کد خبر: ۶۶۷۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۳
مدیرکل هواشناسی فارس در پاسخ به شیرازه:

ریزگردها تا دوشنبه در فارس هستند/ همچنان با خشکسالی مواجه هستیم

در استان فارس میانگین بارندگی در سال زراعی جاری تا کنون 103میلی‌متر بوده است.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، مدیرکل سازمان هواشناسی فارس از ورود ریزگردها به استان فارس از صبح امروز خبر داد و گفت: وجود ریزگردها در جنوب استان محلی است و باد شدید عامل ایجاد آن بوده است اما ریزگردهایی که از عراق و شمال عربستان وارد خوزستان شده بود و توسط منابع ریزگرد در خوزستان غلظت آن افزایش یافت، از صبح امروز وارد بوشهر و فارس نیز شده است.

عبدالکریم جامعی با اشاره به کاهش دید به حدود سه کیلومتر در صبح امروز اظهار کرد: ریزگردها حداقل تا 24ساعت آینده در سطح استان وجود دارند و انتظار داریم به مرور زمان با وزش باد، وضعیت دید بهتر شود.

وی میزان بارندگی‌های اخیر استان فارس را 5 /17 میلی‌متر اعلام و خاطرنشان کرد: در استان فارس میانگین بارندگی در سال زراعی جاری تا کنون 103میلی‌متر بوده است و این در حالی است که میانگین بارندگی سال گذشته 180میلی‌متر بود. همچنین میانگین بارش سالانه استان فارس در 50سال اخیر 206میلی‌متر می‌باشد.

جامعی با بیان اینکه میزان بارندگی اخیر در شیراز 22میلی‌متر بود، گفت: در سال زراعی جاری تا کنون در شیراز 142میلی‌متر بارندگی داشته‌ایم که این رقم در سال گذشته 226میلی‌متر بوده و میانگین بارندگی شیراز در 50سال اخیر سالانه حدود 225میلی‌لیتر بوده است.

مدیرکل هواشناسی استان فارس با پیش‌بینی ادامه بارش‌ها طی امروز و فردا در اغلب مناطق استان تصریح کرد: دخل ما بیشتر از خرجمان است و با بارش‌های اخیر، کمبود آب جبران نمی‌شود چراکه با توجه به میزان کم بارش‌ها و برداشت بی‌رویه آب از سفره‌های زیرزمینی و از سدها همچنان با خشکسالی مواجه خواهیم بود.

نظرات بینندگان