کد خبر: ۶۷۰۲۸
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۳ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۳
قائم مقام رئیس دانشگاه شیراز:

رنگ عوض نمی‌کنم و به پست نچسبیده‌ام/ باید پاسخگوی دروغ‌ها، تهمت‌ها و فریبکاری‌ها باشیم

سند به نام جمهوری اسلامی است و دولت از نظر قانونی می‌تواند اموال خود را از نهاد یا سازمانی بگیرد و به نهاد دیگری بدهد.
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، قائم مقام رئیس دانشگاه شیراز ضمن اظهار تاسف از ضروری شدن برگزاری نشست خبری درخصوص اختلافات اراضی دانشگاه شیراز و دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: در جمهوری اسلامی وقتی اختلالی ایجاد شود، مدیری بد عمل کند و یا دروغی در جامعه رواج یابد، نشر این اطلاعات و نمایان شدن اختلافات در شان جمهوری اسلامی نیست و از این رو خوشایند نیست که این را رسانه ای کنیم.

پرهیز از اطلاع‌رسانی درخصوص اختلافات بین دستگاه‌ها

سید علی‌اکبر صفوی با اشاره به مصوبه معاونت اول رئیس جمهور در سال های گذشته مبنی بر ضرورت حل و فصل اختلافات بین دستگاه ها و پرهیز از اطلاع رسانی اختلافات اظهار کرد: این دستور قانونی از سوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی نادیده گرفته شد و ما موضوع را به معاون حقوقی رئیس جمهور انعکاس دادیم که این معاونت تذکری ساده به دانشگاه علوم پزشکی داد که این رویه را ادامه ندهد.

قائم مقام دانشگاه شیراز گفت: با این وجود مصاحبه های مکرر پر از اطلاعات غیرصحیح رئیس دانشگاه علوم پزشکی ادامه یافت به گونه ای که برخی از استادان ما از سکوت در برابر اطلاع رسانی‌های غیرصحیح انتقاد کردند و خواستند که ما سکوت را بشکنیم و به تمام جامعه اطلاع رسانی کنیم؛ در چنین فضایی بود که رئیس دانشگاه شیراز به بنده دستور داد که نشستی رسانه ای برای ارائه اطلاعات صحیح به جامعه برگزار کنم و توضیح دهم که چرا کار به اینجا رسیده که هیات دولت نیز پیشنهاد داده 40 هکتار از اراضی دانشگاه شیراز به علوم پزشکی واگذار شود.

صفوی در ادامه به پیشینه و سابقه اراضی دانشگاه شیراز اشاره و اظهار کرد: در دهه 60 بخش آموزش پزشکی با هدف سامان دادن بهداشت و سرعت بخشیدن به آموزش و تربیت نیروهای خود از بدنه دانشگاه های جامع جدا شد و پیرو این تفکیک، مجموعه های دو وزارتخانه آموزش عالی سابق و بهداشت و درمان، مدیران دانشگاه ها و کارشناسان در حضور مرحوم دکتر حسن حبیبی، وزیر وقت دادگستری مساله تفکیک امکانات دانشگاه ها را در شهرستان ها دنبال کردند.

قائم مقام دانشگاه شیراز گفت: آخرین ابلاغیه در این ارتباط سال 1369 با امضای دکتر مصطفی معین به عنوان وزیر علوم و دکتر ایرج فاضل به عنوان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با عنوان «تفاهم نامه جداسازی نهایی دانشگاه های شیراز و علوم پزشکی شیراز» برای اجرا به این دو دانشگاه ابلاغ شد.

صفوی با بیان اینکه در آن زمان، دکتر قاضی رئیس دانشگاه شیراز و دکتر تابعی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بودند، اظهار کرد: در این تفاهم نامه که به امضای معاونین دو وزارتخانه و روسای دو دانشگاه رسیده، اموال و زمین‌های علوم پزشکی مشخص و نوشته شده که بقیه زمین ها کلا متعلق به دانشگاه شیراز است و این بدان معنا است که سهم هر کس هرچه بوده داده شده است.

وی گفت: دکتر تابعی رئیس وقت دانشگاه علوم پزشکی پیش نویس این تفاهم نامه را در تهران امضا کرد اما در زمان برگشت به شیراز، متن نهایی را احتمالا تحت فشار دیگران امضا نکرد اما مجموعه دولت، متن پیش نویس را برای اجرا ابلاغ کرد بنابراین بحث زمین های دانشگاه شیراز بیش از 20 سال قبل با مصوبه دولت نهایی و تمام شده است.

