کد خبر: ۶۵۹۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۶ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۳
در نشست مطبوعاتی فرماندار کازرون مطرح شد:

برگزاری جشنواره گل نرگس در دهه فجر / 50 میلیارد برای انتقال آب به پریشان اختصاص یافت

نشست مطبوعاتی فرماندار کازرون با حضور مدیران شهرستان و جمعی از خبرنگاران فارس و شهرستان کازرون برگزار شد.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از  کازرون خبر، پنج شنبه نهم بهمن ماه، نشست مطبوعاتی فرماندار کازرون با حضور مدیران شهرستان و جمعی از خبرنگاران استان فارس و شهرستان کازرون در مجمع فرهنگیان این شهر برگزار شد.

دستاوردهای انقلاب اسلامی در شرایط انواع تحریم به دست آمده است

 در این نشست، حمیدرضا گرامی ضمن تبریک سی و ششمین سالگرد انقلاب اسلامی، گفت: انقلاب اسلامی در طول 36 سال گذشته به برکت خون شهدای گران‌قدر دستاوردهای بسیاری را در زمینه‌های گوناگون در شرایطی که با انواع تحریم‌ها روبه‌رو بوده به‌دست آورده و تقدیم مردم قدرشناس کرده است.

وی استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی، خودباوری، استکبارستیزی، عدالت خواهی، سازندگی، محرومیت زدایی، احیای ارزش های اسلامی، عزت، سرافرازی، تولید علم، خودباوری، ارتقای سطح آموزش، اسثار و شهادت طلبی را از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست که با گذشت سی و شش سال از انقلاب اسلامی، نصیب مردم ایران شده است.

فرماندار کازرون با بیان اینکه این شهرستات از با قدمت ترین شهرستان های کشور به شمار می آید، عنوان کرد: شهرستان کازرون  با موقعیت جغرافیایی خاص خود و مساختی بالغ بر 4200 کیلومتر مربع و با جمعیتی حدود 300 هزار نفر در فاصله 120 کیلومتری غرب شیراز قرار گرفته که دارای شش بخش و شهر، 12 دهستان  و 300 روستا می باشد.

کنفرانس مطبوعاتی حمیدرضا گرامی، فرماندار کازرون با اصحاب رسانه

فرصت ها و ظرفیت های شهرستان کازرون از زبان فرماندار

گرامی وجود راههای ارتباطی مناسب که حد وسط فی مابین مرکز استان های فارس، بوشهر و کیهگیلویه و بویر احمد واقع شده، وجود اراضی مستعد کشاورزی، منابع آب مورد نیاز، نیروگاه سیکل ترکیبی برق، تالاب گردشگری پریشان، شهر باستانی بیشابور همچین نقش های برجسته تنگه چوگان و غار شاپور، امامزاده سیدحسین و چشمه مجاور آن، جنگل های بلوط بخش کوهمره نودان، نخلستان های بخش خشت و کمارج، نرگسزار بخش جره و بالاده، معادن سنگ، گچ و سیمان و معدن نمک، مراکز آموزش عالی، مراکز نظامی و انتظانی و آموزش و پرورش های پویا و فعال از جمله فرصت ها و ظرفیت های شهرستان کازرون دانست و متذکر شد: کازرون در داشتن سرمایه‌های اصلی اجتماعی از جمله نیروی کارآمد و متخصص در سراسر کشور و دنیا از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

عملیات های اجرایی پروژه ویژه منطقه اقتصادی کازرون آغاز شده است

وی وجود ناحیه صنعتی شهید مصلحیان را نیز یکی دیگر ظرفیت های بالقوه این شهرستان دانست و با اشاره به وجود شهرک های صنعتی در کازرون بیان کرد: ما در صدد ایجاد منطقه ویژه اقتصادی عام نیز هستیم که با مصوبه مجلس عملیات های اجرایی این منطقه آغاز شده و امید است در آینده ای نزدیک با توجه به موقعیت شهرستان نسبت به استان بوشهر، هم بندخشک باشد و هم سریز واردات این استان به شمار رود.

