کد خبر: ۶۵۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۳ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۳

«اتوبوس انقلاب» به معرفی مبارزات مردم شیراز می پردازد

دیبر موسسه نشر فرهنگ شهادت فارس گفت : طرح اتوبوس انقلاب با هدف معرفی مبارزات مردم شیراز به روایت روزهای انقلاب می پردازد.
به گزارش شیرازه، زهرا اسدی جمعه در گفت وگو با ایرنا افزود: هویت به گفته رهبر انقلاب نیاز اصلی جوان است که هویت انقلابی نیز بخش عمده ای از مساله شکل گیری هویت در نوجوانان و جوانان را شکل می دهد .

وی بیان داشت:استان فارس و شهر شیراز به عنوان یکی از شهرهای موثر در شکل گیری انقلاب اسلامی ایران شاهد اتفاقات بی نظیری از ایثار و غیرت مومنانه جوانان و مردم بوده است که متاسفانه تاکنون به نحو مطلوبی برای نسل جدید بازگو نشده است.

وی با اظهار تاسف از بین رفتن بسیاری از بقایای انقلاب در شیراز اظهار داشت:برخی از محلات ، مساجد و خیابان ها در شهر شیراز محل شهادت بسیاری از جوانان با غیرت این شهر است که برای دفاع از حق و حاکم کردن نظام اسلامی خون خود را نثار کرده اند که امروزه نشانی از آنها باقی نمانده و برای نسل جدید نا آشناست.

دبیر موسسه نشر فرهنگ شهادت بیان کرد:در طرح اتوبوس انقلاب در طول ایام دهه فجر میزبان دختران و پسران دانش آموز هستیم که با حضور در نقاط مهم مبارزات انقلابی شیراز، روایت انقلاب در این شهر را از زبان راویان مبارز انقلاب می شنوند.

اسدی ضمن تشکر از همکاری اداره کل ورزش و جوانان،شهرداری و اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان شیراز گفت: این طرح از سوی موسسه نشر فرهنگ شهادت و کانون محبین الرضا (ع) پنج روز برای دختران و چهار روز برای پسران روایت انقلاب را تشریح می کند.

وی ادامه داد:در این طرح دانش آموزان به روایت انقلاب در مسجد حبیب، میدان شهرداری و اتفاقات بانک ملی و شهربانی سابق، سه راه نمازی، مسجد نو پرداخته می شود.

اسدی اضافه کرد: در مراسم اختتامیه این طرح روایت انقلاب در حرم مطهر احمد بن موسی (ع) و شرح شهادت شهدای انقلاب گفته می شود.
نظرات بینندگان