کد خبر: ۶۶۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۶ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۳

نوری مالکی: اگر ایران نبود بغداد نبود

معاون رئیس جمهور عراق در مراسم یادبود شهید تقوی گفت: اگر نبود حضور به موقع جمهوری اسلامی ایران در روزهای حساس تابستان امسال، بغداد و اربیل سقوط کرده بودند.
به گزارش شیرازه به نقل از ابنا، «نوری المالکی» معاون رئیس جمهور عراق در مراسم یادبود سردار سرتیپ پاسدار حمید تقوی از فرماندهان قرارگاه رمضان در دوران دفاع مقدس که در حین انجام مأموریت مستشاری برای مقابله با تروریست‌های داعش در سامراء به شهادت رسید سخنرانی کرد.

این مراسم که در سالن اجتماعات هتل «المنصور» بغداد و از سوی نیروهای مردمی (موسوم به «حشد الشعبی») برگزار شد جمعی از مقامات عراقی از جمله نماینده سید عمار حکیم رهبر مجلس اعلای اسلامی عراق در آن حضور داشتند.

در این مراسم که در نوع خود اولین مراسم تجلیل از شهدای ایرانی جنگ علیه تروریسم محسوب می‌شود، اعضای خانواده شهید تقوی نیز حاضر بودند و دختر شهید برای حاضران صحبت کرد.


نوری مالکی طی سخنانی در این مراسم گفت: جبهه جنگ ما در عراق، ایران، سوریه، لبنان و بحرین، مشترک است و ما متعهد می‌شویم به کسانی که به آبروی نیروهای بسیج مردمی خدشه وارد می‌کنند، پاسخ دهیم.

وی افزود: ما انقلاب اسلامی را در ایران زنده نگه می‌داریم. همه شاهد بودید که در دوره‌ای سخت قرار داریم. هربار که از بحرانی خارج می‌شویم، بحرانی جدید و محدودیت‌های جدید ایجاد می‌کنند.


معاون رئیس جمهور عراق اشاره کرد: طالبان، داعش و جبهة النصرة زاییده القاعده، هستند و القاعده را نیز کشورهای استعمارگر به وجود آوردند. هر قدر که ما متحد‌تر می‌شویم این قدرت‌های استعماری برای از بین بردن وحدت ما تلاش می‌کنند.

نخست وزیر سابق عراق خطاب به نیروهای بسیج مردمی گفت: ما وظیفه داریم که از شما در برابر کسانی که به شما توهین می‌کنند حمایت کنیم و شما نیز وظیفه دارید با تعهد به نظم و انضباط، فرصت را از کسانی که می‌خواهند به شما توهین کنند، بگیرید.


مالکی با درخواست از سیاستمداران و روحانیان عراق برای حمایت از نیروهای بسیج مردمی تاکید کرد: نیروهای بسیج مردمی و ارتش عراق از وحدت این کشور حمایت می‌کنند.

معاون رئیس جمهور عراق ضمن گرامیداشت یاد شهید تقوی و سایر شهدای ایرانی جنگ علیه گروه تروریستی داعش، تاکید کرد که اگر نبود حضور به موقع جمهوری اسلامی ایران در روزهای حساس تابستان امسال، بغداد و اربیل سقوط کرده بودند.


سردار حاج حمید تقوی پس از دوران دفاع مقدس در عرصه‌های مختلف پاسداری از انقلاب اسلامی و مقابله با دشمنان اسلام و جبهه‌ مقاومت و بیداری اسلامی نقش‌آفرینی‌های ارزشمند و ماندگاری داشته و سرانجام در حین انجام مأموریت مستشاری به ارتش و بسیج مردمی عراق برای مقابله با تروریست‌های تکفیری و داعش در شهر سامراء و در جوار مرقد مطهر امام عسگری (ع) به شهادت رسید.

ایشان از فرماندهان قرارگاه رمضان در دروان دفاع مقدس بود که پدر و برادر گرانقدر وی نیز در دوران جنگ تحمیلی به فیض عظیم شهادت نائل آمدند.
نظرات بینندگان