کنفرانس مطبوعاتی حمیدرضا گرامی، فرماندار کازرون با اصحاب رسانه

فرماندار کازرون افزود: این پروژه می‌تواند به امنیت سرمایه‌گذاری برای فارس و استان بوشهر و استان‌های هم‌جوار بسیار بااهمیت و صرفه اقتصادی داشته باشد.

گرامی تصریح کرد: عملیات اجرایی در زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی کازرون در ابعاد گوناگون ازجمله آب، برق، تسویه خانه و ... با اختصاص 5 میلیارد تومان توسط شرکت شهرک‌های صنعتی در سال جاری آغازشده که می‌تواند مشوق خوبی برای سرمایه‌گذاری در این منطقه ویژه اقتصادی باشد.

به دنبال سرمایه گذار برای پتروشیمی های نودان و بالاده هستیم

وی با اشاره به وجود پتروشیمی های در دست ساخت در شهرستان کازرون، بیان داشت: پتروشیمی این شهرستان در دو بخش جره و بالاده و کوهمره نودان وجود دارد که زیرساحت های اولیه آن اماده شده و دنبال سرمایه گذاران هستیم.

فرماندار کازرون با اشاره به خشکسال های چندساله اخیر در استان فارس و شهرستان کازرون، گفت: علی رغم خشکسالی در استان اما این شهرستان نسبت به بسیاری از شهرستان ها موقعیت بهتری دارد اما این دلیلی نمی شود که اصلاح الگوی مصرف در دستور کار قرار نداشته باشد.

خشک سالی های اخیر، اثرات منفی زیادی یر وضعیت آب کازرون داشه است

گرامی در خصوص وضعیت آب شهرستان نیز گفت: شهرستان کازرون دارای چشمه های متهددی مثل چشمه ساسان و چشمه امامزاده سیدحسین می باشد و همچنین رودخانه دائمی بیشاپور که منتهی به منطقه دالکی استان بوشهر می شود .

وی اضافه کرد: وجود  56 حلقه قنات، 107 رشته چشمه و حدود 4 هزار چاه عمیق و نیمه عمیق که خشکسالی ها بر آن ها اثرات زیادی گذاشته اند از دیگر ظرفیت های شهرستان کازرون در حوضه آب به شمار می رود.

از میان 40 گونه گیاهان دارویی در استان فارس، 35 نوع در کازرون قرار دارد

فرماندار کازرون در خصوص گیاهان دارویی در شهرستان، بیان داشت: با توجه به اقلیم منحصر به فرد شهرستان کازرون، از میان 40 گونه شناسایی شده گیاهان دارویی در استان، 35 گونه ان در این شهرستان قرار دارد.

کنفرانس مطبوعاتی حمیدرضا گرامی، فرماندار کازرون با اصحاب رسانه

تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد در کازرون بازوان توانمندی به شمار می آیند

این مقام مسئول، فعالیت تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد در مباحث آموزش زیست‌محیطی، منابع طبیعی و بهداشت در این شهرستان را بسیار بااهمیت خواند و گفت: این تشکل‌ها به‌عنوان بازوان توانمندی در حفظ و حراست از مناظر منابع طبیعی، آثار گردشگری و تالاب پریشان انجام‌ وظیفه می‌کنند.

جشنواره گل نرگس از 12 تا 20 بهمن‌ماه در جره و بالاده کازرون برگزار می شود

گرامی از برپایی جشنواره گل نرگس از 12 تا 20 بهمن‌ماه همزمان با دهه مبارک فجر انقلاب در منطقه جره و بالاده کازرون خبر داد و گفت: امسال با وجود خشکسالی، پیش‌بینی می‌شود که 110 میلیون تومان در طول یک ماه از برداشت گل نرگس درآمدزایی ایجاد شود.

وی گفت: منطقه جره و بالاده و روستای بُلبُلک کازرون با دارا بودن 140 هکتار اراضی گل نرگس از نظر وسعت و کیفیت در کشور مقام نخست را دارد.

