کد خبر: ۶۶۹۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۸ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۳
در جلسه ستاد بحران مطرح شد؛

150 رشته از قنوات بوانات خشک شده است

وجود چاه های آب مجاز و غیر مجاز از علل اصلی خشک شدن قنات های شهرستان بوانات است.
به گزارش سرویس شهرستانهای شیرازه به نقل از  حرف رسا، جلسه ستاد بحران آب شهرستان بوانات با حضور اعضاء در سالن جلسات مدیریت جهاد کشاورزی تشکیل شد و اعضاء به بررسی مشکلات کم آبی و راه حل های ممکن در جهت بهبود وضعیت آب شهرستان پرداختند.

در این جلسه هاشمی معاون فرماندار، خسروانی مدیر جهاد کشاورزی و دیگر اعضاء و جمعی از بهره برداران بخش کشاورزی نیز حضور داشتند.

آرش خسروانی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوانات با اشاره به بحران آب در کشور و بخصوص در شهرستان بوانات، از حاضرین خواست تا به این موضوع با جدیت تمام بنگرند و این موضوع را جدی بگیرند.

خسروانی ضمن تاکید بر اینکه شهرستان بوانات مقام اول قنوات در استان را داراست، افزود: از مجموع  پانصد و بیست رشته قنات شهرستان بوانات، 150 رشته آن کاملا خشک شده است و از قنات های  باقی مانده نیز هشتاد درصد آن با کم آبی شدید مواجه است. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوانات در ادامه اظهار داشت:  هرچند کمی نزولات آسمانی موجب کاهش آب قناتها شده است اما وجود چاههای غیر مجاز وحتی مجاز در کمبود آب شرب و کشاورزی و خشک شدن قنوات تاثیر زیادی داشته است.

هاشمی معاون فرماندار بوانات نیز از تخصیص یک و نیم میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد گورآبها وبند های انحرافی بر رودخانه بزرگ بوانات در سال جدید خبر داد و گفت: با ایجاد بندهای انحرافی از هدر رفت آبهای سطحی در فصل بارش جلوگیری می شود و این مهم بر ازدیاد آبهای زیر زمینی تاثیر فراوانی دارد.

شهرستان بوانات بیش از 5 سال است که دچار خشکسالی شده و باغات بسیاری در این شهرستان بکلی خشکیده شده است.

نویسنده :
عاشوریان
نظرات بینندگان