کد خبر: ۶۷۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۳ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۳

عکس: قیمت مرغ در شیـــراز 20 روز تا شب عید

گزارش میدانی از بازار مرغ در شمالغرب شیراز نشان می دهد پروازِ مرغِ شمالغرب شیراز بر قله 7700 تومانی 20 روز مانده به شب عید آغاز شده است.
به گزارش شیرازه؛ در حالی که محمد یوسفی رئیس انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ گوشتی کشور روز گذشته (9 اسفند 1393) گفته بود " برای شب عید نباید انتظار داشته باشند قیمت این کالا از ۷۵۰۰ تومان پایین‌تر بیاید، چرا که ۷۵۰۰ تومان قیمت واقعی مرغ است. گزارش میدانی از بازار مرغ در شمالغرب شیراز نشان می دهد پروازِ مرغِ شمالغرب شیراز بر قله 7700 تومانی 20 روز مانده به شب عید آغاز شده است؛

عصر شیراز نوشت: همچنان که پروازِ صعودیِ قیمتِ مرغِ شمالغرب شیراز ادامه دارد نگاهی به اظهارات برخی مسئولان در رابطه با قیمت مرغ در روزهای گذشته خالی از لطف نیست.

شما مرغ را هشت هزار تومان نخرید

حجتی وزیر جهاد کشاورزی: شما مرغ را هشت هزار تومان نخرید، مرغ را در میادین میوه و تره بار بصورت گرم کیلویی 6980 بخرید، اگر هم منجمد خواسته باشید کیلویی 5900 تومان در حال عرضه می باشد.

 

قیمت منطقی برای هر کیلو مرغ، هفت هزار تومان

نوایی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان حمایت از تولید کنندگتن و مصرف کنندگان: در بررسی های کارشناسی ما مشخص شد قیمت مرغ برای مصرف کننده هر کیلو تا 7000 تومان منطقی است.

 

عرضه گسترده مرغ با قیمت پنج هزار و پانصد تومان

رکنی معاون وزیر جهاد کشاورزی: مرغ (مرغ سرد) با قیمت 5500 تومان به وفور و بدون صف در سراسر کشور و در مراکز استان ها قابل عرضه هست.

 

در ادامه صحبت های رکنی معاون وزیر جهاد کشاورزی، مجری برنامه می پرسد:

  • سوال مجری : یعنی مرغ های سرد هم همان کیفیت مرغ های گرم را دارند ؟
  • پاسخ معاون وزیر جهاد کشاورزی : بهتر از آن .

 

قیمت مرغ زنده، 5200 تومان است

محمد یوسفی، رئیس انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ گوشتی: قیمت مرغ زنده چه برای کسانی که مرغ‌شان را در میادین عرضه می‌کنند و چه برای کسانی که در سطح شهر مغازه دارند ۵۲۰۰ تومان است.

 

تا زمان تکمیل این گزارش قیمت مرغ در شمالغرب شیراز در فروشگاه های زنجیره ای 7700 تومان و در مرغ فروشی های محلات تا 7800 تومان گزارش شده است و پیش بینی ها نیز از افزایش این قیمت ها در روزهای آینده خبر می دهند. در میانه ی اظهار نظرها و تدبیرهای متفاوت مسئولان به نظر می آید بهتر است بجای خیره ماندن به پروازِ صعودیِ قیمتِ مرغِ در شمالغرب شیراز، تا دیر نشده، پیش از فرارسیدن قیمتِ شب عید خودمان دست بکار شویم و مرغ زنده بخریم البته اگر در بازار موجود باشد.

نظرات بینندگان