کد خبر: ۶۶۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۳
مجمع بسیج دانشجویی دانشگاههای آزاد فارس:

دانشگاه آزاد خانه هیچکس نیست/ آقای میرزاده قانون را رعایت کنید!

ما شما را دعوت می کنیم به خدمت، نه کسب قدرت بیشتر، که این امر باعث می‌شود آشوب و تشویق درونی‌ بیشتر ‌شود.

به گزارش شیرازه، مجمع بسیج دانشجویی دانشگاههای آزاد اسلامی فارس خطاب به دکتر میرزاده اعلام کرد: به همکارانتان تفهیم کنید که دانشگاه آزاد خانه هیچکس نیست و شما را به رعایت قانون دعوت می کنیم.

مجمع بسیج دانشجویی دانشگاههای آزاد اسلامی فارس در پی سفر دکتر میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی نامه ای سرگشاده صادر کرد که متن کامل آن به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

نامه سرگشاده مجمع بسیج دانشجویی دانشگاههای آزاد اسلامی استان فارس به دکتر میرزاده در پی سفر ایشان به استان فارس

ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی جناب آقای دکتر میرزاده

"شما توجه کنید که چه حکومتی به دست شما رسیده؟ و کی به شما حکومت را محول کرده است؟... آبروی جمهوری اسلامی، آبروی اسلام است و آبروی جمهوری اسلامی وابسته است به آبروی متصدیان امر... باید کارهایتان را با اسلام و جمهوری اسلامی تطبیق دهید..."

امام خمینی (ره)

با صلوات بر محمد و آل محمد (ص) و عرض تبریک صمیمانه به مناسبت ایام الله دهه فجر به حضرتعالی و همکارانتان بدینوسیله مراتب خیر مقدم و خوشامدگویی خود را به جهت حضور حضرتعالی در استان فارس اعلام کرده و این فرصت را جهت انتقال دغدغه‌ها و پیشنهادها و انتقادات، مغتنم می‌شماریم؛ بنابراین ذکر چند نکته محضر حضرتعالی ضروری به نظر رسید که به اختصار تقدیم می‌شود:

پس از تشریح دلايل میانگین افزايش شهريه 15 درصدی دانشگاه آزاد از سوی جنابعالی بر اساس مستندات موجود، به نظر می رسد این افزایش، هدفمند طرح گردیده است به نحوی که ما افزایش 30 و بعضا 35 درصدی را در رشته های پر متقاضی و افزایش 5 و 7 درصدی را در رشته های کم متقاضی دانشگاه شاهدیم.

نکته ی دیگر در باب افزایش شهریه های ثابت است که این افزایش بر خلاف قوانین موضوعه می باشد.

با توجه به بحث پذیرش بدون آزمون دانشجو در این دانشگاه و سه ترم شدن دانشگاه که بعضا نکات خوبی هم در این امر دیده می شود، احساس می شود سیاست های منفعت طلبانه، سودجویان و کاملا اقتصادی پشت این طرح می باشد که با توجه به عدم آمادگی مراکز و واحدها در اجرای طرح سه ترم شدن دانشگاه، بلاشک ما افت کیفیتی محسوسی را در دانشگاه پس از اجرای این طرح شاهد خواهیم بود، که به هیچ وجه به نفع دانشجویان و فضای فرهنگی- آموزشی دانشگاه نخواهد بود.

از گوشه و کنار شنیده می شود همکارانتان، دانشگاه آزاد را ملک شخصی برخی اشخاص می نامند. تذکر می دهیم از این چنین اظهار نظرهایی که خلاف رضای خدا، و ملت و شرع است جلوگیری کنید، و به همکارانتان تفهیم کنید دانشگاه آزاد خانه هیچکس نیست. دانشگاه آزاد متعلق به دست پینه بسته پدرانی است که برای تامین هزینه های فرزندانشان در این دانشگاه زحمت می کشند که هر آجر این دانشگاه بوی عرق خسته جبین همین پدران را می دهد.

شما به عنوان حافظ منافع دانشجویان در عالیترین سطح دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب شده اید. ما شما را دعوت می کنیم به خدمت، نه کسب قدرت بیشتر، که این امر باعث می‌شود آشوب و تشویق درونی‌ بیشتر ‌شود. آقای رئیس، اینکه نشریه های دانشگاه آزاد اختصاصا تملق بعضی را بگویند کجایش خدمت است؟

زمان سفر شما به استان به نحوی انتخاب می شود که دانشجو در دانشگاه حضور ندارد، شاید شما اطلاع نداشته باشید اما دانشکده ای را که تازه قصد افتتاحش دارید، دو سال است که مورد بهره برداری قرار گرفته است. مشاهده می کنیم تانکرهای آب صحن دانشگاه را برای جلوس قدمهای مبارکتان در این بی آبی تمیز می کنند کوه های منتهی به دانشگاه توسط نیروهای دانشگاه از زباله ها تمیز می شوند و فرش قرمزها (رِد کارپت ها) برای حضورتان پهن می شوند وهزاران هزینه گزاف و غیر ضروری دیگر انجام می شود، هیچ کدام اینها بوی ، خدمت نمی دهد، جناب رئیس.

حداقل انتظار می رفت پس از رد درخواست ما، برای جلسه با جنابتان از سوی همکاران شما، جلسه ای را با دانشجویان مقرر می کردید برای شنیدن دغدغه های آنان، البته اگر برایتان اهمیت دارد.!!!!

ما شما را دعوت می کنیم به تحقق دانشگاهی آزاد و اسلامی؛ نه دانشگاهی که بخاطریک نقد علمی همه مسئولانش را درو کنند، نه دانشگاهی که اسفناکی وضع پوشش دانشجویانش مورد بی اعتنایی متولیان فرهنگی اش باشد و آنها فقط و فقط نظاره گر این وضع باشند. ما از شما خواستار این هستیم که انتصابات را بر اساس شایسته سالاری انجام دهید، نه غرایض شخصی و حزبی و سیاسی. بنا به فرمایش ریاست محترم جمهور:"دانشگاه باشگاه سیاسی نیست". میدان دادن به تشکل ها و افرادی با گرایشات خاص سیاسی و سنگ اندازی جلوی پای سایر تشکلهای فرهنگی همراه با عزل و نصبهای سیاسی هیچ کمکی به تحقق اهداف عالیه دانشگاه آزاد اسلامی نخواهد کرد و فقط فضای آموزشی و آرام دانشگاه را مورد آسیب جدی قرار می دهد.

با توجه به ابلاغ بخشنامه 85298/45 مورخه 16/9/93 ا از سوی شما، با موضوع تسهیل فعالیت تشکل ها، لازم است اعلام کنیم این بخشنامه خلاف صریح قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی است. این بخشنامه به هیچ وجه قابل قبول نبوده و نیست، ما شما را دعوت می کنیم به رعایت قانون، ظاهرا، این قوانین هستند که باید خودشان را با دانشگاه آزاد تطبیق دهند، نه قوانین با آنها!


بسیج دانشجویی همواره با شعار حمایت از مظلوم و جهت احقاق حقوق مظلومان به عنوان تفکری جامع و مردمی فعالیت کرده است و آرمان مطالبه‌گری حق و عدالت را سرلوحه کار خویش قرار داده است؛ امروز نیز جهت ادامه این مسیر در دفاع از حقوق دانشجویان دانشگاه آزاد در استان فارس از جنابعالی مجدانه درخواست داریم موضع صریح، سریع و منصفانه خود را در قبال نکات مربوطه مطرح نمایید.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

مجمع بسیچ دانشجویی دانشگاههای آزاد اسلامی استان فارس

نظرات بینندگان