کد خبر: ۶۷۰۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۳ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
گزارشی خواندنی از یک واقعیت تلخ؛

شهــــرِ معلول! + عکس

ما با قراردادن خود در موقعیت های مختلف فرض کرده ایم معلولیم، تا شاید بتوانیم این وضعیت را شبیه سازی کرده و مشکلات این عزیزان را بشناسیم ...

به گزارش سرویس شهرستان های شیـــرازه، بحث مناسب سازی اماکن شهری برای معلولان مقوله ای است که با وجود اينکه راجع به آن سخن بسيار گفته شده اما هنوز در عمل فاصله زيادی تا رسيدن به شرايط استاندارد وجود دارد.

اگر پای درد دل معلولان نشسته باشيد عمده گلايه آنان از وضعيت موجود در فضاهای شهری از جمله ادارات، پارک ها، بانک ها، کيوسک های تلفن، اماکن عمومی و ... است.
جملاتی مانند "بايد در خانه بمانيم چون هيچ چيز در شهر استاندارد نيست"، "دوست دارم پارک بروم، خرید بروم، ورزش کنم ولی هيچ کدام از اين امکان برای من مناسب سازی نشده است" و... از جملاتی است که معلولان از آن به عنوان درد ياد می کنند و سال هاست برای اين "درد" درمانی انديشيده نشده است.
لامرود نوشت: هنگامی که از خيابان عبور کرده ايد گاهی اوقات شاهد نگاه ترحم آميز مردم به نابينايی بوده ايد که برای رد شدن از خيابان دستان عابری را می طلبد و اگر برای او امکانات مناسب تهيه می شد نيازمند دستان کسی نبود.
حتی ممکن است وقتی برای انجام کاری به يکی از ادارات مراجعه کرده باشيد متوجه توقف ويلچر يک معلول در پشت پله ها شده باشيد که برای بالا رفتن از اين همه پله چندين نفر بايد به ياری او بشتابند و اگر برای او محل مناسبی در نظر گرفته شده بود پشت خط پله های ادارات با حسرت به پاهايش نگاه نمی کرد.
همه اين حسرت ها و گلايه ها را می شود رفع کرد اما هر روز با وجود اينکه هر کدام از ما شاهد اين صحنه های تلخ و دردناک هستيم ولی چرا کاری انجام نمی شود.

ما با قراردادن خود در موقعیت های مختلف فرض کرده ایم معلولیم، تا شاید بتوانیم این وضعیت را شبیه سازی کرده و مشکلات این عزیزان را بشناسیم ...
شاید تلنگری باشد برای همه!

به گزارش شیرازه، تصاویر زیر که در لامرد فارس گرفته شده تنها نمونه ای کوچک است از کم توجهی صورت گرفته در جامعه به عزیزان معلول که بارها ثابت کرده اند اراده آن ها بر بسیاری از کمبودها و کاستی ها غالب است.

نظرات بینندگان