معاون برنامه ریزی دانشگاه شیراز گفت: علاوه بر تفاهم نامه ابلاغی در سال 69، در سال های اخیر سه مصوبه به امضای معاون اول رئیس جمهور برای توسعه و تجمیع واحدهای پراکنده دانشگاه شیراز ابلاغ شده است.

صفوی با بیان اینکه در فرایند تغییرات، امکانات علوم پزشکی حدود 10 برابر بیشتر اما دانشگاه شیراز کوچکتر شد، تصریح کرد: پس از مصوبه ای که بیش از 20 سال قبل در سطح دولت تصویب شده، دانشگاه شیراز روز به روز از نظر امکانات کوچکتر شده است و بخشی از زمین های این دانشگاه نیز برای عمران شهری واگذار شد.

سند شش دانگ زمین‌ها به نام دولت جمهوری اسلامی ایران را داریم

معاون برنامه ریزی دانشگاه شیراز در ادامه مطالب مطرح شده درباره وقف بخشی از زمین های این دانشگاه در محدوده پردیس ارم را نادرست عنوان و اظهار کرد: سند شش دانگ زمین های ادعایی دانشگاه علوم پزشکی به نام دولت جمهوری اسلامی ایران را در اختیار داریم و موجود است.

صفوی با ارائه مستندات گفت: دو دانگ از شش دانگ دو قطعه زمین این دانشگاه موقوفه مرحوم طاووسی است و بقیه زمین‌ها به نام دولت جمهوری اسلامی است لذا این ادعا که زمین ها موقوفه مرحوم نمازی است، نادرست می‌باشد.

«رعایت قانون و احترام به حکم شرع»، توهین است!

صفوی همچنین سخنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در مصاحبه با خبرگزاری جمهوری اسلامی مبنی بر این که انتظار ما از استادان دانشگاه رعایت قانون و احترام به حکم شرع است را حاوی توهین به مجموعه دانشگاه شیراز تلقی و عنوان کرد: استادان دانشگاه شیراز قانون و شرع نمی‌دانند یا کسانی که سه مصوبه هیات دولت را به مضحکه گرفته‌اند!

بازرسان قانون‌شکنان را مشخص کنند

قائم مقام دانشگاه شیراز با بیان اینکه ما هم به مانند رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز خواهان رعایت قانون هستیم، گفت: از بازرسان ریاست جمهوری و وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صورت رسمی دعوت می‌کنم تا از هر دومجموعه بازدید کنند و در مصاحبه به صورت تصادفی با اساتید، دانشجویان و کارمندان دو دانشگاه ببینند در کدام دانشگاه قانون، شرع و کرامت انسانی بهتر رعایت می‌شود و چه کسانی قانون شکنی می کنند؟!

وی افزود: در پیش پا افتاده‌ترین قانون های کشورها وقتی کسی را متهم می کنند، ابتدا تفهیم اتهام کرده و بعد حکم می‌دهند اما در علوم پزشکی این موارد را پیگیری کنید که آیا اینگونه عمل می‌کنند یا نه؟!

معاون برنامه ریزی دانشگاه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود زمین های کنونی این دانشگاه را از ملزومات اجرای طرح توسعه و تجمیع واحدهای پراکنده این دانشگاه در سطح کلانشهر شیراز عنوان کرد و گفت: این ادعا که دانشگاه شیراز زمینهایش را برای ساخت خانه های کارمندانش می خواهد نادرست است.

وی گفت: امیدواریم دیگر شاهد چنین دروغ‌ها و حرکات نسنجیده در استان فارس و به ویژه در دولت تدبیر و امید نباشیم.

رئیس دانشگاه شیراز به زور به پستش نچسبیده است!

صفوی گفت: آن‌هایی که مدیریت فعلی دانشگاه شیراز را می شناسند می دانند که دکتر ارشاد از متین ترین، صادق ترین و محترم ترین مدیران تاریخ استان فارس است و برخلاف کسانی که در یک سال گذشته از هر حربه ای برای حفظ جایگاه خود فروگذار نکردند به زور به پستش نچسبیده است.

