کد خبر: ۶۶۹۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۳ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۳

آیت الله ایمانی: شأن مسئولان ارشد فرهنگی کشور دفاع از نوازنده مبتذل نیست

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس گفت: مسئولان ارشد شورای فرهنگ عمومی کشور در دفاع از یک نوازنده نی‌انبون با سابقه اجرای برنامه آنچنانی در خارج از کشور جایگاه خود را خرج نکنند.
به گزارش شیرازه به نقل از فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی در جلسه هفتگی جامعه روحانیت اظهار داشت: در مورد موسیقی در شورای فرهنگ عمومی استان گفتیم حرم سوم باید شباهتی با حرم اول و دوم یعنی قم و مشهد داشته باشد و باید برای آن چارچوب تبیین شود.

وی افزود: امام نظر بازی نسبت به موسیقی دارد اما آنچه در مباحث حرمت و غلظت و عناوین مشیر مورد اشاره واقع شده ضوابطی دارد و از آن جمله مختلط نبودن مراسم است در حالی که کنسرت‌های ما مختلط برگزار شده و مرد و زن در کنار یکدیگر می‌نشینند و هنگامی که نور سالن کم و زیاد می‌شود امکان اعمال نامناسب و همچنین حرکات موزون وجود دارد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس ادامه داد: ما این موضوع را طرح کرده و خواستار تبیین چارچوبی برای برگزاری کنسرت در شیراز شدیم و در مقابل سر و صدایی به راه انداختند که اینها هنر را درک نمی‌کنند، سواد موسیقایی ندارند و دست آخر نیز فردی را با عبا و عمامه و در کسوت مسئول ارشد شورای فرهنگ عمومی بردند بوشهر که بیاید از یک مطرب دفاع کند.

بافت فرسوده سند رسوایی شهر شیراز است

امام جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: عبارت سند رسوایی را نباید من به کار برم اما آنقدر گفته‌ایم و مسئولان تهران و استان کاری نکرده‌اند که دیگر چاره نداریم.

آیت‌الله ایمانی خاطرنشان کرد: این بافت طرح و برنامه دارد و باید اجا شود که در شرایط فعلی مرکز شهر به معنای واقعی قفل است و چند روز دیگر که مسافران نوروزی می‌آیند برای تردد به حرم مشکل خواهند داشت.

وی تصریح کرد: از سویی در برخی هتل‌ها هیچ ضوابط اخلاقی رعایت نمی‌شود افرادی متدین نامه نوشته‌اند که در رستوران هتل شرم کرده‌اند با خانواده وارد شوند چون فضای نشستن یک خانواده با اصالت نبوده است.

نماینده ولی فقیه در فارس بیان کرد: این موارد نیاز به بودجه ندارد و با انگیزه، دغدغه و درد داشتن رفع می‌شود.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال، گفت: مسئولان ما امروز باید فعالیت خود را جهادی انجام دهند که جهاد کاری غیر اداری، فوق‌العاده و بالاتر از کار عادی است که در شرایط منطقه، خشکسالی، توطئه دشمنان و ... راهی جز این نداریم.

امام جمعه شیراز ادامه داد: ما در مشکلات در مواردی برنامه‌ریزی نداریم و در مسائل دیگری انگیزه خدمت به مردم کم است که برخی موارد مانند ترافیک پول و بودجه نمی‌خواهد بلکه حوصله و پیگیری می‌خواهد.

وی با بیان این که افراد گاه انقلابی وارد یک اداره شده و ضد‌انقلاب از آن خارج می‌شوند، اضافه کرد: مردم درد دارند، مشکل دارند و مسئولان نباید دغدغه آنان را افزایش دهند، مدیر اداره اگر چهار کارمند رشوه‌گیر را بیرون بیندازد بقیه عبرت می‌گیرند چرا که اینها تعداد اندکی هستند اما چون فضا را باز می‌بینند تکثیر می‌شوند.

کمیته ویژه نظارت بر قیمت‌ها تشکیل شده است

سرپرست فرمانداری شیراز نیز در این جلسه اظهار داشت: بحث گرانی اقلام اساسی مانند میوه و مرغ بحث کشوری است و البته جهاد کشاورزی ذخیره‌سازی انجام داده که توزیع مناسب و رساندن آن به دست مردم تدابیری نیاز دارد.

علی رضا بیات پور افزود: ترافیک یک علم است و نیز داریم که ترافیک شیراز به صورت اساسی و علمی مورد بررسی قرار گیرد که در وضع فعلی برای چند سال آینده شیراز خطر بزرگی در حوزه حمل و نقل و ترافیک احساس می‌شود.

به گفته وی، در کلان‌شهرهای دیگر بافت قدیم افتخاری برای شهرها است و در شهر شیراز حاشیه‌نشینی در مرکز شهر ایجاد شده است.

این مسئول در مورد رسیدگی به مسئله کیفیت نان شیراز و برگزاری برخی کنسرت‌ها با محتوای نامناسب نیز گفت: اجازه نمی‌دهیم برنامه‌هایی مغایر با قداست شهر شیراز برگزار شود که گاه البته برخی برنامه‌ها مجوز کشوری دارند.

وی تصریح کرد: در مورد انتخابات بنا به فرمایش مقام معظم رهبری این مسئله را حق‌الناس می‌دانیم و دین خود را برای دنیای کسی به باد نمی‌دهیم.


نظرات بینندگان