات مجلس و خبرگان آغاز شده و قطعا با تعیین معاونت سیاسی نیز این امر سرعت بیشتری به خود می‌گیرد.

نظرات بینندگان