کد خبر: ۶۵۹۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۷ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۳
بازرس کل استان فارس:

معرفی 11 اداره متخلف فارس/ معوقات بانک های استان به یک هزار و ۴۴۴ میلیارد تومان رسید

در بازرسی ها تعداد ۱۷ نفر از مدیران به دستگاه های قضایی و ۳۴ نفر به تخلفات اداری معرفی شده اند

به گزارش شیرازه به نقل از موج ما، حجت الاسلام رسول محمودآبادی بازرس کل استان فارس در نشست خبری با اشاره به وظایف سازمان بازرسی گفت: وظیفه این سازمان نظارت بر حسن اداره جریان امور و در واقع سازمان فرانظارتی است و می تواند بر بسیاری از مسائل نظارت داشته باشد.

در سالجاری 63 موردبازرسی صورت گرفته است

وی در بخش دیگری از سخنان خود با عملکرد بازرسی استان فارس اشاره کرد و افزود: منطقه سه بازرسی کشور به مرکزیت فارس و در شهر شیراز و شامل استانهای فارس، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر ، خوزستان و هرمزگان است.

بازرس کل استان فارس با بیان اینکه در سال جاری بازرسی فارس ۶۵ برنامه را دنبال کرده، اظهار داشت: در شرح وظایف این سازمان چند نوع بازرسی شامل برنامه ای و فوق العاده و موردی وجود دارد لذا بدین گونه که بازرسی برنامه ای بر اساس طرح  و چک لیست با برنامه مشخص در اداره ای مستقر شده و اجرا می شود از این نوع ۶۵ بازرسی در سال ۹۳ داشتیم که تاکنون ۶۳ مورد اجرا شده و دو مورد دیگر تا پایان سال انجام می شود.

رسیدگی به 1190 شکایت از طریق سامانه بازرسی

حجت الاسلام  محمود آبادی در خصوص بازرسی فوق العاده گفت: این شیوه بازرسی به صورت سریع و با درخواست مسئولان از جمله رهبری و روسای سه قوه  و بازرسی کل کشور و کمیسون اصل ۹۰ انجام می شود که امسال ۴۲۱ مورد فوق العاده بوده و ۱۱۹۰ شکایت نیز از طریق سامانه رسیدگی به شکایات بازرسی کل کشور در استان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه نظارت بر مناقصات و مزایده ها نیز بر عهده این سازمان است، گفت: در سال جاری بازرسی در استان فارس به یک هزار و۵۰۲  جلسه مناقصه و ۸۵۲ جلسه مزایده دعوت شده که در مجموع در یک هزار و ۲۵۲ مناقصه و ۷۶۰ مزایده شرکت کرده است.

بازرس کل استان فارس گفت: نتیجه حضور بازرسی در این مزایده و مناقصه های این شد که ۱۰ جلسه مناقصه تجدید و یک مورد مزایده لغو شده و در برخی موارد تذکرات کتبی که ۲۵۰ مورد بوده، داده شده است.

معرفی 17 مدیر به دستگاه قضایی

وی گفت: رقم ریالی مناقصات ۱۷ هزار و ۹۹۰ میلیارد ریال و مزایده ۱۶ هزار و ۳۶۳ میلیارد ریال بوده است.

حجت الاسلام  محمود آبادی تاکید کرد: در این خصوص تعداد ۱۷ نفر از مدیران به دستگاه های قضایی و ۳۴ نفر به تخلفات اداری معرفی شده و ۵۴۰ پیشنهاد اصلاحی به دولت داشته ایم.

وی با اشاره به اینکه در میزان شکایات از ادارات پیرامون شکایتهای مردمی مراجعات تاثیر گذار است، بیان کرد: در سطح استان اول شهرداری ها بیشترین شکایت را دارند و بعد از آن به ترتیب بانکها، منابع طبیعی، بیمارستان ها و دانشگاه علوم پزشکی، اوقاف، آب منطقه ای، آموزش و پرورش، برق، مخابرات، ثبت و اسناد و جهاد کشاورزی است.

