کد خبر: ۶۷۰۴۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۳ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۳
نظر وزیر ارشاد در خصوص کنسرت های موسیقی؛

حساسیت برخی ائمه جمعه و مقامات قضایی بیجا است/ آن ها را توجیه می کنیم

برخی از ائمه محترم جمعه که اظهارنظر می‌کنند بیشتر از روی انگیزه‌های دینی و احساسات مذهبی آنان است.
شیـــرازه، سرویس فرهنگی: علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جریان سفر خود به شیراز و در جمع خبرنگاران گفت: کنسرت‌هایی که برگزار می‌شود با دقت به آن مجوز داده شده و بیشتر ترانه‌هایی که در آنها خوانده می‌شود شعر و آهنگ‌های آن بررسی شده و اجرای گروه‌ها  از نزدیک بازدید شده  و بعد از آن مجوز صادر می‌شود.
حساسیت برخی ائمه جمعه و مقامات قضایی بیجا است/ آن ها را توجیه می کنیمبنا به گزارش ایکنا علی جنتی گفت: بعد از آن وزارت ارشاد به عنوان دستگاه حاکمیتی رسمی کشور که حساسیت‌ها را می‌شناسد باید از آن حمایت کند اما متاسفانه با توجه به سلیقه‌های مختلفی که در بعضی از شهرستان‌ها وجود دارد گاهاً دیده می‌شود بعضی حساسیت‌ها بیجایی که از طرف ائمه جمعه و بعضی از مقامات قضایی است، برخوردهایی صورت می‌گیرد و بعضی از عناصر دیگری که  در جامعه احساس مسئولیت دینی می‌کنند، گمان می‌کنند این موضوع با ارزش‌های دینی مغایرت داشته باشد.
جنتی عنوان کرد: تلاش ما این است که همه این افراد را توجیه کنیم که ما هم به این ارزش‌های دینی حساس هستیم و تلاش داریم ملاحظات مذهبی را هم در این برنامه‌ها بگنجانیم.
وزیر ارشاد گفت: برخی از ائمه محترم جمعه که اظهارنظر می‌کنند بیشتر از روی انگیزه‌های دینی و احساسات مذهبی آنان است اما افراد دیگری که از طریق بعضی از سایت‌های خبری، فضای مجازی و برخی از نشریات تحریک می‌کنند، انگیزه‌های سیاسی دارند.
جنتی با تأکید بر اینکه  وقتی مجوزی داده می‌شود همه باید به قانون تن بدهند، گفت: نباید اینگونه نباشد وقتی یک دستگاه رسمی مجوزی صادر می‌کند افراد دیگری به صورت قانونی و غیرقانونی با این قضیه برخورد کنند البته موارد این موضوع نادر بوده است یعنی مجموع برنامه‌هایی که در کشور انجام شده، بسیار زیاد بوده و متاسفانه موارد دیگری هم بوده است که در بعضی از شهرستان‌ها با مخالفت مواجه شدند.
وی ابراز کرد: اخیراً در شهرستان گلبهار استان خراسان رضوی کنسرت قربانی که یکی از خوانندگان بسیار خوب ماست و گروه بسیار خوبی دارد، با کنسرت وی مخالفت کردند که اصلا مورد تائید ما نیست.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳
0
توهمات خاتمي ارشاد مهاجراني و افاضات روحاني ارشاد جنتي را در پي داشت كه به دنبال قبح زدائي و اباحه گري هستند..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳
0
ايا كارهاي خودت دلسوزانه است