کد خبر: ۶۵۹۰۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۶ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۳

شهردار شیراز: اقتصاد مقاومتی یعنی کاهش پنج‌ تا 10 درصدی کارمندان دولت

اگر در همین چند سال دولتمردان به‌جای شعار به برنامه‌ریزی می‌پرداختند اکنون وضع بهتری داشتیم.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی شهرداری شیراز، نخستین نشست اقتصاد مقاومتی و مدیریت بهینه انرژی با حضور مدیران عامل شرکت‌های گاز فارس، توزیع برق شیراز و آب و فاضلاب شهری، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر شیراز، دکتر جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی و جمعی از معاونان، مشاوران و مدیران مناطق شهرداری شیراز برگزار شد.

شهردار شیراز گفت: اقتصاد مقاومتی هماهنگ شدن و یک‌صدا شدن دستگاه‌های خدمات رسان در یک شهر است که باعث کاهش هزینه و افزایش راندمان و رضایت شهروندان می‌شود.

مهندس علیرضا پاک فطرت افزود: برای دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی باید مدیران دور هم جمع شوند و منیت‌ها را کنار بگذارند تا با اتخاذ راهکارهای هماهنگ، هزینه‌ها کاهش یابد.

وی ادامه داد: اقتصاد دانش‌محور که مورد تأکید مقام معظم رهبری است باید در کشور اجرایی شود که چند سال است ایشان در نام‌گذاری ابتدای سال بر مباحث اقتصادی تأکید می‌کنند و همین امر نشان‌دهنده اهمیت موضوع است که نباید مغفول واقع شود.

مدیر ارشد شهری شیراز خاطرنشان کرد: اگر در همین چند سال دولتمردان به‌جای شعار به برنامه‌ریزی می‌پرداختند اکنون وضع بهتری داشتیم.

وی اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی به معنای کوچک کردن دولت و کاهش هزینه‌های آن است و با توجه به برنامه‌های پنج‌ساله توسعه اقتصادی، دولت باید حداقل پنج‌ تا 10 درصد از کارمندان خود را کاهش دهد.

علیرضا پاک فطرت ابراز داشت: در حال حاضر مجلس محترم بیشتر توجه خود را بر امر قانونگذاری متمرکز کرده و جا دارد که بعد نظارتی مجلس پر‌ رنگ‌تر شود.

وی عنوان کرد: کاهش مصرف و اصلاح الگوی مصرف با شعار و سمینار محقق نمی‌شود و اگر روند فعلی ادامه پیدا کند نفت نسل‌های آینده نیز توسط ما مصرف می‌شود.

شهردار شیراز ادامه داد: تصمیم گیران ما باید پاسخ دهند که در پروژه‌های مهندسی که احداث‌شده تا چه حد مصرف بهینه انرژی مد نظر قرار گرفته و به عنوان مثال در بحث مسکن مهر و یا مسکن روستایی چرا این موارد مورد توجه قرار نگرفته است؟

وی در مورد مشارکت شهرداری برای ساخت تصفیه‌خانه دوم فاضلاب شهر شیراز اعلام آمادگی و البته تصریح کرد: باید برآوردهایی در زمینه هزینه انتقال آب تصفیه‌خانه شماره2 به مکان‌های موردنظر شهرداری بررسی‌های فنی صورت گیرد.

علیرضا پاک‌فطرت خاطرنشان کرد: در این زمینه آب و فاضلاب باید بدهی‌های قبلی پروژه تصفیه‌خانه دوم شهر شیراز را پرداخت کند تا شهرداری تأمین اعتبار 30 درصد باقی‌مانده پروژه را بر عهده بگیرد.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۳
0
جناب پاک فطرت نگفتند دو همین سه سال چنتا نیرو جذب شهرداری شده؟!
قرار رود برون سپاری بشه که شهرداری کوچیک بشه. برون سپاری کردن و پولش رو از ملت میگیرن و یه آبدارچی رو هم نمی تونن بیرون کنن! دست به هر کس می زنن صدای صد نفر در میاد! هر کدوم به یه جایی وصله!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۳
0
اقای شهردار اینهمه نیروهای سوگلی که امار ان بالای 500نفر است را چه کسانی به شهرداری مظلوم شیرازتزریق کرده است دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس؟