کد خبر: ۶۶۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۳ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۳

خبرسازی شیطنت‌آمیز منافقین با گاف ناشیانه ناکام ماند+تصاویر

تلاش گروهک تروریستی منافقین برای خبرسازی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران با یک گاف ناشیانه ناکام ماند.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، تلاش گروهک تروریستی منافقین برای خبرسازی درباره برنامه هسته‌ای ایران هر چند از ابتدا خام و ناپخته به نظر می‌رسید اما با انتشار تصاویری درباره یک گاف غیرحرفه‌‌ای این گروهک بیش از پیش ناکام ماند.

این گروهک روز سه‌شنبه مدعی شده بود مدارکی از فعالیت فوق سری هسته‌ای ایران در اختیار دارد.

وبگاه خبری «واشنگتن فری بیکن» گزارش داده بود شورای به‌اصطلاح مقاومت وابسته به عناصر منافقین سه‌شنبه اعلام کرد مدارک مستندی را یافته که بر اساس آن مکان فوق سری هسته‌ای تحقیقاتی ایران با سانتریفیوژهای پیشرفته در آنجا قرار گرفته است.

سایت جدید کشف شده بنا به ادعای منافقین «لویزان 3» نام دارد که در شمال شرقی تهران و در اطراف این شهر واقع است.

عکس زیر در صفحه 10 این گزارش منتشر و ادعا شده مربوط به درب‌های ضدانفجاری در سایت ادعایی «لویزان 3» هستند.

 منافقین مدعی است این عکس درب یک سایت هسته‌ای تازه کشف‌شده است

اما پایگاه «دیلی‌کاس» می‌نویسد این عکس مربوط به یک شرکت تولیدکننده درب‌های نسوز در ایران است. بنا بر این گزارش، تصویر بالا دقیقاً همان عکسی است که در وب‌سایت شرکت «جی‌ام‌پی» ایران قرار گرفته است. (این صفحه را ببینید)

عکس مربوط به شرکت جی‌ام‌پی

دیلی‌کاس این گاف را «بسیار ناشیانه» خوانده چرا که تنها یک «جستجو با تصویر» در موتور جستجوی گوگل برای پیدا کردن اصل عکس کافی است.

نویسنده این پایگاه خبری می‌نویسد از خواندن گزارش منافقین و پوشش آن در برخی رسانه های غربی بسیار متعجب شده چرا که منافقین ادعا کرده اند این درب برای جلوگیری از «تشعشعات» به کار گرفته شده است.

به عنوان مثال، واشنگتن‌پست درباره گزارش منافقین نوشت: «تصاویر ماهواره‌ای که این گروه از گوگل جمع‌ آوری کرده‌اند مجموعه‌ای عظیم از ساختمان‌های با دیوارهای بلند را در دامنه کوه‌هایی در بیرون از تهران نشان می‌دهد.»

واشنگتن‌پست می‌افزاید: «آنها همچنین عکس‌هایی که ظاهراً از داخل تونل‌های زیرزمینی گرفته شده‌اند را نشان می دهند که دارای دربی است که به گفته آنها برای جلوگیری از نشت (مواد هسته‌ای) با سرب پوسانده شده است.»

دیلی‌کاس می‌نویسد مشخص نیست چرا دری که قرار است در برابر تشعشعات هسته‌ای مقاوم باشد از فولاد ضدزنگ ساخته شده است. چنین درب هایی باید کاملاً از جنس سرب باشند.

نظرات بینندگان