کد خبر: ۶۶۸۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۳ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۳

شیرازی ها نگران نباشند؛ کارت شهروندی هنوز معتبر است

کم کم زمزمه فرارسیدن پایان زمان استفاده از کارت های اعتباری شهروندی انصار شنیده می شود

به گزارش شیرازه، قرارداد پروژه کارت شهروندی شهر شیراز در آبان سال 1387 با اجرای طرح پرداخت الکترونیک (AFC) منعقد گردید و فاز عملیاتی این پروژه در خرداد 1388 و با تجهیز تعداد 1000 دستگاه اتوبوس درون شهری سازمان اتوبوسرانی آغاز گردید، همچنین بیش از 21 باجه فروش و شارژ کارت شهروندی درسطح شهر شیراز مشغول خدمت رسانی شدند

عصر شیراز نوشت: استفاده از کارت شهروندی انصار در شیراز در تاریخ سوم خرداد 1388 آغاز شد، از آن زمان چیزی بیش از 5 سال و 8 ماه است که می گذرد و گفته می شود طی این مدت، استفاده از کارت های اعتباری شهروندی باعث میلیاردها ریال صرفه جویی در مدیریت پول خُرد شهروندان شیرازی شده است.

 

اما مدت زمانی پس از آغاز به کار بانک شهر و  گسترش و توسعه خدمات این بانک در سطح کشور و بخصوص در شهر شیراز  که با افتتاح شعبه های جدید در ساختمان های شهرداری های مناطق و سایر نقاط شیراز، همچنین تاسیس باجه های بانکی در گوشه و کنار خیابان های شیراز از جمله ایستگاه های اتوبوس درون شهری همراه بود بحث کارت شهروندی بانک شهر نیز به میان آمد؛ آذرماه امسال نیز از کارت شهروندی بانک شهر بصورت رسمی در شیراز رونمایی شد. در مراسم رونمایی از کارت شهروندی بانک شهر، خدمات این کارت، شامل پرداخت هزینه‌های خُرد حمل و نقل درون شهری با عناوین City Pay و همچنین کارت‌ بلیط این کارت جهت پرداخت‌های حمل و نقلی، ارائه و معرفی شد یعنی چیزی شبیه همان خدماتی که کارت های شهروندی  انصار ارائه می دهند. قابل ذکر است که شهرداری شیراز از سهامداران اصلی بانک شهر می باشد.

 

 

 

همین ها باعث شد کم کم زمزمه فرارسیدن پایان زمان استفاده از  کارت های اعتباری شهروندی انصار نیز شنیده شود، این زمزمه باعث شد اطلاعیه ای مبنی بر ادامه خدمات کارت های شهروندی انصار به شهروندان شیراز منتشر شود. البته آینده کم و بیش قابل پیش بینی است و می توان گفت کارت های شهروندی بانک شهر به مرور زمان جایگزین کارت های شهروندی سابق خواهند شد تا این بار کارت های شهروندی بانک شهر باعث میلیاردها ریال صرفه جویی در مدیریت پول خُرد شهروندان شیرازی شوند. از دیگر کاربردهای کارت شهروندی می توان به سامانه جمع آوری خودکار کرایه (AFC)، مدیریت ناوگان حمل و نقل درون شهری(AVL)، صندوق صدقات الکترونیک، پرداخت هزینه پارکومتر، پرداخت هزینه بازدید از اماکن تاریخی، فرهنگی و موزه ها، پرداخت هزینه اماکن ورزشی، پرداخت هزینه پارکینگ های عمومی، پرداخت بلیط سینما ها و سالن های تئاتر، پرداخت بلیط شهر بازی  و پرداخت هزینه خرید نان از نانوائی ها اشاره نمود.

 

رشد و ظهور چشمگیر باجه های بانکی و خودپرداز مستقل بانک شهر در گوشه و کنار خیابان های شیراز نیز مطلب دیگری است که پرداختن به آن مجال بیشتری می طلبد، تنها می توان آرزو داشت با ورود بانکداری به عرصه خدمات شهری، در آینده نزدیک خدمات شهرداری به شهروندان نیز بیش از پیش افزایش یابد؛ اما فعلا می توان گفت شهروندان شیراز نگران نباشند؛ کارت های شهروندی سابق هنوز اعتبار دارند.

 

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
احسان محمدی
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۳
0
بابا جمش کند با این کارت شهروندب بانک شهر .خدایی بانک انصار خیلی خیلی بهتر بود