کد خبر: ۶۵۸۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۵ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۳
آیت‌الله ناصر مکارم‌ شیرازی در مسجد اعظم قم بیان داشتند؛

بوی خوشی از مذاکرات به مشام نمی‌رسد

آیت‌الله ناصر مکارم‌ شیرازی در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، با اشاره به اینکه در حال حاضر ایران در شرایط سختی قرار دارد، گفت: اشتباه است که اگر گمان کنیم تحریم‌ها به دلیل مسائل هسته‌ای است/ رهبر معظم انقلاب روش خوبی را در هدایت جامعه غربی در پیش گرفته‌اند زیرا دروغ گفتن برای دولت‌مردان غربی‌ بسیار ساده ‌است.
به گزارش شیرازه، آیت‌الله ناصر مکارم‌ شیرازی در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، با اشاره به اینکه در حال حاضر ایران در شرایط سختی قرار دارد، گفت: با تعبیراتی که می‌کنند بوی خوشی از مذاکرات به مشام نمی‌رسد و این در حالی است که باید مذاکرات ادامه پیدا کند و اگر در این زمینه مشکلی به وجود آمد به طور قطع این مشکلات از سوی دشمنان است.

آیت‌الله مکارم‌ شیرازی تصریح کرد: در اخبار محرمانه معاون سابق خزانه آمریکا ادعا می‌کند که مناقشات هسته‌ای اگر بر طرف شود آمریکا موضع دیگری در برابر ایران پیش می‌کشد و اشتباه است که اگر گمان کنیم که تحریم‌ها به دلیل مسائل هسته‌ای است بلکه واشنگتن مخالف استقلال ایران است برای همین در کشورهای منطقه آن جنایات را مرتکب می‌شوند بنابراین باید برای تهدیدات و فشارهای احتمالی آینده آماده باشیم. 

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه هیچ مقام رسمی آمریکایی درباره هیچ قضیه‌ای صداقت ندارد و آنها همیشه در حال دروغ‌گویی هستند، گفت: بیشترین کمک به داعش را آمریکایی‌ها انجام می‌دهند و با این حال ادعا می‌کنند که ایران حامی تروریسم در جهان است و این یکی از دروغ‌های بزرگ دشمنان ایران و اسلام است.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان آمریکای شمالی و اروپا گفت: ایشان روش خوبی را در هدایت جامعه غربی در پیش گرفته‌اند زیرا دروغ گفتن برای دولت‌مردان غربی‌ بسیار ساده ‌است و رهبر معظم انقلاب در ابتکار عملی جوانان غربی را مخاطب قرار داده‌اند چون با دولت‌مردان غربی که صداقت ندارند نمی‌توان صحبت کرد.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه مردم و مسئولان باید عاقلانه به مسائل روز فکر کنند، گفت: تجربه نشان داده که خدا به ما کمک می‌کند و در تمام وقایع حامی ما بوده به شرطی که عاقلانه با مسائل برخورد کنیم و به اصول بپردازیم.

منبع: 598
نظرات بینندگان