کد خبر: ۶۶۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۸ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۳
به مدد پشتکار و کمک نهضت سواد آموزی؛

بانوی بی سوادی که پرستار شد

فاطمه صحراگرد پرستار بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) تا سن 18 سالگی سواد خواندن و نوشتن نداشت. علاقه به سوادآموزی و پیشرفت باعث شد او در کلاس های نهضت سوادآموزی روستای اسلام آباد ثبت نام کند و راه پیشرفت را در پیش بگیرد.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، بي سوادي موجب از بين رفتن اعتماد به نفس و معمولا در مواجهه با مسائل اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي دچار مشكل شده و توانايي حل مشكلات را ندارد. بي سوادي با اقتصاد گره خورده و  بي سوادان به طور متوسط 30 درصد كمتر از ساير جامعه درآمد زايي دارند.

با پیروزی انقلاب اسلامی و راه اندازی نهضت سواد آموزی، بی سوادان زیادی با تلاش و کوشش راه علم آموزی را در پیش گرفتند و بسیاری از آنها امروز دارای مدارک دانشگاهی هستند.

به گزارش داراب آنلاین، فاطمه صحراگرد پرستار بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) تا سن 18 سالگی سواد خواندن و نوشتن نداشت. علاقه به سوادآموزی و پیشرفت باعث شد او در کلاس های نهضت سوادآموزی روستای اسلام آباد ثبت نام کند و راه پیشرفت را در پیش بگیرد.

وی تا کلاس پنجم ابتدایی را در نهضت سواد آموزی تحصیل کرد و با توجه به کمبود امکانات روستا، دوره راهنمایی را به صورت متفرقه گذراند و برای دوره دبیرستان به شهر داراب آمد.

این پرستار دارابی پس از اخذ مدرک دیپلم در آزمون دانشگاه آزاد شرکت کرد و برای ادامه تحصیل در رشته پرستاری به دانشگاه آزاد داراب رفت.

امروز او نه تنها بی سواد نیست بلکه با مدرک لیسانس پرستاری در بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) مشغول خدمت به همشهریان می باشد و قصد دارد در آزمون کارشناسی ارشد این رشته نیز شرکت کند.

داراب آنلاین ضمن تبریک روز پرستار به همه تلاشگران عرصه سلامت، برای این بانوی سخت کوش دارابی آرزوی موفقیت و سلامت دارد.

نظرات بینندگان