کد خبر: ۶۶۸۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۸ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۳

ورود میوه غیر بومی به جهرم ممنوع!

آنچه که چند سالی است باغداران را با مشکل مواجه کرده، واردات مرکبات از شمال و حتی از کشورهای دیگر در ایام نوروز به جهرم بوده که بعضاً کیفیت آن بسیار پایین تر از تولیدات بومی جهرم است.

به گزارش شیرازه به نقل از پسین جهرم، مرکبات این شهرستان به سبب کیفیت و طعم مناسب از گذشته تا کنون مورد توجه مردم داخل و خارج کشور بوده است به طوری که جهرم در تولید برخی از رقم های مرکبات در کشور بی نظیر بوده و شاهد آن بازارپسندی محصولات باغی در بازار کشور و افزایش صادرات آن به سایر کشورها و اخیراً به کشورهای اروپایی است.

آنچه که پیش از اجرای طرح کاداستر مورد تاکید کارشناسان جهاد کشاورزی جهرم بود، پوشش 30 هزار هکتاری باغ های مرکبات و تولید 750 هزار تُنی محصولات باغی در این شهرستان است که با اجرای طرح کاداستر این رقم قطعاً افزایش چند برابری داشته است.

با وجود این پیشینه درخشان جهرم در تولید محصولات با کیفیت باغی آنچه که چند سالی است باغداران را با مشکل مواجه کرده، واردات مرکبات از شمال و حتی از کشورهای دیگر در ایام نوروز به جهرم بوده که بعضاً کیفیت آن بسیار پایین تر از تولیدات بومی جهرم است.

در چند سال گذشته با توسعه اندک صنعت در جهرم شاهد احداث چندین سورتینگ، سردخانه های بزرگ و صنایع بسته بندی میوه هستیم که علاوه بر ایجاد زمینه اشتغال بسیاری از جوانان، به توسعه و صادرات مرکبات در شهرستان کمک شایانی کرده است.

به هر حال و با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز و تقاضای بالای مردم در راستای خرید میوه، لزوم حمایت از باغداران و صنایع بسته بندی با عدم ورود میوه های غیر بومی به شهرستان احساس می شود که این مهم با تدابیر مسئولان امر محقق خواهد شد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۳
0
بنده هم موافقم