وی در بخش دیگری از این نشست خبری به سابقه مکاتبات دانشگاه علوم پزشکی شیراز ظرف چند سال گذشته پرداخت و گفت: دکتر ایمانیه اهتمام زیادی داشتند که زمین های دانشگاه شیراز را تسخیر کنند و متاسفانه از زمان حضور دولت تدبیر و امید و طول یکسال گذشته که با تزلزل مدیریتی وزارت علوم روبرو بودیم، فرصت را غنیمت شمردند و از طریق پیگیری و نشر اطلاعات غیرصحیح و فریب دادن افکار مسئولان در این مسیر حرکت کردند به گونه ای که همه مسئولان از وزیر تا استاندار گمان می‌کنند زمین‌ها وقفی است!

صفوی با این ادعا که مسئولان دانشگاه علوم پزشکی با طرح ادعای وقفی بودن زمین های دانشگاه شیراز سفسطه کردند و از مراجع تقلید قم یادداشت گرفتند، توضیح داد: مسئولین علوم پزشکی از مراجع سوال کردند که اگر زمینی وقفی باشد و برای هدفی تعیین شده باشد، آیا استفاده برای کار دیگری مجاز است که مسلم است پاسخ این سوال منفی می‌باشد اما این استفتاء را به عنوان سند به کل کشور ارسال کردند.

وزیر علوم اجازه نمی‌دهد به دانشگاه شیراز خیانت شود

وی همچنین مدعی شد که مسئولین دانشگاه علوم پزشکی شیراز از اینکه یک پزشک وزیر علوم شده فرصت‌طلبی کرده و برای زدن ضربه آخر مکاتبات خود را پیگیری کردند و افزود: اطمینان داریم که دکتر فرهادی، وزیر علوم قبل از اینکه یک پزشک باشد، مدیر باتجربه اجرایی کشور هستند و هرگز اجازه نمی دهند به وزارت علوم و دانشگاه شیراز خیانتی شود.

قائم مقام دانشگاه شیراز اظهار کرد: قرار بود روز شنبه نهم اسفند 93 جلسه ای در کمیسیون لوایح دولت برای بررسی پیش نویس پیشنهادی معاونت حقوقی رئیس جمهور برگزار شود که صبح شنبه به ما اطلاع دادند و اگر قرار بود در این جلسه شرکت کنیم باید طی الارض می کردیم از این رو با تاکید وزیر علوم، بررسی این موضوع در کمیسیون لوایح به تاخیر افتاد تا با حضور نماینده دانشگاه شیراز این موضوع بررسی شود.

یک‌متر از زمین‌های دانشگاه شیراز به علوم پزشکی واگذار نمی‌شود

صفوی با تاکید بر اینکه یک مترمربع از زمین های دانشگاه شیراز بدون رضایت این دانشگاه به مجموعه علوم پزشکی واگذار نمی شود، افزود: دانشگاه شیراز اگر زمانی صلاح بداند و معامله ای صورت گیرد، زمین را واگذار می‌کند اما با این وجود مشخص نیست که چه کسی باید وقت تلف شده از دولت بابت رسیدگی به موضوعی که ده سال برای آن کار کارشناسی صورت گرفته است را جبران کند.

پرداخت سالانه 23میلیارد تومان هزینه به دلیل پراکندگی سایت دانشگاه شیراز

صفوی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح وضعیت دانشگاه شیراز پرداخت و اعلام کرد: سالانه 3 میلیارد تومان هزینه قرارداد با اتوبوسرانی برای انتقال دانشجویان به دانشکده ها می‌باشد و 20 میلیارد تومان از 120 میلیارد تومان کل اعتبارات یک سال برای حقوق کارمندان مازاد پرداخت می‌شود.

10سال است که طرح تجمیع دانشگاه به تصویب رسیده است

وی با بیان اینکه 700عضو هیات علمی داریم و باید حدود 800کارمند داشته باشیم اما تعداد کارمندان به سبب پراکندگی فضاهای آموزشی و رفاهی به 1600نفر می‌رسد، گفت: از حدود 10 سال پیش تاکنون طرح تجمیع دانشگاه و ساماندهی آن در سه مرحله به تصویب هیات وزیران و سازمان مدیریت و برنامه ریزی دولت رسیده است و حتی در این مصوبه بنا شده دانشگاه شیراز برای اجرای طرح تجمیع و انتقال بسیاری از سایت های دانشگاه در پردیس ارم 50 میلیارد تومان وام بگیرد.

