کد خبر: ۶۶۰۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۷ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
استاندار فارس در نشست صميمانه با خبرنگاران و عكاسان خبري:

سایت های خبری آسیب زا هستند!/ برخی خبرگزاری ها و روزنامه ها تیتر ناامیدکننده می زنند/ شخصا با نقد موافقم

با توجه به شان و جايگاه رسانه‌اي فارس، به حتم بايد مشاور رسانه‌اي در حد استاد دانشگاه، در كنار استاندار قرار داشته باشد.
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، استاندار فارس يكي از اساسي‌ترين عامل مانايي و پويايي انقلاب اسلامي را ولايت فقيه دانست و افزود:‌ تمام تحولات اخير منطقه كه در راستاي بيداري اسلامي شكل گرفت، به بركت رهبري انقلاب اسلامي ماست.

سيدمحمد احمدي، در نشست صميمانه با خبرنگاران و عكاسان خبري  اين استان ضمن تبريك فرا رسيدن و گراميداشت ايام ا... دهه فجر گفت: در حالي سي و ششمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي را جشن مي‌گيريم كه از ابتداي پيروزي آن توطئه‌هاي فراواني براي از پا درآوردن اين انقلاب پشت سر نهاده‌ايم.

وي، مذاكرات 1+5 را گواهي بر مقاومت اين انقلاب در مقابل سردمداران زور و قدرت و استكبار جهاني دانست و افزود: علي‌رغم تمام اين مشكلات بحمد الهي انقلاب اسلامي ايران توانست به خوبي از اين مشكلات عبور كند و اقتدار خود را روز به روز گسترش دهد.

دستاوردهاي انقلاب اسلامي قابل شمارش نيست

احمدي با تأكيد بر لزوم تبيين دستاوردهاي انقلاب اسلامي ابراز كرد: دستاوردهاي انقلاب اسلامي قابل شمارش نيست آن هم با وجود پشت سر گذاشتن 8 سال دفاع مقدس و تحريم‌ها و مشكلات اقتصادي فراواني كه بر سر راه ملت ايران اسلامي گذاشتند اما با تمام اين تفاسير نظام اسلامي از سازندگي غافل نبوده است و دستاوردهاي فراواني در طي عمر با بركت انقلاب اسلامي براي ملت ايران به ارمغان آورده است.

استاندار فارس با بيان اينكه دولت تدبير و اميد دستاوردهاي زيادي را به همراه داشته است، گفت: جهت‌گيري‌هاي مثبت رئيس جمهور در عرصه‌هاي مختلف موجب رفع بسياري از مسائل و مشكلات كشور شده است.

وي با بيان اينكه در سال آينده اعتبارات عمراني 10 درصد افزايش خواهد داشت تا بتوانيم در عرصه‌هاي مختلف به مردم خدمت كنيم، گفت: رمز پيروزي انقلاب اسلامي پايداري و ماندگاري در مقابل تمام مشكلات در عرصه‌هاي مختلف سياسي و اقتصادي بود كه دشمنان براي آن ايجاد كرده بودند.

احمدي با تأكيد بر اينكه اگر مردم ما در صحنه نبودند، قطعاً اين افتخارات نصيب ما نمي‌شد، افزود: اتحاد و همدلي مردم يكي از ستون‌هاي اساسي اين انقلاب است كه در استان فارس نيز اين نقش به خوبي نمايان بوده و هست زيرا اين استان در دوران دفاع مقدس و سازندگي كشور نقش برجسته‌اي را ايفا كرد.

وي، استان فارس را استان فرهنگي و علمي كشور دانست و افزود: اين استان علاوه بر قابليت‌هاي مختلف ادبي، هنري، گردشگري و غيره در بعد از انقلاب اسلامي نيز نقش برجسته‌اي در توليد ثروت ملي و سازندگي كشور داشته است.

دهه فجر امسال 1030 پروژه افتتاح می شود

احمدي در ادامه از اجراي 1030 پروژه در عرصه‌هاي مختلف در ايام دهه فجر سال جاري در استان فارس خبر داد و گفت: اعتبار اين پروژه‌ها يك هزار و 600 ميليارد تومان است كه در عرصه‌هاي مختلف آبرساني، جاده و غيره به بهره‌برداري خواهند رسيد ضمن اينكه بخش خصوصي نيز در اين ميان نقش قابل توجهي ايفا كرده‌اند.

استاندار فارس خاطرنشان كرد: با بهره‌برداري از اين پروژه‌ها استان فارس مي‌تواند وارد مرحله‌اي از مراحل رشد و توسعه اقتصادي شود و آينده درخشاني در عرصه‌هاي مختلف خواهد داشت.

وي در بخش پاياني سخنان خود از تخصيص سه رديف بودجه عمراني براي استان فارس در سال آينده خبر داد و گفت: احداث بيمارستان شماره 2 نمازي، حفظ و احياي تالاب‌ها و درياچه‌هاي استان فارس و احيا و مرمت تخت جمشيد و پاسارگاد سه پروژه‌هايي هستند كه در سال آينده بودجه مستقل دريافت خواهند كرد.

