کد خبر: ۶۵۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۲ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۳
امام جمعه شیراز:

حامیان اسرائیل بدانند اگر سگ زنجیری خود را مهار نکنند سخت پشیمان می‌شوند

اگر اسرائیل به رزمندگان حزب‌الله حمله می‌کند پاسخ آن را در میدان دیگری دریافت می‌کند.
به گزارش شیرازه به نقل از ایسنا، آیت‌الله «اسدالله ایمانی» در خطبه‌های نماز جمعه روز 10 بهمن‌ماه شیراز، با یادآوری اینکه پیروزی انقلاب اسلامی تلاش چند صد ساله نظام سلطه برای خارج کردن دین از زندگی بشر را برهم زد، گفت: استکبار جهانی چند صدسال تلاش کرد تا فکر و فرهنگ خود را بر جامعه بشر تحمیل کند اما با پیروزی انقلاب اسلامی روند تغییر کرد.

وی افزود: نظام سلطه پیش از پیروزی انقلاب با آرامش خاطر افکار و اندیشه‌های خود را حاکم بر جهان می‌دید، چه در قالب کاپیتالیسم چه در قالب کمونیسم هر دو، دو تیغه یک قیچی بودند و هر دو یک هدف را دنبال می‌کردند، از این‌رو نظام استکباری خوشحال و سرمست از اینکه فرهنگ او همه خرده فرهنگ‌ها را به قول خودشان تحت تأثیر قرار داده و از میان برده بود که به ناگاه انقلاب اسلامی ایران پیروز شد و دین، فعالیت خود را در عرصه جهانی آغاز کرد.

آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه علت برخورد و دشمنی جهان استکبار و نظام استکباری با انقلاب اسلامی ایران، همین موضوع است، گفت: بیش از سه دهه توطئه، دشمنی، ایجاد مشکل و مانع سر راه نظام اسلامی نتیجه‌ای برای آنان نداشته و می‌بینید که روز به روز نقشه‌های آنها نقش بر آب و توطئه‌های آنها خنثی می‌شود و جمهوری اسلامی ایران رشد و بالندگی لازم را پیدا می‌کند، آنان می‌خواهند انقلاب منزوی شود اما به فضل پروردگار انقلاب روز به روز فکر و اندیشه‌اش در سطح جهان بیشتر و بهتر منتشر شده و می‌شود.

امام جمعه‌ی شیراز نامه‌ی مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی را یکی از نمونه‌های انعکاس فکر و اندیشه‌ی انقلاب اسلامی در سطح جهان برشمرد و افزود: این نامه تداعی‌کننده‌ی نامه پیامبر به سران کشورهای آن روز جهان بود که آنان را دعوت کرد که اسلام بیاورید تا از گرفتاری‌ها نجات پیدا کنید، تداعی‌کننده‌ی نامه‌ای است که امام عزیز ما به گورباچف فرستادند و از شکسته شدن استخوان کمونیسم خبر دادند و این نامه فضای دیگری در جامعه غرب رقم می‌زند، افکار و اندیشه جوانان را متحول می‌کند.

نماینده‌ی ولی فقیه در استان فارس یادآور شد: این نامه، جوانان اروپا و آمریکای شمالی را دعوت کرده که بدون واسطه اسلام را از قرآن و سنت بدست بیاورند و بنگرند و به فکر بنشینند که چرا سران استکبار این چنین با اسلام به جنگ و دشمنی برخاسته‌اند، به فکر بنشینند که چرا همیشه جوانان و مردم غرب نسبت به صد سال و دویست سال گذشته قضاوت می‌کنند، یعنی اشتباهاتی که رخ داده مربوط به صد سال و دویست سال قبل مورد بحث قرار می‌گیرد نه اشتباهات و انحرافاتی که امروز دارند انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب می‌خواهند جوانان دنیا به روز باشند و مسائل اساسی دین را در چهار چوب اندیشه و افکار مستشرقان خود فروخته و دولت‌های استعمارگر مطالعه نکنند بلکه بشینند و ببینند محتوای قرآن چیست و محتوای سخنان اهل بیت(ع) چیست؟

آیت‌الله ایمانی تصریح کرد: وظیفه‌ی همه خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها، به‌ویژه آنانی که در عرصه‌ی مجازی فعالیت می‌کنند این است که این نامه را به زبان‌های گوناگون و با تحلیل‌های مناسب در اختیار جوانان قرار بدهند تا جوانان دنیا از این چشمه‌ی جوشان متصل به وحی الهی دور و غافل نشوند.

امام جمعه‌ی شیراز خاطرنشان کرد: این مسئولیت همه‌ی رسانه‌ها است که در رساندن این پیام هر چه می‌توانند دقت و سرمایه‌گذاری کنند.

وی همچنین با اشاره به وقایع اخیر جنوب لبنان، خاطرنشان کرد: هفته‌ی گذشته یکی از نهال‌های انقلاب اسلامی که در جنوب لبنان روئیده بود چنان اثرگذار می‌شود که می‌گوید، زمان اینکه ضربه بزنی و پاسخ نشنوی گذشته است و هر ضربه‌ای که وارد کنی بدتر و سخت‌تر از آن به تو وارد می‌کنیم و نشان دادند که اگر اسرائیل به رزمندگان حزب‌الله که برای مقابله با گروهک تروریستی در القنیطره جمع شدند حمله می‌کند و به دفاع از تروریست‌ها وارد میدان عمل می‌شود، پاسخ آن را در میدان دیگری دریافت می‌کند.

وی این رویداد را پیامی به آمریکا، انگلیس، فرانسه و همه‌ی حامیان اسرائیل دانست و تصریح کرد: حامیان اسرائیل باید بدانند که اگر این سگ زنجیری خود را مهار نکردند و او دست از پا خطا و حمله دیگری را آغاز کرد آن زمان است که هم اسرائیل و هم حامیانش پشیمان می‌شوند.

آیت‌الله ایمانی گفت: حزب‌الله به آنان و مسلمانان پیام می‌دهد که اگر ایستادگی و اطاعت از رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران را پذیرا باشید، به آنجا می‌رسید که قله افتخار، عظمت و کمال است، همان گونه که امروز بحمدالله آن چنان این ضربه برای آمریکا و برای حامیان اسرائیل غافلگیرکننده و شکننده بود که نتوانستند در مقابل عکس‌العملی جز سکوت و عقب‌نشینی داشته باشند و « باش تا صبح دولتت بدمد، کین هنوز از نتایج سحر است».

امام جمعه‌ی شیراز هم‌چنین در خطبه‌ی اول نماز جمعه این هفته در ادامه مباحث اخلاقی هفته‌های گذشته مطالبی را بیان کرد.

نظرات بینندگان