کد خبر: ۶۶۸۴۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۵ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۳

احمدرضا دستغیب: تمسخر شیرازی ها در صدا و سیما ممنوع!

در حوزه فرهنگ عمومی باید فرهنگ خوب شیرازی ها انتقال پیدا کند و نباید افرادی بیایند و شیرازی ها را در رسانه ملی مورد تمسخر قرار دهند.
به گزارش شیرازه به نقل از شبستان، دکتر سید احمدرضا دستغیب، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی امروز (4اسفند) در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس با اشاره به اینکه امیدوارم مدیر کل جدید صدا و سیمای مرکز فارس بتواند مسیر رو به رشد امروز را ادامه دهد، گفت: باید از همه ظرفیت ها در این استان استفاده شود.

نایب رئیس کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حضور اقوام مختلف در فارس یک فرصت است، افزود: عدالتی که در خبر رسانی وجود دارد در توسعه پایدار استان فارس رسانه می تواند تاثیرگذار باشد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با یادآوری این مطلب موقعیت سومین حرم اهل بیت (ع) فرصت خوبی برای شیراز است، اظهار داشت: این مهم برای توسعه استان و افزایش معنویت مهمترین مسئله است.

دکتر دستغیب با انتقاد شدید به اینکه اقوام را مورد تمسخر قرار می دهند، یادآور شد: این تمسخر از شمال غرب کشور آغاز شد تا امروز به شیراز رسیده است.

وی این الفاظ تمسخرآمیز را در خور شان مردم شیراز ندانست و یادآور شد: نگاه های غیرواقعی که علیه شیرازی ها صورت گرفته است و آنچه گفته می شود با طبیعت شیرازی ها همخوانی ندارد.

نائیب رئیس کمسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اگر این الفاظ به مردم شیراز می چسبید امروز شیراز در فرهنگ، علم، فلسفه و معماری حرفی برای گفتن نداشت، افزود: این نشان می دهد که یاوه گویان نشسته اند و یاوه می بافند.

وی با اشاره به این بیت شعر حافظ که می گوید "بنشین بر لب جوی و گذر عمر ببین / کاین اشارت ز جهان گذران ما را بس"، اضافه کرد: فهم غلطی است که مصرع اول را گرفته اند و به باقی معنای توجه نمی کنند این بیت به جای خوشگذرانی به لزوم توجه صنع خداوندی اشارت دارد.

این نماینده مجلس روحیه کار و تلاش را در بین شیرازی ها بالا دانست و افزود: اگر این روحیه وجود نداشت طبخ آش سبزی سنتی شیرازی نیز وجود نداشت که قبل از روشن شدن هوا فروش آن آغاز می شود.

وی همچنین خطاب به مسئولین رسانه ملی در فارس نیز گفت: در حوزه فرهنگ عمومی باید فرهنگ خوب شیرازی ها انتقال پیدا کند و نباید افرادی بیایند و شیرازی ها را در رسانه ملی مورد تمسخر قرار دهند.

دستغیب شیرازی ها را افرادی مهربان خواند و تصریح کرد: طبیعت مهربان شیرازی ها، آنان را حریص نکرده است و اگر حریص و دنیا پرست نیستند دلیل بر کم کاری آنان نیست.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Germany
سه‌شنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۳
0
افرین بر فرزند شهیر این اب وخاک.وصد افسوس براین همه بی توجهی مسئولین در حربه هایی که دشمن برای ایجاد انشقاق وتفرقه افکنی از دیر با بکار برده اند.تا قومیتهای را بجان هم بیندازندوبهره برداری خودشان را بکنند.یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری جنگ نرم است که یکی از حربه ها توهین به قومیتها ست که متاسفانه رسانه ملی بیشترین دامن را به این مسائل می زند.
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۳
0
شیرازی ها معرفت اندوزند نه پول پرست