کد خبر: ۶۶۰۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
سریال وعده ها تمام شدنی نیست

سایه شوم بیکاری بر سر 80 نان آور خانه در کارخانه سیمان آباده

با پایان یافتن زمان مشخص شده از سوی کارخانه سیمان آباده در تعلیق حدود 80 نفر از نیروهای خود، هنوز کارگران این کارخانه در بلا تکلیفی بسر می برند.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از  آباده نما، با پایان یافتن زمان مشخص شده از سوی کارخانه سیمان آباده در تعلیق حدود 80 نفر از نیروهای خود، هنوز کارگران این کارخانه در بلا تکلیفی بسر می برند.

کارگران این کارخانه صبح روز شنبه 11 بهمن ماه با حاضر شدن در جلو درب کارخانه سیمان، کماکان با درب بسته مواجه شدند.

بر اساس برخی شنیده ها مدیرعامل شرکت سیمان آباده علت بکار نگرفتن مجدد کارگران را عملی نشدن پاره ای از وعده های مسئولین شهرستان ذکر کرده است.

این در حالی است که محمدرضا زارع فرماندار آباده چندی پیش در گفتگویی به خبرنگار ما گفت: طی جلسه ای با حضور معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری و دستگاه های مرتبط، در این جلسه مقرر شد در بازپرداخت بدهی های این شرکت به برخی سازمان های مربوطه، مدت زمان بیشتری در نظر گرفته شود و صدور دفترچه های تامین اجتماعی نیز انجام شود.

وی افزود: در خصوص مطالبات شرکت سیمان آباده از وزارت نفت نیز استاندار طی نامه ای به وزیر نفت، خواستار تسریع در پرداخت معوقات این کارخانه شد.

زارع ادامه داد: در مقابل هم قرار شد شرکت سیمان آباده هیچ یک از کارگران خود را اخراج نکند و به فعالیت معمول خود ادامه دهد.

محمدرضا زارع در خصوص مشکل اصلی کارخانه سیمان آباده خاطرنشان کرد: چند مشکل فرا روی کارخانه سیمان وجود دارد که یکی از آن ها بدهی شرکت نفت و برخی شرکت های بزرگ دیگر به سیمان آباده است و مشکل بعدی نیز عمل نکردن شرکت سیمان به تعهدات خود نسبت به برخی ادارات می باشد.

وی همچنین بیان داشت: همچنین درخواست انجمن صنفی کارخانه های سیمان کشور در خصوص توقف تولید کلینکر  و کندی روند صادرات سیمان آباده از دیگر مشکلات پیش روی کارخانه می باشد.

امروز با گذشت 2 روز از پایان فرجه زمانی اعلام شده از سوی کارخانه سیمان برای کارگران، هنوز این کارخانه اقدام به بازگرداندن کارگران خود نکرده است و بنا به برخی شنیده ها حقوق کارگران نیز از 11 بهمن به بعد قطع خواهد شد.

حال این سوال مطرح است چرا با وجود تصمیماتی که در استانداری اتخاذ شده است، چرا این مشکل کماکان به قوت خود باقی مانده است؟

از نگاهی دیگر آیا می توان گفت سوء مدیریت مجموعه مدیریتی کارخانه سیمان کار را به اینجا کشانده است؟

آیا تهدید به اخراج کارگران به بهانه های مختلف، اهرم جوانمردانه ای برای فشار به مسئولین شهر است؟

آیا استفاده ابزاری از کارگران زحمتکش برای پیش برد برخی خواسته های سهامداران عمده، توهین به این قشر نیست؟

از دیگر سو مسئولین باید بگونه ای عمل کنند تا در صورت بوجود آمدن مشکلات این چنینی، مجموعه ای این اجازه را به خود ندهد که خیلی راحت لبه تیغ خود را بر گردن کارگران بگذارد.

لازم بذکر است کارخانه سیمان آباده اولین کارخانه ایست که پس از انقلاب اسلامی راه اندازی شده است و بدلیل بدهی و عدم پرداخت حقوق کارکنانش، مدتی است حدود 80 نفر از کارگران خود را معلق کرده است.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
0
خسته نباشید