کد خبر: ۶۶۱۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۷ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۳

ورود دوربین‌های ایرانی برای اولین بار به فضا

معاون وزیر دفاع گفت: ماموریت ماهواره فجر سنجش از دور است و ۲ نوع دوربین روی آن نصب شده است. هر دوی این دوربین‌ها ساخت داخل کشورمان و بومی است و برای اولین بار در فضا قرار می‌گیرد.
به گزارش شیرازه، محمد اسلامی معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در گفت‌وگوی ویژه خبری با اشاره به پرتاب ماهواره فجر اظهار داشت: در عرصه پرتاب ماهواره هنوز در فاز ماهواره‌های تحقیقاتی هستیم و با موفقیت فجر وارد فاز عملیاتی و صنعتی این حوزه می‌شویم.

وی افزود: ماموریت ماهواره فجر سنجش از دور است و 2 نوع دوربین روی آن نصب شده است. یکی با قدرت تفکیک 50 متر و سیاه و سفید و دیگری با قدرت تفکیک 100 متر و رنگی است. هر دوی این دوربین‌ها ساخت داخل کشورمان و بومی است و برای اولین بار در فضا قرار می گیرد.

اسلامی ادامه داد: با تلاش‌های متخصصان داخلی توانستیم ماهواره فجر را در مدار قرار دهیم و اولین پیامی که به آن در فضا مخابره کردیم «لبیک یا رسول الله» بود.

معاون وزیر دفاع تاکید کرد: ایران اولین کشور فضایی جهان اسلام است و درحال حاضر کشورهای دوست و مستقل خواهان همکاری با ما برای ارتقای سطح فناوری‌هایشان هستند که این در دستور کار مسئولین قرار دارد.

وی تصریح کرد: در کشورهای گوناگون که خواهان محصولات وزارت دفاع هستند محصولات صادر شده و انتقال تکنولوژی هم داشته ایم.

اسلامی با اشاره به دیگر دستاوردهای وزارت دفاع گفت: رادارهای متنوعی در ایران تولید می‌شود که رادارهای منحصربفردی است و البته قابل فروش هم نیستند.

وی با اشاره به توانمندی کشورمان با وجود تحریم‌ها گفت: آنهایی که برای ما گزینه روی میز دارند نقش پهپادهای ما را در حراست از مرزهای کشورمان دیده‌اند.

معاون وزیر دفاع در ادامه اظهار داشت: اعزام انسان به فضا و داشتن ایستگاه فضایی برنامه جامعی است که در برنامه 10 ساله دوم فضایی پیشنهاد شده است.

اسلامی گفت: در سال 95 باید ماهواره عملیاتی ما در مدار قرار گیرد و امیدواریم که پایگاه فضایی امام خمینی تکمیل شود.
منبع: فارس
نظرات بینندگان