بیشترین شکایات از علوم پزشکی مربوط به پزشک خانواده است

بازرس کل استان فارس در خصوص شکایات از دانشگاه علوم پزشکی گفت: بیشترین شکایات در این دانشگاه مربوط به پزشک خانواده است که این امر ناشی از نبود زیرساخت، عدم ورود بخش خصوصی و پزشکان متبحر، ارجاع بیمار بر مبنای درخواست بیمار نه تشخیص پزشک به متحصص است.

حجت الاسلام  محمود آبادی  گفت: در زمینه آموزش و پرورش نیز عدم امکان استفاده از دبستان نزدیک منزل برای فرزندان براساس قوانین، عدم نظارت کافی بر مدارس غیردولتی به لحاظ کیفیت آموزش و اخذ شهریه، عدم صحیح ساماندهی در نقل و انتقال معلمان در مراکز 4 گانه است.

وی در خصوص شکایات مربوط به شهرداری نیز بیان کرد: به روز نبودن قوانین و مقررات در این نهاد سبب مشکلات زیادی شده زیرا این قوانین و مقررات در برخی موراد مربوط به سالهای گذشته است البته عدم اشراف کارکنان شهرداری به قوانین و مقررات، نبود سیستم یکپارچه مدیرت واحد شهری، نبود منابع درآمد مشخص برای شهرداری، عدم اهتمام به داده های رفع تخلف، تغییر کاربری اراضی محمدوده شهری و انباری از آرای عدم از اجرای کمیسیون ها در شهرداریها برای مردم مسائل بسیاری را ایجاد کرده است.

کاهش معوقات بانکی زنگ خطری است برای مسئولان

رئیس بازرسی منطقه سه کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اظهار نگرانی از روند معوقات بانکی در این استان گفت: پرداخت مطالبات معوق نسبت به سال ۹۰ کاهش یافته و این زنگ خطری برای مسئولان است زیرا در سال ۹۰ جمع کل مطالبات معوق بانکی استان یک هزار و ۲۴۱ میلیارد تومان بوده در حالی که این رقم تا پایان سال۹۲ به یک هزار و ۴۴۴ میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه این معوقات مربوط به پست بانک و صنعت و معدن است، گفت: کافی نبودن وثیقه های بانک ها و عدم نظارت صحیح و عدم اخذ استعلام های مورد نیاز در زمان پرداخت وام از مرکز و بانک مرکزی عمده مسائل دراین حوزه بوده است.

اقدام به بازگشت ۲۸۱۳ هکتار از راضی ملی

حجت الاسلام  محمود آبادی  در خصوص زمین خواری در این استان گفت: استان فارس از عقبه زمین خواری خوبی برخوردار نیست و در نقاط مختلف استان در سالهای گذشته این موضوع اتفاق افتاده اما در دوسال گذشته به جد نسبت به اراضی ملی حساسیت لازم اعمال شده و در این ۹ ماه ۲۸۱۳ هکتار از اراضی ملی که مورد تعدی و تجاوز افراد زمین خوار قرار گرفته از طرق مختلف گزارشات ارائه شده و برای بازگشت آنها به بیت المال اقدام شده است.

خلاء کمبود نیرو با استفاده از بازرسان افتخاری پر شده است

وی در خصوص فعالیت بازرسان افتخاری در استان گفت: در استان بیش از ۵۰۰ نفر با مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد با این سازمان همکاری دارند که آموزش های لازم را دیدند و خلاء کمبود نیرو با استفاده از بازرسان افتخاری پر شده است.

بازرس  کل استان فارس تاکید کرد: متخلفان در هر مقام و مسندی که باشند اگر با تذکر سازمان بازرسی امور را اصلاح نکنند در حاشیه امن قرار نخواهند.


نظرات بینندگان