کد خبر: ۶۵۹۴۷
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۵ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۳

دلیل برکناری فرماندار شیراز مشخص شد

فرماندار سابق شیراز فقط مشکل استخدامی داشت و هشت ماه قبل سازمان بازرسی کل کشور با اعزام گروهی کارشناسی به شیراز و بررسی موضوع مراتب را به وزارت کشور اطلاع داد.
به گزارش شیرازه به نقل از ایرنا، رییس منطقه سه سازمان بازرسی کل کشور در باره پایان بخشیدن به خدمات مصطفی امیری فرماندار سابق شیراز گفت: فرماندار سابق شیراز فقط مشکل استخدامی داشت و هشت ماه قبل سازمان بازرسی کل کشور با اعزام گروهی کارشناسی به شیراز و بررسی موضوع مراتب را به وزارت کشور اطلاع داد.

حجت الاسلام سید رسول محمود آبادی روز چهارشنبه در حاشیه گفت و گو با خبرنگاران در پاسخ به خبرنگار ایرنا اظهار داشت : هیچ نوع مشکل دیگری در قضیه پایان دادن به خدمات مصطفی امیری در فرمانداری شیراز مطرح نبوده است.

وی ادامه داد: با توجه به قانون مدیریت کشوری افرادی می توانند در برخی از مناصب از جمله فرمانداری کلان شهرها به خدمت گرفته شوند که سابقه مدیریتی کافی در این زمینه داشته باشند که فرماندار سابق شیراز این شرایط را نداشت.
این در حالی است که حجت‌الاسلام سید رسول محمودآبادی رئیس منطقه 3 سازمان بازرسی کل کشور در روز اول بهمن ماه در گفتگو با «نسیم» انتشار اخباری مبنی بر برکناری فرماندار شیراز با حکم این سازمان را تکذیب کرد.

بر اساس این گزارش، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری فارس پیشتر (سی ام دیماه امسال )در آیین تودیع فرماندار سابق شیراز گفته بود : درسیستم های اداری تغییر، تحول و جا به جایی،کاری طبیعی است.

جهانشیر کدخدا پور افزوده بود : اگر این جابه جایی ها صورت نمی گرفت و مقام و منصب دائم العمر بود کسی دیگر نمی تواست در جایی خدمت کند بنابر این تغییر فرماندار شیراز خطی و سلیقه ای نبوده است.

کدخداپوربه وضعیت استخدامی امیری فرماندار تغییر کرده شیراز اشاره کرد و گفت: وی به صورت قرارداد کارمعین خدمت می کرد و در قانون خدمات کشوری به صراحت آمده که مدیران باید کارمند رسمی یا پیمانی باشند و هیچ مدیری نمی تواند قراردادی باشد.

معاون استانداری فارس این را هم اضافه کرده بود که در حال حاضر 13 نفر از مدیران استان فارس به صورت قراردادی هستند که در زمان پایان قرارداد آنها قراردادشان تمدید نمی شود.

کدخداپور بیان داشت:ما نمی توانستیم به امیری فرماندار تغییر کرده شیراز حقوقی پرداخت کنیم و ایشان در مدت فعالیت خود هیچ حقوقی از وزارت کشور دریافت نکرد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری فارس نیز با بیان این مطلب که در کارها باید تعهد ،تخصص و پاکدامنی مهم باشد و نگرش سیاسی را دخالت ندهیم اظهار کرده بود در دولت تدبیر و امید همه اصول گرایان محترم هستندو کسی که با دولت هماهنگ باشد می تواند در سیستم های دولتی خدمت کند.

در حال حاضر علیرضا بیات پور سرپرستی فرمانداری شهرستان شیراز را برعهده دارد.

تغییر ناخودآگاه فرماندار شهرستان شیراز که کمتر ازیکسال مسوولیت فرمانداری این شهرستان را بعهده گرفته بود،سبب بروز شایعاتی در این خصوص بین مردم و مسوولان استان فارس شد.

مصطفی امیری فرماندار سابق شیراز که بهمن ماه سال 92 به عنوان سرپرست فرماندار شیراز منصوب شده و متعاقبا با صدور حکم از سوی وزیر کشور، در بیست هفتم خردادماه امسال نیز رسما فرماندار شیراز گردیده بود در 30دیماه امسال از پست فرمانداری شیراز خداحافظی وجای خود را به علیرضا بیات پور داد.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
حقگو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۳
0
ملاك پست گيري در دولت راستگويان:
فحش به احمدي نژاد - حمايت از فتنه و فتنه گران - زاويه دار بودن با ولايت و ولايت مداري...
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۳
0
با سلام
دلایلی که آقای کدخداپور اشاره نموده اند کافی نیست چرا که چهار پست در وزارت کشور وجود دارد که به آنها پستهای تبصره ای گفته می شود و قانون مذکور در خصوص این پستها شمولیت ندارد. ازجمله این پستها بخشدار، فرماندار، معاونین استاندار و استاندار. که با قرارداد کار معین نیز می توان حقوق و مزایای آنها ا طبق قانون کار پرداخت نمود. پس علل دیگری نیز احتمالا در عزل امیری دخیل بوده است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۳
0
اگر استخدام نبوده، چرا از اول فرمانداراش کردید؟؟؟؟؟؟؟!!!!!
احمدی
اولش خیال کردند غلام حلقه بگوش استاندار واصلاح طلبان میشه وقتی دیدند امیری از خواسته های نابجای اونا تبعیت نمی کنه عذرش را خو استند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۳
0
دلیلش استاندار سایه است... همونی است که تو عکسه!