کد خبر: ۶۶۹۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۵ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۳
خطیب جمعه سیدان:

برگزاری مراسم عروسی در کنار خانه امام جمعه ناشایست است

چرا با وجود اعتقاد به حرام بودن موسیقی، به چیزی که میگوییم عمل نمیکنیم؟
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از سایت خبری مرودشت نا، حجت الاسلام و المسلمین اکبر روح اللهی در جمع نمازگزاران سیدان بیان داشت: حضرت فاطمه 3 چیز را دوست میداشت، اول تلاوت قرآن که هر مومن سزاوار است روزانه 50 آیه از قرآن را تلاوت کند و دوم نظر کردن به رسول خدا که فاطمه زهرا توفیق زیارت رسول خدا را داشتند و ایشان را زیارت کردند  و سوم انفاق در راه خدا و انسان باید بداند هر چیزی را که به دست می آورد برای خودش نیست و  فقرا هم در این ثروت شریک هستند.

خطیب جمعه سیدان بیان داشت: دعاهای حضرت فاطمه عام و فراگیر بود به طوری که حضرت فاطمه دعا کردند که پروردگارا به حق پیامبران برگزیده خود و به حق گریه های حسن و حسین گناهکاران شیعیان و فرزندان من را ببخش اما دعاهای ما فقط مخصوص خود و خانواده و نهایتا مردم شهر است.

روح اللهی اذعان داشت: امروز روز علوم تربیتی و تربیت اسلامی است و شهیدان رجایی و  باهنر علوم تربیتی را برای اموزش وپرورش به وجود آوردند.

وی در مورد تربیت فرزندان بیان داشت: فرزندان خود را با سه ویژگی تربیت کنید، اول کاری کنید که پیغمبر را دوست داشته باشند دوم دوست دار اهل ببت باشند و سوم اینکه قرآن بخوانند.

وی اظهار داشت: در یمن جنبش انصارالله که تقریبا شبیه حزب الله هستند، با الهام از انقلاب ایران، توانستند حکومت را با رهبری ملک عبداله در دست بگیرند.

 وی در رابطه با مذاکرات هسته ای تصریح کرد: بر اساس بیانات مفام معظم رهبری سیاست غرب و آمریکا براین است که  مذاکرات در دو مرحله کلیات و جزیبات باشد ولی  چون آمریکایی ها در عمل به تعهدات خود سابقه خوبی ندارند، باید کلیات و جزییات در یک مرحله انجام بگیرد و تحریمات حذف گردند.

وی خطاب به جوانان بیان داشت: چرا با وجود اعتقاد به حرام بودن موسیقی، به چیزی که میگوییم عمل نمیکنیم؟

وی از برگزاری مراسم عروسی در کنار دفتر امام جمعه اظهار نگرانی کرد و بیان داشت: چرا مراسم عروسی باید درکنار خانه امام جمعه با آن وضع باشد؟ امیدواریم این پدیده زشت را در شهر سادات دیگر مشاهده نکنیم و شما ضمن اینکه نباید خود و خانواده هایتان در چنین مراسماتی شرکت کرده، بایستی مراتب اعتراض خود را نسبت به این مراسمات اعلام نموده زیرا همه دارای مسئولیت هستیم و باید در برابر این رفتار ناشایست ایستادگی کنیم.

تصاویر سیدان مرودشتتصاویر جدید شهر سیدان مرودشت و عکس نوجوانان سیدانجوانان شهر سیدان فارس در یک عکسعکس سادات مرودشتروح اللهی امام جمعه سیدانحجت الاسلام و المسلمین اکبر روح اللهیعکس نماز جمعه سیدانتصاویر مصلی نماز جمعه سیدان

نویسنده :
رضا مردانه
برچسب ها: سیدان
نظرات بینندگان