کد خبر: ۶۷۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۱ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۳
فرماندار پاسارگاد خبرداد:

گاز برای پاسارگادی ها ارزانتر می شود

فرماندار پاسارگاد افزود:با توجه به در خواست ومطالبات مردم این شهرستان وپیگیری هایی که صورت گرفت، این تغییراز فروردین ماه سال آینده در قبوض گاز لحاظ و اجرایی می شود.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از طنین پاسارگاد، مرتضی وصالی در جلسه شورای اداری این شهرستان از تغییر اقلیم شهرستان پاسارگاد خبرداد و گفت: اقلیم این شهرستان از اقلیم سرد 3 به اقلیم سرد 2 تغییر پیدا کرد.

فرماندار پاسارگاد افزود: با توجه به در خواست ومطالبات مردم این شهرستان وپیگیری هایی که صورت گرفت، این تغییر از  فروردین ماه سال آینده در قبوض گاز لحاظ و اجرایی می شود.

وصالی گفت: تمامی شهرستانهای شمالی فارس به دلیل سردسیر بودن در اقلیم سرد 2 قرار داشته و نرخ گاز مصرفی آنها برمبنای سردسیری محاسبه می شد؛ اما شهرستان پاسارگاد که از شهرستان های سردسیری شمال فارس می باشد، در این رده اقلیمی قرار نداشت و بهای گاز مصرفی مشترکین دراین شهرستان همچون شیراز و شهرستانهای جنوبی این شهرستان محاسبه می شد.

وی افزود: با توجه به صدور مجوزی که از سوی پژوهشکده ملی هواشناسی مرکز صورت گرفت و اعمال این موضوع در مجموعه شرکت گاز کشور و استان فارس از سال آینده اقلیم شهرستان پاسارگاد از سرد 3 به سرد 2 تغییر یافته که با این تغییر شاهد کاهش قابل قبولی در مبلغ گاز شهروندان خواهیم بود.

وصالی بیان کرد: با این تغییر، یک ماه به دوره سرما افزوده می شود همچنین میزان گاز مصرفی از متعادل 200 به 250 متر مکعب نیز افزایش می یابد.

نظرات بینندگان