کد خبر: ۶۵۹۱۷
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۱ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۳
سرپرست فرمانداری شیراز:

مردم جرات ندارند در مرکز شیراز راه بروند!/ تا من فرماندارم اجرای برنامه حرمت شکن ممنوع است

بیات پور اظهار امیدواری کرد که در شهر شیراز معنویت تنها مختص به اطراف بارگاه امامزادگان واجب‌التعظیم نباشد

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، سرپرست فرمانداری شهرستان شیراز با بیان اینکه باید تمام برنامه‌های اجرایی در شهر شیراز با توجه به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) باشد، گفت: زمانی که بر روی عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) بودن شهر شیراز حساس شویم دیگر شاهد اجرای برنامه‌های نخواهیم بود که دل مومنین را آزار دهد و حتی مجریان برنامه به خود اجازه نمی دهند که برخی برنامه و حرکات را در شیراز اجرا کنند.

تا من فرماندار هستم اجرای برنامه قداست شکن در شیراز ممنوع است

علیرضا بیات پور در جلسه شورای اداری شهرستان شیراز با تاکید بر اینکه تا زمانی که من سکاندار فرمانداری شهرستان شیراز هستم اجازه نخواهم داد برنامه‌ای اجرا شود که قداست شهر شیراز در آن لحاظ نشود، خاطرنشان کرد: باید تمام برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و حتی سرمایه‌گذاری در شهر شیراز با توجه به قداست این شهر به‌عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) باشد.

وی اظهار امیدواری کرد که در شهر شیراز معنویت تنها مختص به اطراف بارگاه امامزادگان واجب‌التعظیم نباشد بلکه کل فضای شهر پر از آثار بارگاه ملکوتی حضرت شاهچراغ(ع) شود.

مردم جرات راه رفتن در بافت مرکزی شیراز را ندارند!

سرپرست فرمانداری شیراز ضمن اظهار تاسف از اینکه پدیده حاشیه نشینی در بافت مرکزی شیراز حاکم شده و موجب مشاهده پدیده روستانشینی در این کلان شهر شده است، خاطر نشان کرد: در تمام دنیا مراکز شهرها و بافت قدیم، مرکز جذب توریست است و مردم می توانند به راحتی در آن قدم بزنند اما به دلیل ناهنجاری‌های فرهنگی و امنیتی که در بافت مرکزی شهر شیراز حاکم شده است حتی مردم بومی نیز جرات راه رفتن در این منطقه را ندارند.

بیات‌پور از تشکیل ستاد ویژه‌ با همکاری تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی و سیدعلاءالدین حسین(ع) درخصوص بهبود وضعیت بافت مرکزی شیراز خبر داد و افزود: طرحی را برای نجات این بافت ارائه می‌دهیم که البته سعی خواهد شد ساختمان های میراثی در این طرح گنجانده شود ضمن اینکه نمی‌توانیم اجازه دهیم یک بافت کهنه و مخروبه‌هایی که عنوان میراثی دارند، سلامت روانی و بهداشت مردم را به مخاطره بیندازند.

سرپرست فرمانداری شیراز گفت: با یک اقدام منسجم و حساب شده و با همکاری روحانیت معظم این بافت را به افتخار ثابت خود باز خواهیم گرداند.

بیات‌پور تصریح کرد: حرکت‌های فرسایشی در شهر شیراز موجب می‌شود که شیراز در مقایسه با سایر کلانشهرها از اکثر شاخصه‌ها عقب‌تر باشد و دچار عقب ماندگی زیادی نسبت به سایر کلانشهرها شود که بهبود این وضعیت نیازمند ساماندهی در پرتو نظم و انضباط است.

وی ضمن اشاره به اینکه امروز شیراز نیازمند انسجام و همدلی در میان تمامی مدیران است، خاطرنشان کرد: تنها پاسخگو بودن مزیت نیست بلکه باید توان و اراده جبران کردن نیز داشته باشیم هرچند که برخی از سوء تدبیرها ناشی از عقب ماندگی‌ها باشد.

بیات‌پور با اذعان به اینکه دیگر فرصتی برای آزمون و خطا نداریم، عنوان کرد: برنامه‌های مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان شیراز باید با محوریت رضایت مردم باشد.

وی ضمن بیان اینکه مدیرانی که در شورای اداری حضور نیابند نامشان رسانه ای خواهد شد، افزود: توزیع اعتبارات به سازمان‌ها براساس برنامه‌هایی است که ارائه می‌دهند.

سرپرست فرمانداری شیراز اظهار کرد: فرمانداری شیراز به عنوان اورژانس تمامی ادارات است از این رو ساعت و زمان نمی شناسد و تمامی مسئولان شیراز باید درمواقع ضروری در دسترس باشند.

بیات پور اضافه کرد: در شیراز دیگر زمانی برای تلف کردن وجود ندارد و مسئول ادارات نا هماهنگ در بافت اداری جایگاهی ندارند و با نیروهای ناهماهنگ برخورد جدی انجام خواهیم داد.

سرپرست فرمانداری شیراز با یادآوری حفظ ارزش های میراث فرهنگی استان گفت: اجازه نمی دهیم سلامت بهداشت شهر در گرو زندگی میراثی به مخاطره بیفتد و بهانه‌ای شود تا نتوانیم بافت مرکزی شهر را احیا کنیم.

بیات پور ضمن اشاره به فرا رسیدن ایام دهه فجر ویژگی انقلاب اسلامی را به واقعه فتح مکه تشبیه و تاکید کرد: ادارات باید در روز 12 بهمن با تهیه شاخه های گل و با حضور در فرمانداری برنامه‌های این دهه مهم را از گلزار شهدا آغاز کنند تا اهمیت این موضوع برای تمامی مردم مشخص بشود.

بهره برداری از 96 پروژه عمرانی در دهه فجر

معاون عمرانی فرمانداری شهرستان شیراز نیز با اشاره به افتتاح 96 پروژه عمرانی در دهه فجر گفت: طی مکاتباتی که با دستگاه‌های اجرایی شهرستان شیراز داشته ایم 96 پروژه عمرانی با اعتبار بیش از 60 میلیارد تومان در دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

طهماسبی با بیان اینکه مرحله پذیره‌نویسی سهام شرکت تعاونی توسعه عمران برای خریداری عموم مردم آگهی خواهد شد، گفت: تا کنون بیش از 4 هزار نفر سهام شرکت تعاونی توسعه عمران شهرستان شیراز را خریداری کرده‌اند و دستگاه‌های اجرایی تا پایان هفته آینده مهلت دارند تکلیف سهم سهام خود را مشخص کنند.

وی همچنین اعلام کرد: تمام برنامه‌های خدمات تسهیلات سفر نوروزی سال 94 با محوریت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) خواهد بود.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
ROMANIA
پنجشنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۳
0
امان از جوگیری!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۳
0
تند نرو
reza
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۳
0
بابا آدم نمیتونه با خانواده تو یه پارک راه بره
دوستی نیروی انتظامی با خلاف کارها و فحش ناموسی و دعوا مثه نقل و نبات شده
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۳
0
راستی فرماندار محترم والو یه پیگیری کن ما دوسال پیش رفتیم اتخلیات ولی حق الزحمه ما را ندادند.فرماندار قبلی میگفت به من چه مربوط
حالا شما بگید به کی مربوط هست>؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۳
0
راستی فرماندار محترم والو یه پیگیری کن ما دوسال پیش رفتیم اتخلیات ولی حق الزحمه ما را ندادند.فرماندار قبلی میگفت به من چه مربوط
حالا شما بگید به کی مربوط هست>؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