قائم مقام رئیس دانشگاه شیراز از دریافت بیش از 3میلیارد تومان وام در چند ماه گذشته برای تکمیل دانشکده های در حال احداث خبر داد و گفت: دانشگده برق 50درصد و دانشکده فناوری‌های نوین نیز با 90درصد پیشرفت فیزیکی در زمین‌های مورد مناقشه در حال ساخت است و این درحالی است که دهان طمع برای گرفتن حدود 40هکتار دشت دانشگاه شیراز باز شده و به یقین می‌گویم که مسئولین از ساختمان‌های ایجاد شده در زمین مذکور اطلاع ندارند وگرنه هیچ عقل سلیمی قبول نمی‌کند زمینی را که دانشکده‌های دانشگاه شیراز در آن ساخته شده به علوم پزشکی واگذار کند.

صفوی طرح تجمیع سایت دانشگاه شیراز را در راستای اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: برخی افراد فقط ادعای اقتصاد مقاومتی دارند اما اینقدر فهم اقتصادی ندارند که طرح تجمیع در همین راستا است!

قائم مقام دانشگاه شیراز به مصوبه هیات امنای دانشگاه شیراز و هیات دولت اشاره و اظهار کرد: براساس این مصوبه دانشگاه شیراز باید ساختمان‌های پراکنده خود در سطح شهر را از آموزش عالی تغییر کاربری دهد و بفروشد و با سرمایه حاصل بخشی از اعتبارات مورد نیاز برای ساخت دانشکده‌ها در پردیس ارم را تامین کند.

ساخت بیمارستان در زمین دانشگاه شیراز حرکتی جهان سومی است!

قائم مقام دانشگاه شیراز تحرکات صورت گرفته برای ساخت بیمارستان در زمین دانشگاه شیراز را حرکتی جهان سومی عنوان و اظهار کرد: رفتار بسیاری مدیران مدعی کارشناسی به دور از کارشناسی است و فرهنگ، رفتار و شعور جهان سومی چیزی جز همین تیپ کارها نیست که 10 سال کار کارشناسی و 4 مصوبه هیات دولت و ده‌ها میلیارد تومان هزینه برای انتقال تجمیع سایت‌های دانشگاه را دور بریزیم و دو دستی بگوییم بفرمایید چیز دیگری میل ندارید!

نباید از نام بردن رضاشاه خجالت بکشیم!

این مقام مسئول در دانشگاه شیراز با بیان اینکه کوروش و رضاشاه واقعیت های کشور ما هستند و نباید از آوردن نام آن‌ها خجالت بکشیم، گفت: درست است که رضاشاه خیلی ظلم و خیانت کرد اما برخی از رفتارهای ما از کارهای رضا شاه بدتر است!

وی ضمن بیان اینکه محمدرضاشاه در بازدید با هلی‌کوپتر از ستاد تا مکان فعلی دانشگاه را دستور داده بود به دانشگاه شیراز اختصاص یابد، نقل کرد که وقتی به رضاشاه گفتند دانشگاه کشور را به پیشرفت می‌رساند و یک هکتار زمین برای دانشگاه تهران اختصاص دهید، گفته بود یک هکتار بسیار کم است.

قائم مقام دانشگاه شیراز در ادامه گفت: برخی دوستان ارزشی به جای حرکت در مسیر وحدت و توسعه علمی، با حیله و فریب‌کاری می‌کوشند وقت یکدیگر را تلف کرده و دانشگاهی را که زمینه توسعه کشور است تخریب کنند.

صفوی با بیان اینکه باید در این موارد نگاه توسعه ای داشته باشیم، این سوال را مطرح کرد که مگر ابعاد توسعه یک کشور چقدر به درمان برمی‌گردد و اگر بخواهید تقسیم کنید چگونه تقسیم می‌کنید؟!

عده ای بیکارند و وقت ما را هم که گرفتاریم، می‌گیرند

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات و درمان محترم است اما نباید از احساسات مردم برای رسیدن به اهداف خود سوءاستفاده کرد، یادآور شد: حدود 8ماه قبل در اولین جلسه استانداری دکتر ارشاد، رئیس دانشگاه شیراز خطاب به استاندار گفت که عده ای بیکارند و وقت ما را هم که گرفتاریم و باید به مسائل علمی بپردازیم می‌گیرند.