دكترسيدمحمد احمدي در ادامه نشست صميمانه با خبرنگاران و عكاسان خبري استان فارس اظهار داشت: شان و جايگاه رسانه و خبرنگار، بسيار بالا و ارزشمند است و اگر خبرنگار و رسانه نباشد، چگونه شاهد انعكاس بيروني خدمات و تلاش‌هاي دستگاه‌هاي اجرايي باشيم.
رسانه ها نگاهي كاملا حرفه‌اي و تخصصي به اخبار و رويدادهاي خبري دارند
استاندار فارس با يادآوري اينكه انعكاس اخبار دستگاه‌ها توسط روابط‌عمومي‌ها، پاسخگوي نياز اطلاع‌رساني نبوده و نخواهد بود، گفت: رسانه و خبرنگار نگاهي كاملا حرفه‌اي و تخصصي به اخبار و رويدادهاي خبري دارد.

شخصا به‌عنوان استاندار بخشي از مشكلات خبرنگاران را نمي‌دانستم
احمدي با يادآوري اينكه خبرنگاران علي‌رغم تلاش‌هايي كه به شكل مداوم در استان فارس براي پوشش و انعكاس واقع‌گرايانه و سريع اخبار انجام مي‌دهند، مشكلات عديده‌اي دارند، بيان داشت: شخصا به‌عنوان استاندار بخشي از مشكلات خبرنگاران را نمي‌دانستم.

سایت های خبری آسیب زا هستند!
وي با تاكيد براينكه رسانه‌ها آينه انعكاس دهنده وقايع و اتفاقات جامعه محسوب مي‌شوند، فارس را از پيشتازان عرصه فعاليت رسانه‌اي دانست و تصريح كرد: اگر سايت‌هايي كه قارچ‌گونه رشد كرده و بعضا هم آسيب‌زا هستند را از جمع رسانه‌ها فاكتور بگيريم، فعاليت‌هاي رسانه‌اي در فارس بسيار تاثيرگذار و در جهت ارتقا آرامش و ايجاد انگيزش در استان موثر ارزيابي مي‌شود.

استاندار فارس با بيان اينكه تلاش خود را در حد مقدورات قانوني براي رفع بخشي از مشكلات خبرنگاران انجام خواهد داد، گفت: اميدداريم كه از تمام ظرفيت‌هاي قانوني براي حل و رفع مشكلات خبرنگاران استفاده كنيم اما مهمترين اقدام در راستاي پاسخگويي به نيازهاي صنفي موجود، ايجاد يك تشكل منسجم، قوي و همدل است.

احمدي اظهار داشت: بي‌ترديد اگر خبرنگاران در قالب يك اتحاديه، انجمن يا تشكل تعاوني، ساماندهي شوند، پيگيري مطالبات آنان مسيري هموارتر خواهد داشت.

شخصا با طرح انتقاد موافق هستم

استاندار فارس در خصوص باز شدن فضاي نقد رسانه‌اي نيز گفت: شخصا با طرح انتقاد موافق هستم اما بايد توجه داشت كه عملكردها نقد شود نه افراد، از طرفي انتقادات سازنده باشد، نه مخرب.

برخی خبرگزاری ها و روزنامه ها تیتر ناامیدکننده می زنند
احمدي با يادآوري اينكه درج برخي اخبار و استفاده از برخي تيترها تنها نااميدي را به جامعه تزريق مي‌كند، تصريح كرد: خبرنگاران استان فارس افرادي هوشمند و آگاه هستند و اين موضوع براي ما اثبات شده است اما گاه شاهد درج برخي عناوين و تيترها در بعضي روزنامه‌‌ها يا خبرگزاري‌ها هستيم كه نتيجه آن تنها پاشيدن بذر نااميدي در جامعه است.

من تاكنون مشاور رسانه‌اي نداشته‌ام

استاندار فارس با بيان اينكه من تاكنون مشاور رسانه‌اي نداشته‌ام، تصريح كرد: مشاور استاندار به لحاظ اداري رتبه‌اي در حد مديركل است و استفاده از اين عنوان تبعات سياسي دارد.
احمدي تاكيد كرد: با توجه به شان و جايگاه رسانه‌اي فارس، به حتم بايد مشاور رسانه‌اي در حد استاد دانشگاه، در كنار استاندار قرار داشته باشد.

وي به سختي هاي كار عكاسان خبري اشاره كرد و گفت: اگر يك خبر با تيتر و متن خوبي كار شود اما فاقد عكس باشد زيبايي خود را از دست مي دهد و اين نشان دهنده اهميت كار عكاسان خبري است.

ارزش کار عکاسان خبري بسيار بالاست
احمدی با بيان اينكه گاهي با يك عكس خبري مي توان کار 10 سخنرانی را انجام داد، اظهار داشت: نوشتن، تیتر زدن هم مهم است، اما ارزش کار عکاسان خبري بسيار بالاست و همه بايد ارزش آن را بدانند.
در اين جلسه تعدادي از خبرنگاران به طرح مشكلات اين قشر در زمينه‌هاي بيمه‌اي، درماني، امنيت شغلي، رفاه اجتماعي، ارتباط با مديران، نقد فعاليت‌ها و ... پرداختند و راهكارهايي را براي خروج از اين مشكلات عنوان كردند.

نظرات بینندگان