کد خبر: ۶۵۹۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۳ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۳

نامه یک پویش دانشجویی در فارس به رئیس دستگاه قضا: هیچ تسامحی در محاکمه «آقازاده بزرگ» پذیرفته نیست

پویش دانشجویی محاکمه آقازاده بزرگ به همت شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس شکل گرفت.
به گزارش شیرازه، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس با نگارش نامه ای خطاب به رئیس دستگاه قضا با تاکید بر اینکه امروز کشور ما تشنه‌ی فعالیّت اقتصادی سالم و ایجاد اشتغال برای جوانان و سرمایه‌گذاری مطمئن است؛ بیان کرد: اگر دست مفسدان و سوءاستفاده‌کنندگان از امکانات حکومتی، قطع نشود، و اگر امتیازطلبان و زیاده‌خواهان پرمدّعا و انحصارجو، طرد نشوند، سرمایه‌گذار و تولید کننده و اشتغال‌طلب، همه احساس ناامنی و نومیدی خواهند کرد و کسانی از آنان به استفاده از راههای نامشروع و غیرقانونی تشویق خواهند شد.

این نامه ضمن اشاره به پرونده رحیمی و با بیان اینکه امروز حرکتی درخور توجه و قابل تقدیر که موجب شادی دلسوزان و خیرخواهان این نظام گردیده است در قوه قضاییه شروع شده است؛ تصریح میکند: در امر مبارزه با فساد نباید هیچ تبعیضی دیده شود. هیچکس و هیچ نهاد و دستگاهی نباید استثنا شود. هیچ شخص یا نهادی نمی تواند با عذر انتساب با دیگر مسئولان کشور، خود را از حساب کشی معاف بشمارد. با فساد در هر جا و هر مسند باید برخورد یکسان صورت گیرد. به دست اندرکاران این‌مهم تاکید کنید که بجای پرداختن به ضعفا و خطاهای کوچک به سراغ ریشه‌ها و ام‌الفسادها بروند و نقاط اصلی را رها نکنند.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس خطاب به آیت الله آملی لاریجانی با تاکید بر اینکه پرونده مهدی هاشمی از مهم‌ترین پرونده‌های قضائی چند سال اخیر محسوب می‌شود؛ تصریح می‌کند: متاسفانه به نظر می‌رسد در بررسی این پرونده مهم قضائی بدلیل سایه سنگین آقازادگی و پشت‌گرمی به برخی از مسئولین به دلیل دومینو وار بودن و وجود اسامی زبیرگونه تسامح هایی دربرخورد با متخلفین و مجرمین صورت گیرد که ممکن است روند بررسی عدالت محورانه این پرونده مهم را خدشه دار کند. ممکن است کسانی بخطا تصوّر کنند که مبارزه با مفسدان و سوءاستفاده‌کنندگان از ثروتهای ملّی، موجب ناامنی اقتصادی و فرار سرمایه‌ها است. به این اشخاص تفهیم کنید که بعکس، این مبارزه موجب امنیت فضای اقتصادی و اطمینان کسانی است که می خواهند فعالیت سالم اقتصادی داشته باشند.

گفتنی است شورای تبین مواضع بسیج دانشجویی فارس با انتشار این نامه سرگشاده در وبلاگ "دادخواهان" به آدرس اینترنتی dadkhahan.blog.ir ؛ "پویش دانشجویی محاکمه آقازاده بزرگ" را ایجاد کرده است و دانشجویان میتوانند با درج نام ، نام خانوادگی و همچنین رشته و محل تحصیل خود در قسمت نظرات وبلاگ دادخواهان، ضمن تایید نامه مذکور، به این پویش دانشجویی بپیوندند.

متن این نامه سرگشاده ه شرح ذیل می باشد:

حکومتی که مفتخر به الگو ساختن نظام علوی است باید در همه حال تکلیف بزرگ خود را کم کردن فاصله‌ی طولانی خویش با نظام آرمانی علوی و اسلامی بداند، و این جهادی از سر اخلاص و همّتی سستی ناپذیر می طلبد.

حضرت آیت الله آملی لاریجانی
رئیس محترم قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

امروز کشور ما تشنه‌ی فعالیّت اقتصادی سالم و ایجاد اشتغال برای جوانان و سرمایه‌گذاری مطمئن است. و این همه به فضایی نیازمند است که در آن، سرمایه‌گذار و صنعتگر و عنصر فعال در کشاورزی و مبتکر علمی و جوینده‌ی کار و همه‌ی قشرها، از صحّت و سلامت ارتباطات حکومتی و امانت و صداقت متصدیان امور مالی و اقتصادی مطمئن بوده و احساس امنیت و آرامش کنند. اگر دست مفسدان و سوءاستفاده‌کنندگان از امکانات حکومتی، قطع نشود، و اگر امتیازطلبان و زیاده‌خواهان پرمدّعا و انحصارجو، طرد نشوند، سرمایه‌گذار و تولید کننده و اشتغال‌طلب، همه احساس ناامنی و نومیدی خواهند کرد و کسانی از آنان به استفاده از راههای نامشروع و غیرقانونی تشویق خواهند شد.