این مقام مسئول با بیان اینکه جهان سوم به جایی می‌گویند که یک شبه زیر تمام برنامه‌ها آتش می‌گذارند، تاکید کرد: آیا رفتار جهان سومی غیر از این است که یک دانشگاه شیراز را ویران کنیم و بیمارستان بسازیم؟!

قصه موقوفه نمازی در اراضی دانشگاه شیراز دروغ بزرگ و رقت‌باری است

وی قصه موقوفه نمازی در اراضی مذکور را دروغ بزرگ و رقت‌بار و سفسطه توصیف و با نشان دادن اراضی و زمین های دانشگاه شیراز در نقشه گفت: کمیسیون مستندسازی دولت به دنبال لابی های پشت پرده اعلام کرده است که اگر زمین ها وقفی باشد به ما ربطی ندارد.

معاونت حقوقی رئیس‌جمهور 40هکتار از اراضی را به دانشگاه علوم پزشکی داده است

صفوی اظهار کرد: معاونت حقوقی رئیس جمهور به استناد گزارش‌ها، پیش نویسی ارایه کرده است که 40 هکتار از اراضی مذکور به علوم پزشکی داده شود و اکنون در کمیسیون لوایح دولت در دست بررسی است.

والله شب اول قبری هم هست

وی یکی از دروغ های مطرح شده در رسانه‌ها را توافق دانشگاه شیراز و دانشگاه علوم پزشکی عنوان و اظهار کرد: در هیچ جلسه ای بین دانشگاه شیراز و علوم پزشکی توافقی انجام نشده است و مراقب باشید که والله شب اول قبری هم هست و فریب، فریب است هرچند برای کار خیر باشد و باید پاسخگوی دروغ‌ها، تهمت‌ها و فریبکاری‌ها باشیم.

صفوی با اذعان به اینکه مشهور به اخلاقیات نیستم اما از تخریب مسئولان پیشین نیز شاد نمی شوم، گفت: به اینکه مدیر دیگری را بکوبیم، افتخار نمی‌کنم اما به دلیل اینکه به ما گفتند چرا سکوت می‌کنید، مصاحبه کرده‌ام ودوست ندارم کسی تخریب شود ولی وظیفه اطلاع رسانی دارم.

قطار توسعه کشور را به ریل برگرداندیم

این مقام مسئول در دانشگاه شیراز ضمن بیان این ادعا که ریل قطار کشور از توسعه خارج شده بود و ما آن را برگرداندیم، گفت: از ذلیلی برخی افراد است که حتی به معاون اول رئیس جمهور نیز می‌گویند دانشگاه شیراز بنا دارد زمین‌ها را بدهد ولی صفوی نمی گذارد!

رنگ عوض نمی‌کنم و به پست نچسبیده‌ام

صفوی با بیان اینکه من رنگ عوض نمی‌کنم، به پست نچسبیده‌ام و منابعی نگرفته‌ام، خاطرنشان کرد: از 13سالگی در انقلاب فعال بودم و پس از آن در خط مقدم جبهه حضور داشتم و پای انقلاب نشسته و خواهیم نشست.

وی در ادامه با نشان دادن عکس یکی از روزنامه‌های قدیمی استرالیا به ذکر یک خاطره پرداخت و گفت: در سال 1369 با خانواده برای تحصیلات به شهر سیدنی رفته بودم که در همان زمان منافقان به سفارت ایران در کامرا حمله می‌کنند و صحنه شکنجه یک پیرمرد ایرانی در سفارت از تلویزیون رسمی استرالیا پخش می‌شود که من به همراه سایر دانشجویان با بغل کردن فرزند دو ساله خود در 22بهمن راهپیمایی و اعتراض کردیم که عکس آن نیز در روزنامه آن زمان منتشر شد و من برای ادامه تحصیلات مجبور شدم، دانشگاه خود را تغییر دهم.

بسیاری از مراجع قانونی می‌گویند فشار روی ما زیاد است

قائم مقام دانشگاه شیراز در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه مگر حکم مراجع قانونی فصل‌الخطاب دو دانشگاه نیست، تصریح کرد: بسیاری از مراجع قانونی می‌گویند فشار روی ما زیاد است. کشور ما کشوری است که در آن فشارها و لابی‌گری های پشت پرده خیلی بیشتر پیش می رود!