فرماندار کازرون با اشاره به قدمت طولانی و کیفیت این نرگس زار، اظهار داشت: نرگس زار جره و بالاده کازرون که دارای قدمت طولانی است به صورت دیمی اداره می شود و از کیفیت بالایی برخوردار است.

باید تلاش کنیم نرگسزار کازرون را به ثبت ملی برسانیم

گرامی با اشاره به ثبت ملی نرگس زار توسط بهبهانی ها، بیان داشت: با توجه به قدمت این نرگس زارها در کازرون باید تلاش کنیم با رایزنی ها این مهم به نام شهرستان کازرون ثبت شود.

درآمد امسال نرگس زار هزار و 100 میلیارد ریال است

وی با بیان اینکه درآمد امسال نرگس زار هزار و 100 میلیارد ریال است، اظهار داشت:در سال های گذشته نرگسزارها در اختیار مردمان بومی بود و درآمدزایی خوبی هم برای آنان داشت اما امسال نرگسزار، تحت اختیار بخشداران با حفظ حقوق بومی ها در حال اداره شدن است.

 500 میلیارد ریال برای احداث سد نرگس گرفته شده است

فرماندار کازرون، احداث سد نرگسی کازرون را از مهم‌ترین پروژه‌های در دست اقدام توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا عنوان کرد و متذکر شد: با احداث این سد انتقال آب به دریاچه پریشان به طول 25 کیلومتر و احیای آن اجرایی می‌شود که در این راستا با پی‌گیری نماینده این شهرستان در مجلس قول مساعد تخصیص 500 میلیارد ریال توسط دولت داده‌ شده است.

 

گرامی ادامه داد: با بهره‌برداری کامل سد نرگسی روزانه 50 میلیون مترمکعب آب برای احیای تالاب خشکیده پریشان انتقال داده می‌شود که می‌تواند به تالاب جانی دوباره بخشد.

40 میلیارد ریال به پیمانکار تونل محرم داده شده است

وی در خصوص تونل محرم بیان داشت: این تونل که در مقطعی از زمان، عملیات اجرایی آن به تعطیلی کشیده شده بود، اما امسال 40 میلیارد ریال به پیمانکار داده شده که امید است با تغییر پیمانکار در آینده ای نزدیک این تونل فعالیت خود را مجددا آغاز کند.

بهره‌برداری از 70 پروژه تولیدی و صنعتی در کازرون

فرماندار کازرون گفت: به مناسبت گرامیداشت دهه فجر امسال 70 پروژه تولیدی، صنعتی، کشاورزی و زیربنایی با اعتباری افزون‌بر 320 میلیارد ریال در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

یازده خانه بهداشت در دهه فجر، افتتاح می شود

گرامی در خصوص وضعیت بهداشت و درمان شهرستان کازرون به بهره برداری بیمارستان خشت و کنارتخته و در حال ساخت بودن دو بیمارستان در بخش های چنارشاهیجان و مرکزی اشاره کرد و عنوان کرد: با پیگیری های انجام سده با دانشگاه آزاد و سازمان تامین اجتماعی کشور، نزدیک به 300 هزار میلیارد ریال برای تجهیز بیمارستان نخصصی امام علی دانشگاه آزاد کازرون، منعقد شده که فاز اول آن در اوایل سال آینده به بهره برداری می رسد.

وی اضافه کرد: یازده خانه بهداشت با اعتباری بالغ بر 880 میلیون تومان همزمان با دهه فجر در این شهرستان افتتاح خواهد شد

به گزارش کازرون خبر، فرماندار کازرون به همراه تعدادی از خبرنگاران، اصحاب رسانه و مطبوعات استانی و کشوری که به دعوت وی امروز را میهمان فرمانداری این شهرستان بودند، از نرگس‌زار روستای بلبلک بالاده و شهر تاریخی بیشاپور بازدید کردند.

نظرات بینندگان