کد خبر: ۶۶۴۵۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۶ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۳

جشن بزرگ ایل قشقایی در فراشبند+ تصاویر

جشن بزرگ ایل قشقایی در فضای کم بوستان کوهستانی فراشبند و با حضور مسئولین شهرستانی و نماینده مردم فراشبند در مجلس برگزار شد.

به گزارش شیرازه به نقل از نخل بیدار روز گذشته (پنجشنبه) جشن بزرگ ایل قشقایی با حضور هزاران عشایر در بوستان کوهستانی فراشبند برگزار شد.

در این همایش مسئولین شهرستانی، نماینده مردم فراشبند در مجلس شورای اسلامی و عالیشوندی مدیر کل سابق ارشاد فارس و همسر محمد بهمن بیگی نیز حضور داشتند.

این جشن پرنشاط علی رغم همه حسن هایش، حواشی پررنگی هم داشت. کمبود فضای برگزاری جشن باعث شده بود تا اختلاط زن و مرد زیاد به چشم بیاید. همچنین عدم توجه کافی به رعایت شئونات اسلامی باعث شد تا نخل بیدار از انتشار کامل تصاویر خودداری کند و به چند تصویر کلی از این جشن بسنده کند.

از دیگر نکات قابل توجه این مراسم نواختن سرود ای ایران به زبان ترکی بود که همگان در برابر این سرود قیام کردند.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
مسعود سرایی شناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۴ بهمن ۱۳۹۳
0
با سلام خدمت مسؤلین محترم٬ تصاویر موجود در سایت نمای کلی از فرهنگ ایل قشقایی را نشان می دهد...مسعود سرایی شناس اهل فراشبند و ساکن تهران....با تشکر و التماس دعا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۴ بهمن ۱۳۹۳
0
اگر به داد فرهنگ و سنت های ایل قشقایی نرسیم تا چند سال دیگر مردمان این ایل دچار استحاله کامل فرهنگی می شوند و باید در عکس ها و خاطرات آن اصالت ها را جستجو کرد
سارا
United States of America
جمعه ۲۴ بهمن ۱۳۹۳
0
من از مسولبین استان فارس گله مندم قشقایها همیشه در طول تاریخ مدافع جنوب کشور بودند آیا وقت آن نرسیده است که تندیس سردار عشایر صولت الدولله در یکی از میدانهای شهر شیراز برافراشته گردد
قشقایی
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۴ بهمن ۱۳۹۳
0
با سلام و درود به خطه قشقایی نشین فیروزاباد و فراشبند پایتخت ایل بنام قشقایی سپاس و تشکر از بانیان این جشن ارزشمند احیا گر فرهنگ و سنن و اداب کهن ایلی و زندگی کوچ نشینی سعادتی حاصل نگردیده تا به این شهر بیایم و از نزدیک این مردم خون گرم و مهمان نواز را زیارت کنم ولی انتقاد خواهر محترم را بجا و وارد میدانم و به نظرم حداقل قدردانی از زحمات سردار عشایر همین بود که تندیس این سردار دلاور زودتر از اینها در این شهر درست میشد مسولین کوتاهی کرده اند ادای دین نکرده اند بازهم دیر نشده امیدوارم این مهم در دستور کار شهرداری قرار گیرد .