صفوی با اذعان به اینکه سند به نام جمهوری اسلامی است و دولت از نظر قانونی می‌تواند اموال خود را از نهاد یا سازمانی بگیرد و به نهاد دیگری بدهد، تصریح کرد: قانون می‌گوید سند به نام دولت است و مال آن‌هاست اما اینکه چه اتفاقی در دانشگاه شیراز می‌افتد و چه عواقبی به دنبال دارد هم پای آن‌هاست.

وی با اشاره به تحصن اساتید و دانشجویان دانشگاه شیراز تصریح کرد: تلاش می کنیم در تحصن، استادان از دانشگاه خارج نشوند، اما اگر این اعتراض، نتیجه نداشت در مقابل کاخ ریاست جمهوری تجمع می کنیم!

تجمع این همه بیمارستان در یک قسمت از شهر به چه دلیل است؟

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شیراز نیز در این نشست خبری گفت: مباحث طرح شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز باعث پریشانی استادان دانشگاه شیراز و درگیر شدن آن‌ها با مسایل غیرواقعی به جای توسعه علمی شده است.

احمد عریان با طرح این پرسش که یک موضوع را چند بار در هیات دولت مطرح کنند و آیا در صورت اتخاذ تصمیم جدید، آیا تضمینی هست که دولت های بعدی تصمیم دولت کنونی را وتو نکنند، افزود: در حالی دانشگاه علوم پزشکی بر ساخت بیمارستان در کنار بیمارستان کنونی نمازی اصرار دارد که این پرسش مطرح است که چرا باید بیمار برای درمان از جنوب شهر و فرودگاه به شمال شهر عزیمت کند؟ تجمع این همه بیمارستان در یک قسمت از شهر به چه دلیل است؟ و آیا مردم جنوب و شرق کشور به بیمارستان نیاز ندارند؟

وی با بیان اینکه دانشگاه شیراز حدود 100هزار دانشجو و کارمند دارد این پرسش را مطرح کرد که آیا دانشگاه علوم پزشکی شیراز حاضر است به مجموعه دانشگاه شیراز به صورت ویژه سرویس تخصصی ارائه دهد؟

عریان با بیان اینکه ورود به زمین های دولتی و متعلق به دانشگاه شیراز به سادگی نیست و تمام زمین‌ها تکلیفشان مشخص است، گفت: دانشگاه قلب تپینده یک جامعه است و بیش از 20 مرکز پژوهشی داریم که نتوانسته ایم، فضای مناسب برای آن ایجاد کنیم و از طرفی ما مسئولیت سنگینی داریم و جزو 5 دانشگاهی هستیم که بزرگترین میدان نفتی کشور را به ما سپرده‌اند و نیاز است متناسب با آن پژوهشکده بسازیم.

وی با اشاره به حضورش از سال 53 در دانشگاه شیراز تصریح کرد: ما آرزوی رشد دانشگاه علوم پزشکی را داریم اما نباید رشد یکی به شرط توقف دیگران باشد.

اجازه تعدی به زمین‌های دانشگاه شیراز را نمی دهیم

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شیراز نیز با اشاره به فعالیت 600 عضو هیات علمی و تحصیل 19 هزار دانشجو در این دانشگاه، گفت: اراضی دانشگاه شیراز برای اجرای طرح توسعه و تجمیع واحدهای پراکنده این دانشگاه در کلانشهر شیراز با پشتوانه مصوبات هیات دولت مورد نیاز است.

سیدمحسن تقوی با اشاره به طرح توسعه دانشگاه در پردیس ارم تصریح کرد: تمام دانشگاه‌های کلانشهرهای کشور فضاهای بسیار بزرگ‌تر از فضای دانشگاه شیراز را در اختیار دارند و این در حالی است که برای توسعه فضای آموزشی به زمین‌های دانشگاه شیراز نیاز داریم و این زمین‌ها نه تنها کافی نیست بلکه مجبور هستیم فضای آموزشی را در سایر قسمت‌های شهر نیز گسترش دهیم.

