کد خبر: ۶۶۹۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۶ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۳
آیت الله ایمانی:

رشد بی رویه قیمت ها هر روز سفره مردم را خالی تر می کند/ با هر کالای قاچاق یک ایرانی بیکار می شود

ما وارث یک اقتصاد بیمار از دوران نظام ستمشاهی هستیم و اقتصاد ما بر نفت تکیه پیدا کرده است.
به گزارش شیرازه، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر اظهار داشت: هفته‌ای که پیش رو داریم با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) دخت گرانقدر پیامبر مقارن است که بر طبق روایت ایشان بعد از پدر 75 روز زندگی کرد.

وی افزود: عرض ادب به ساحت این بانوی بزرگ و شایسته بر همه ما فرض و لازم است و همچنین دهه دوم که بعد از عید نوروز واقع شده و با توجه به ایام عزای فاطمه زهرا (س) باید در دید و بازدیدهای ما و در خیابان‌ها و مجامع عمومی ما به طور وضوح و روشن دیده شود.

رشد بی رویه قیمت ها هر روز سفره مردم را خالی تر می کند/ با هر کالای قاچاق یک ایرانی بیکار می شود

بنا به گزارش فارس امام جمعه شیراز در ادامه گفت: نباید فضای نوروز باعث نادیده شدن حرمت این بانوی بزرگ بشود و جامعه ما ایام شهادت این بانوی بزرگ که سیزدهم این ماه و سوم ماه بعد است را فراموش کند و رنگ و لعاب ایام عید ایام عزای این بانو را تحت شعاع قرار دهد.

ایمانی اضافه کرد: یکی از مباحث مهم در زندگی ما مورد غفلت واقع شده مسئله تربیت دینی و اسلامی است چنانکه به سبب فاصله‌ای که زندگی‌مان در دوران پهلوی و قبل از آن با از منابع دینی پیدا کرد، تربیت خانوادگی ما از تربیت اسلامی بودن فاصله گرفت و این مشکلات و معضلاتی برای نسل امروز و نسل‌های آینده به جا ماند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی فارس گفت: لازم است که در خانواده، آموزش ‌و ‌پرورش، دانشگاه و جامعه فضای حاکم فضای احکام دینی و فضای توجه به احکام الهی باشد و از فضای توجیه گناه فاصله پیدا کند.

وی ابراز داشت: ما اگر درباره سبک زندگی اسلامی بحث می‌کنیم سبک زندگی مترتب بر تربیت دینی است، تربیتی که نشأت گرفته از مسجد، قرآن و رساله مراجع تقلید باشد، تربیت پایدار و نتیجه‌بخش است.

ایمانی اضافه کرد: هفته آینده با سالروز تأسیس کمیته امداد امام و هفته احسان و نیکوکاری است و شاید در بین کارهای خیری که ما می‌توانیم انجام دهیم کار خیری مهم‌تر و اثرگزارتر از رسیدگی به مستمندان واقعی و نیازمندان حقیقی جامعه نباشد.

خطیب نماز جمعه شیراز در فراز دیگری از خطبه‌ها گفت: 29 بهمن ماه سال گذشته رهبر معظم انقلاب، اقتصاد مقاومتی را با ویژگی‌هایی که این اقتصاد داشت ابلاغ کردند که در طول این یک سال کاری که باید انجام بگیرد انجام نگرفت.

وی اضافه کرد: ما وارث یک اقتصاد بیمار از دوران نظام ستمشاهی هستیم و اقتصاد ما بر نفت تکیه پیدا کرده و بعد از پیروزی انقلاب نیز به سبب شرایط دفاع مقدس و موارد دیگر، اقتصاد به معنای معیشت مردم که معیشت نسبی معقولی باشد مورد توجه یا قرار نگرفت و یا نتوانستند کاری انجام بدهند.

این مسئول متذکر شد: رهبر معظم انقلاب نسخه منحصر به فرد را اقتصاد مقاومتی با الزاماتش پیشنهاد دادند که تحریم‌ها نتواند تهدیدی بر جامعه ما باشد، کمبودها نتواند مسیر جامعه ما را تغییر بدهد و عوارضی که از گذشته باقی مانده از بین برود، اما آنچه که باید عمل کنیم رخ نداد و مسئولان چنان که باید وارد میدان نشدند.

ایمانی تصریح کرد: یکی از مشکلات جامعه و اقتصاد ما قاچاق کالا است که عدد بسیار بالایی را در مبادلات به خودش اختصاص می‌دهد استان ما هم گرفتارش است و لازم است مردم و مسئولان برای پدیده قاچاق کالا فکری کنند.

هر کالای قاچاق یک ایرانی را بیکار می‌کند

امام جمعه شیراز ابراز داشت: هر کالایی که از خارج قاچاق وارد می‌شود یک شغل را از دست می‌دهیم و آینده یک نفر از بین می‌رود.

وی با اشاره به این که 300 هزار نفر جوان بیکار در فارس وجود دارد، عنوان کرد: اگر این ارقام را به 300 هزار اتباع بیگانه در این استان بیافزائیم متوجه می‌شویم این مسائل باید مدیریت بهتری شود.

ایمانی متذکر شد: حضور اتباع بیگانه، مسائل امنیتی، اقتصادی، اخلاقی، اجتماعی، فرهنگی و هزار مسئله برای ما ایجاد می‌کند و در بعضی از استان های دیگر این بدبختی استان فارس نیست.

امام جمعه شیراز گفت: مسئله مهم دیگر، این رشد بی‌رویه قیمت‌ها است که هر روز سفره خانواده‌های متوسط را خالی‌تر می‌کند و باید به این قضایا برسیم، کنترل کنیم، حساب شده کار کنیم و این مسائل را در جامعه به مقدار قابل ملاحظه‌ای که امکان‌پذیر است کاهش دهیم.

مطلوب نبودن وضعیت تولید و عدم همراهی بانک‌ها و قدردانی از سپاه پاسداران به سبب حضور قوی در بحث اقتصاد مقاومتی، دیگر مواردی بود که خطیب نماز جمعه شیراز در پایان به آن اشاره کرد.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۸ اسفند ۱۳۹۳
0
باسلام فکر می کنم 36 سال زمان کافی برای برون رفت از مشکلات ساختار اقتصادی زمان طاغوت بوده باشد