کد خبر: ۶۶۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۵ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۳

هلاکت دو قاچاقچی در درگیری با پلیس فارس

سردار "گودرزي" گفت: در سال جاري در فارس 35 تن مواد مخدر کشف شده است
به گزارش شیرازه، سردار "احمدعلي گودرزي" در بازديد از مرکز نگهداري، درمان و كاهش آسيب "احياء" در شيراز،‌ با اشاره به مشکلات و مسائل به وجود آمده از موادمخدر در سطح جامعه گفت: اين مرکز از يکم فروردين ماه سال 92 راه اندازي و تاکنون بيش از 703 معتاد در اين مرکز احيا شده اند.
وي با بيان اينکه در حال حاضر نيز 77 معتاد متجاهر در اين مركز در حال ترک هستند، بيان کرد: پليس و ديگر دستگاه هاي ذي ربط در استان به دنبال اين هستند که با جمع آوري معتادان ولگرد و خياباني در سطح شهر، نسبت به کاهش آسيب هاي اجتماعي اقدام کرده و جامعه را از وجود اين افراد پاک کنند.
فرمانده انتظامي استان فارس ادامه داد: از زمان راه اندازي اين مرکز با تلاش و اقدامات صورت گرفته از سوي دستگاه هاي ذي ربط از جمله بهزيستي، نيروي انتظامي، علوم پزشکي و... شرايط براي بازگشت اين افراد به سطح جامعه ايجاد شده است.
وي با اشاره به اينکه 51 درصد از معتادان بهبود يافته در اين مرکز 3.5 بار دستگير شده اند، افزود: 28 درصد از معتادان ولگرد در سطح شهر شيراز اهل اين استان نيستند از اين رو ضروري است مسئولان ذي ربط براي جلوگيري از ورود اين افراد به استان اقدامات لازم را اتخاذ کنند.
فرمانده انتظامي استان فارس با اعلام اينکه بيش از هزار معتاد ولگرد در سطح شهر شيراز وجود دارند، بيان کرد: در اين خصوص ضروري است دستگاه هاي ذي ربط محلي را براي جمع آوري و انتقال اين افراد مهيا کنند زيرا وجود اين افراد در سطح شهر با توجه به فرارسيدن نوروز مناسب نيست.
سردار "گودرزي" با اشاره به کشف 35 تن موادمخدر طي سال جاري در فارس گفت: در اين مدت آمار کشفيات 17 درصد افزايش داشته و در رابطه با موادمخدر 13 هزار نفر دستگير شده اند، همچنين وقوع جرائم نيز 23 درصد کاهش يافته است.
وي ضمن تقدير از آقاي "محمداسماعيل مصري" رئيس اين مرکز به راه اندازي مرکز بازپروري معتادان در شيراز اشاره كرد و گفت: در اين خصوص ضروري است دستگاه هاي ذي ربط هرچه سريعتر نسبت به راه اندازي اين مرکز و به پايان رساندن اين پروژه اقدام کنند.
فرمانده انتظامي استان فارس تاكيد کرد: بسياري از جرائم به ويژه جرائم خرد شامل سرقت و ... توسط اين معتادان انجام مي شود به همين دليل بايد اين افراد جمع آوري شوند.
سردار "گودرزي" با بيان اينكه مبارزه با سوداگران مرگ و قاچاقچيان موادمخدر در دستور كار پليس فارس قرار دارد به درگيري مسلحانه پليس با قاچاقچيان در اطراف شهرستان "لارستان" طي چند روز گذشته اشاره كرد و افزود: در اين رابطه دو قاچاقچي موادمخدر به هلاکت رسيده و سه نفر مجروح شدند.


نظرات بینندگان