خشکانیدن ریشه‌ی فساد مالی و اقتصادی و عمل قاطع و گره‌گشا در این باره، مستلزم اقدام همه جانبه بوسیله‌ی قوای سه گانه مخصوصاً دو قوه‌ی مجریه و قضائیه است. قوه‌ی مجریه با نظارتی سازمان یافته و دقیق و بی اغماض، از بروز و رشد فسادمالی در دستگاه ها پیشگیری کند، و قوه‌ی قضائیه با استفاده از کارشناسان و قضات قاطع و پاکدامن، مجرم و خائن و عناصر آلوده را از سر راه تعالی کشور بردارد.

لازم است نکاتی را به شما و دیگر دست اندرکاران کشور که می توانند در مبارزه با فساد مالی ایفاء نقش کنند، یادآور شویم:

1- با آغاز مبارزه‌ی جدّی با فساد اقتصادی و مالی، یقیناً زمزمه‌ها و بتدریج فریادها و نعره‌های مخالفت با آن بلند خواهد شد. این مخالفتها عمدتاً از سوی کسانی خواهد بود که از این اقدام بزرگ متضرر می شوند این مخالفتها نباید در عزم راسخ شما تردید بیفکند. به مسئولان خیرخواه متولی امر بیاموزید که تسامح در مبارزه با فساد، بنوعی همدستی با فاسدان و مفسدان است. امروز حرکتی درخور توجه و قابل تقدیر که موجب شادی دلسوزان و خیرخواهان این نظام گردیده است در قوه قضاییه شروع شده است (که نمونه آن پرونده آقای رحیمی است). پس از سالها مطالبه رهبری برخورد همه جانبه و سازمان یافته با مفاسد مالی و اقتصادی امروز شاهد شروع مبارزه قوه قضاییه و دست و پنجه نرم کردن شما در این میدان سخت هستیم. پس از تشکر ویژه از شما و تمام متولیان این امر، خواستار استمرار قاطعانه و بدور از تزلزل این حرکت در برخورد با مجرمین و متخلفین هستیم.

2- در امر مبارزه با فساد نباید هیچ تبعیضی دیده شود. هیچکس و هیچ نهاد و دستگاهی نباید استثنا شود. هیچ شخص یا نهادی نمی تواند با عذر انتساب با دیگر مسئولان کشور، خود را از حساب کشی معاف بشمارد. با فساد در هر جا و هر مسند باید برخورد یکسان صورت گیرد. به دست اندرکاران این‌مهم تاکید کنید که بجای پرداختن به ضعفا و خطاهای کوچک به سراغ ریشه‌ها و ام‌الفسادها بروند و نقاط اصلی را رها نکنند.

3- شما و سایر همکاران خیرخواهتان در آینده پیش خود نیز آزمون دیگری برای استیلای عدالت در پیش‌رو دارید؛ بی‌شک پرونده مهدی هاشمی از مهم‌ترین پرونده‌های قضائی چند سال اخیر محسوب می‌شود. متاسفانه به نظر می‌رسد در بررسی این پرونده مهم قضائی بدلیل سایه سنگین آقازادگی و پشت‌گرمی به برخی از مسئولین به دلیل دومینو وار بودن و وجود اسامی زبیرگونه تسامح هایی دربرخورد با متخلفین و مجرمین صورت گیرد که ممکن است روند بررسی عدالت محورانه این پرونده مهم را خدشه دار کند. ممکن است کسانی بخطا تصوّر کنند که مبارزه با مفسدان و سوءاستفاده‌کنندگان از ثروتهای ملّی، موجب ناامنی اقتصادی و فرار سرمایه‌ها است. به این اشخاص تفهیم کنید که بعکس، این مبارزه موجب امنیت فضای اقتصادی و اطمینان کسانی است که می خواهند فعالیت سالم اقتصادی داشته باشند. تولید کنندگان این کشور، خود نخستین قربانیان فساد مالی و اقتصاد ناسالم‌اند. قطعا برخورد با دانه درشت ها و یقه سفیدهای متخلف و مجرم موجب افزایش اعتماد عمومی مردم به این نظام شده و از یاس و ناامیدی و احساس نا امنی عمومی خواهد کاست.

با توجه به حسن سابقه شما از خداوند متعال توفیق شما و همه‌ی مسئولان این امور را مسئلت می کنیم و امیدوارم این اقدام مورد رضای حضرت بقیةاللَّه‌الاعظم روحی فداه قرار گرفته تا گام بلندی بسوی رفاه و آسایش عمومی را تدارک کند.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان فارس


نظرات بینندگان