کد خبر: ۶۶۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۳

نهضت مدرسه سازی ادامه دارد؛ یک «مدیر مدرسه» در شیراز «مدرسه» ساخت

این واحد آموزشی در زمینی به مساحت سه هزار مترمربع و با زیربنای یک هزار و 650 متر مربع فضای تحصیل برای حدود 400 دانش آموز را فراهم آورده است.
به گزارش شیرازه این بانی خیر، آموزشگاه را با نام حاجیه خانم منظم دوازده امامی ایجاد کرده است و سه شنبه در حاشیه آیین بهره برداری از این آموزشگاه به خبرنگار ایرنا گفت: 33 سال از دوران حیات خویش را به عنوان ناظم، معاون و مدیر مدرسه از جمله مدرسه حاج قوام در حوالی دروازه کازرون شیراز خدمت کردم و اینک نیز با هدف کمک به ارتقای فضاهای آموزشی در امر مدرسه سازی مشارکت کردم.

محمد رحیم آزرم اظهار کرد: خواهرم خانم دوازده امامی علاقه مند به ساخت مدرسه بود اما در دوران زندگی خویش موفق به این امر نشد، از این رو این آموزشگاه را به نام خواهرم نامگذاری کردم.

این خیر مدرسه ساز در آیین بهره برداری از این آموزشگاه گفت: در زمان آغاز ساخت این واحد آموزشی، نگران بودیم که قادر به تامین همه منابع مالی مورد نیاز برای ساخت نباشیم اما خداوند به ما کمک کرد و از این رو از افراد خیر و نیک اندیش می خواهم که در راه پرفضیلت مدرسه سازی گام بردارند و به برکات الهی امیدوار باشند.

همسر بانی خیر آموزشگاه دوازده امامی که خود را معلم ورزش معرفی کرد هم در این آیین با اشاره به آیه 'وان یکاد' اهدایی دانش آموزان به بانی خیر این هدیه را بهترین هدیه ای عنوان کرد که همسرش دریافت کرده است.

وی افزود: اگر روزی مطلع شویم که شما دانش آموزان در عرصه علم و دانش در شهر و کشور درخشیده اید، این بهترین هدیه برای ما خواهد بود.

در این آیین که با حضور مدیرکل آموزش و پرورش فارس، مدیرکل نوسازی مدارس فارس و شهردار منطقه تاریخی فرهنگی شیراز برگزار شد، آموزشگاه 14 کلاسه دخترانه حاجیه خانم منظم دوازده امامی در دروازه سعدی شیراز واقع در ناحیه چهار آموزش و پرورش این شهر به بهره برداری رسید.

این واحد آموزشی در زمینی به مساحت سه هزار مترمربع و با زیربنای یک هزار و 650 متر مربع فضای تحصیل برای حدود 400 دانش آموز را فراهم آورده است.

این آموزشگاه مجهز به امکاناتی مانند نمازخانه، کتابخانه و موتورخانه ساخته شده است.

به گفته مدیرکل نوسازی مدارس فارس، این آموزشگاه با صرف اعتباری افزون بر 10 میلیارد ریال ساخته شده که افزون بر 80 درصد هزینه احداث ساختمان آموزشی آن را خانواده آزرم پرداخت کرده است.

احمد دست نیان در این آیین با قدردانی از عزم و اراده خیرین مدرسه ساز در ساخت فضاهای آموزشی امن برای آینده سازان کشور گفت: برخلاف بسیاری افراد که هر کاری می کنند تا بمانند، خیرین کاری می کنند که بماند و چه کار ماندگارتری بهتر از مدرسه سازی می تواند وجود داشته باشد.

وی اظهار کرد: عظمت و توانمندی یک ملت در زیر سقف های مدارس رقم می خورد و سرنوشت یک ملت در زیر این سقف ها تعیین می شود؛ از این رو، کار زیبای مدرسه سازی با هیچ کار دیگری قابل مقایسه نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس هم در این آیین محمدرحیم آزرم بانی خیر این آموزشگاه را از معلمان و فرهنگیان خوشنام و باسابقه شهر شیراز خواند و گفت: جامعه مدیون وی و فرهنگیان هم دوره وی است که در مسیر تعلیم و تربیت گام های بلندی برداشتند و امروز نیز آقای آزرم با مشارکت در ساخت مدرسه بر این نکته تاکید کرد که راه تعالی جامعه از مسیر آموزش و پرورش می گذرد.

حمیدرضا آذری از خداوند متعالی علو درجات را برای مرحومه دوازده امامی مسالت کرد و با قدردانی از برادر نیک اندیش وی که سنگ بنای این آموزشگاه را نهاد افزود: خیرین منافع جامعه را بر منافع خود ترجیح می دهند و بر این باور هستند که اگر تمدن و فرهنگ ما رشد کند، همه کشور و چه بسا دنیا از این امر سود می برند.
نظرات بینندگان