کد خبر: ۶۶۹۴۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۹ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۳

چرا وزرا به فارس نمی آیند؟/ ضعف مسئولین استان در لابی گری یا تهران دوستی وزرا؟

عدم حضور و سفر برخی وزرا به استان فارس با گذشت چندین و چند ماه از عمر دولت جای تأسف دارد.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، «چرا وزرا به شیراز نمی آیند؟» این سوالی بود که استاندار فارس دو هفته پیش در شورای برنامه ریزی استان پرسیده بود. احمدی ضمن تشکر از سفرهای وزیر بهداشت به استان ها، از به تعویق افتادن سفر سایر وزرا به فارس گلایه کرده و گفته بود: «برخی وزرایی که انتظار می‌رود حضور ثمربخشی در استان داشته باشند اما مرتب سفرهایشان به تعویق می‌افتد و این حرکت جالبی نیست در حالی که یک سال و نیم از عمر دولت می‌گذرد اما مردم برخی وزرا را در استان‌ها ندیده‌اند»

پیشتر در اوایل مهرماه نیز یکی از نمایندگان شیراز در مجلس از عدم حضور وزرا در فارس به شدت گلایه کرده بود. ذوالانوار گفته بود:«عدم حضور و سفر برخی وزرا به استان فارس با گذشت بیش از یک ‌سال از عمر دولت جای تأسف دارد».

روز گذشته ششمین همایش مقررات ملی ساختمان در شیراز در حالی برگزار شد که آقای آخوندی وزیر مسکن و شهر سازی علی رغم وعده حضور در این مراسم، به علت مشغله کاری! حضور نیافت تا خلف وعده های وزرای دولت راستگویان بیش از پیش آشکار شود.

گرچه نیامدن آخوندی را باید ناشی از نوع نگاه وی و بخش مهمی از دولت به شیوه های مدیریتی دانست اما بی تعارف، عدم حضور وزرایی مثل کشاورزی، مسکن، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت و... به توانایی ارتباط گیری موثر مسئولین ارشد اجرایی مثل آقای استاندار و مدیران کل با وزرات خانه ها نیز برمی گردد.

استاندار فارس در اواخر بهمن ماه جاری گفت: «قبل از تدوین بودجه، جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور و همه کاره بودجه یعنی آقای نوبخت را به فارس دعوت کردیم و توانستیم در برخی موارد 100درصد اعتبارات سال 94 را نسبت به سال قبل افزایش دهیم».

قطعا این موضوع با ارتباط گیری موثر و قدرت لابی گری استاندار فارس محقق شده و در عمل به گفته احمدی بسیار موثر بوده است.

احمدی استاندار فارس می گوید: «گاه می‌شود که من یا معاونانم روزی دو بار با هواپیما به تهران می‌رویم و برمی‌گردیم که اگر این کار را نکنیم منافع فارس محقق نمی‌شود». چگونه است کسی که این اندازه فعالانه برای پیگیری مطالبات استان در وزرات خانه ها حضور می یابد، نمی تواند وزیری را برای سفر به فارس برای لمس از نزدیک مشکلات قانع کند؟ واقعا مشکل کار کجاست؟

قطعا دیدار چهره به چهره مسئولان و مردم در حکومت اسلامی یک وظیفه قانونی و شرعی است و برخلاف نظر برخی‌ها نه پوپولیسم که یک اصل مدیریتی است، این که بعد از گذشت چندین و چند ماه از عمر دولت تدبیر و امید هنوز چشم استان فارسی ها به جمال برخی وزرای دولت تدبیر و امید روشن نشده است، نکته قابل تاملی است. دولت باید مشخص کند که آیا مدیران اجرایی استان ضعیف هستند و نمی توانند وزرا را برای سفر به فارس قانع کنند یا نگاه مجموعه دولت به استان فارس و اساسا سفرهای استانی وزرا متفاوت است؟

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
نا شناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۳
0
اعلام افزايش ١٠٠ درصدي بودجه استان نسبت به سال قبل شوي رسا نه اي بوده هفته گذشته آقاي تاجگردون أعلام كردند بودجه سال آينده استان فارس نسبت به سال جاري كاهش هم نموده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۳
0
بلیط پرواز بالاست نمیآیند میرند کیش بهتره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۳
0
بی عرضگی استانداره و بس