وی با اشاره به 8پروژه مصوب برای ایجاد فضاهای آموزشی در دانشگاه شیراز تاکید کرد: فضای آموزشی برای کلاس های مختلف دانشجویان، آزمایشگاه، فضای ورزشی و اتاق کار برای اعضای هیئت علمی از موارد مورد نیاز جدی دانشگاه شیراز است. همچنین در صدد تصویب سالن‌های مجهز برای برگزاری کنکورهای متمرکز علمی و بین المللی هستیم که در این راستا برای تمام زمین‌های تحت اختیار دانشگاه طرح ارائه شده و اجاز تعدی و تجاوز کسی به این زمین‌ها را نمی دهیم.

تجمع در مقابل ساختمان مدیریت دانشگاه

سیده زهره عظیمی فر مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه شیراز نیز در پایان این نشست گفت: آخرین اطلاعات واصله از مجموعه استادان و کارمندان دانشگاه حاکی از آن است که کلاس های درس صبح یکشنبه دهم اسفند تعطیل می شود و استادان و کارکنان دانشگاه ساعت 9 صبح این روز در مخالفت با جداسازی بخش هایی از زمین های این دانشگاه در مقابل ساختمان مدیریت این دانشگاه تجمع می کنند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
کارشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳
0
لحن تند وتوهین امیز ایشان نشان از بی حقی است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳
0
سوابق ایشان حاکی از عدم حضور در جبهه هست ، کدام جببه را میفرمایند ؟
ناشناس
ایشون از سال 67 سربازی بودند در وزارت دفاع ، احتمالا سری هم به جبهه ها زدن ، البته فعلا طوری حرف زدن انگار چندین سال در خط مقدم فعالیت داشتن ، این هم نمونه ای از استفاده ابزاری از ارزشها !
محمدرضا یونسی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳
0
البته تعداد علامت تعجب هاتون بسیار بیشتر از نقطه هاتون بود...
اینجا بحث صفوی و ایمانیه نیست بحث چیز دیگری است ملاکشم لحن آقای صفوی نیست چیز دیگری است...
ناشناس
داداش ممد! خب تعجب داره دیگه البته نه از شخص صفوی بلکه چنین سخنانی از جایگاه قائم مقام یکی از بزرگترین مراکز علمی و فرهنگی کشور بعیده!
دانشجوی الاف
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳
0
ولله شب اول قبری هم هست و باید جوابگوی وقتی که امروز از دانشجویان و اساتید تلف کردید باشید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳
0
این لحن البته از آنجاست که میدونن متأسفانه علوم پزشکی‌ لابی قوی داره و هر کاری بخواد میکنه، و خیلی‌ راحت هم از احساسات مردم استفاده کنه.

برای مهندسی، علوم، مدیریت و ... متأسفانه کسی‌ آرزشی قائل نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳
0
این چه طرز حرف زدنه آخه ، قائم مقام یک دانشگاه باید اینجوری صحبت کنه ؟ اصلا قابل قیاس با متانت دکتر ارشاد رییس دانشگاه شیراز نیست دکتر صفوی ، وصله ناجور دانشگاه شیراز هست این جناب !
حمید
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳
0
درود بر صفوی دلاور
ناشناس
رسم اصلاح طلبان ایجاد آشوب و غوغا برای دست یافتن به اهداف خودشونه...
آقای صفوی هم با این لحن عجیب و غریبش، بعیده دانشگاهی باشه یا دلش برا دانشگاه بسوزه...
سجاد
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳
0
وقتی وزیر پزشک شد این انتظار را هم باید داشت.دولت جه کار می خواهد بکند: معاون رئیش جمهور حقوق اعضا هئیت علمی را 3/5 برابر می کند و تازه وزیر بهداشت مدعی می شود کم است ولی به هئیت علمی دانشگاه دولتی می رسد حقوق را 14% اضافه می کند و تازه می گوید نداریم همین را هم نداریم بدهیم.
حين
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳
0
دورد بر دكتر صفوي مرد حق بله همه مي دانند كه دكتر ايمانيه نه اولين دورغش است ونه اولين نا حقي وان طوري كه من خوب ازايشان شناخت دارم نه از شب اول قبر ترس دارد و نه از بي عدالت هاي كه ميكند وأي بر مسلماني ما اكر او خود را بنده خواست خدا مي داند
اي كاش براي اين كه عدالت خداوند أجرا شود او درهمين دينا محاكمه ميشد