کد خبر: ۶۷۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۲ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۳
پاسخ به یک انتقاد:

دانشگاه پیام نور خرامه برای حجاب چه کرده است؟

خطبه های نماز جمعه این هفته، انتقادی را در دل خود جای داده بود که با عکس العمل های مثبت و منفی متفاوتی مواجه شد؛ رییس دانشگاه پیام نور خرامه ضمن ابراز گلایه، از حق خود دفاع کرد.

به گزارش شیرازه به نقل از صدای خرامه، سالهاست که شهر خرامه به عنوان شهر حضرت زهرا (س) شناخته می شود؛ حفظ چادر به عنوان یک اصالت از یک سو و اتفاقات مهمی که در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در این شهر افتاده از سویی دیگر باعث شده که این افتخار نصیب مردم شد.

جمعه این هفته، حجت الاسلام موفق قانعی امام جمعه موقت خرامه در خطبه های نماز جمعه گفت: برای بدحجابی در دانشگاه آزاد و پیام نور چاره اندیشی کنید و این مشکل را حل کنید و نگذارید کار به جایی بکشد که بسیجیان و متدینین شهرستان متوسل به اقدام انقلابی شوند.

این جمله عکس العمل های بسیار متفاوتی داشت؛ بسیاری از این عکس العمل ها را می توان در نظرات کاربران سایت صدای خرامه جستجو کرد که برخی از آنها به خاطر جلوگیری از ایجاد تنش و اختلافات منتشر نشد.

دکتر عیسی زارع درنیانی رییس دانشگاه پیام نور خرامه در گفتگو با صدای خرامه اظهار داشت: دانشگاه پیام نور نیز همچون سایر مراکز فرهنگی ساکت ننشسته و جهت ارتقای فرهنگ محیط پیرامون خود، فعالیت های زیادی را انجام داده است که پیامد اینگونه فعالیت ها بهبودی بسیار خوب و چشم گیری در این زمینه داشته است:


1- ایجاد بسترهای مناسب برای مقابله با بد حجابی از جمله کارگاه های آموزش مثل سبک زندگی اسلامی و طرح مسئله و نشست های بصیرتی

2- ایجاد کمیته عفاف و حجاب  و برگزاری چندین جلسه شورای تخصصی هم اندیشی عفاف و حجاب در دانشگاه و استفاده از ظرفیت اساتید، کارمند  و دانشجویان دانشگاه و حتی شهرستان و بهره بردن از تجربیات آنها .

3- دادن حکم درون سازمانی به تمامی پرسنل محترم در خصوص امر به معروف و نهی از منکر به ویژه مساله مقابله با بد حجابی

4- دادن تذکر شفاهی و یا گرفتن تعهدات کتبی چندین مورد در دانشگاه توسط پرسنل و حتی اینجانب.

5- ایجاد اتاق های مشاوره و یا فعال نمودن بحث مشاوره اعتقادی و اسلامی و یا روان شناسی مقابله با بد حجابی توسط اساتید منتخب.

6- نشست هم اندیشی با اساتید به صورت جداگانه و تک به تک در خصوص مسائل فرهنگی دانشگاه به ویژه اولویت دادن به مسائل حجاب و حتی استفاده نمودن از پیشنهادات اساتید در خصوص بهترشدن وضعیت حجاب دانشگاه.

7- اولویت دهی به مسئله فرهنگی عفاف و حجاب در میان مسائل فرهنگی دانشگاه.

8- گزینش اساتید متعهد و مجرب که هر یک به نحوی به عنوان الگوی فرهنگ اسلامی می باشند و حتی پوشش آنها شاخص پوشش اسلامی می باشد

9- اهمیت دادن و اهتمام به فکر و اندیشه دانشجویان عزیزی که خود به عنوان شاخص فرهنگ اسلامی یعنی پوشش و حجاب در دانشگاه می باشند و استفاده از پتانسیل انها در امور فرهنگی اسلامی دانشگاه.

10- باز بودن اتاق مسئول دانشگاه بر همه عزیزان دانشجو و اساتید و کارمندان جهت پیشنهادات و انتقادات در خصوص مسائل فرهنگی دانشگاه به ویژه مسئله حجاب ،یعنی فراهم سازی فضای مناسب در دانشگاه جهت بهره بردن از نقطه نظرها و تقویت حجاب اسلامی در دانشگاه.

11- بازدید چرخشی قبل از شروع  ساعت کلاسی بین دانشجویان و تاکید بر انجام فعالیت فرهنگی به ویژه رعایت حجاب اسلامی.

وی افزود: البته چون مقوله عفاف و حجاب فصلی از دایره المعارف سبک زندگی اسلامی است در دانشگاه پیام نور خرامه از زمان خدمت گذاری اینجانب اهتمام ویژه ای به  این مسأله شده است از جمله اقامه نماز جماعت به صورت مستمر ، ایجاد شورای فرهنگی، یادواره شهدای دانشجویی،  تزیین نمودن درب کلاس های دانشگاه به نام شهدای عزیز به ویژه شهدای علم و فناوری و تعامل نیکو با عزیزان و صاحبان اشاعه فرهنگ در شهرستان و صدها برنامه فرهنگی که زیر شاخه سبک زندگی اسلامی است.

زارع درنیانی ضمن ابراز گلایه گفت: از تمامی مسئولین عزیزی  که  رعایت حجاب دغدغه اشان می باشد می خواهیم که به جای ایجاد تنش و مسموم نمودن فضای شهرستان، دست یاری ما را بفشارند و راه حل مناسب بدهند نه اینکه به بیان آن بسنده کنند.

رییس دانشگاه پیام نور خرامه ادامه داد: این دغدغه شخصی و اعتقادی ما از زمان دانشجویی -سال 79 - در سه مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری در دانشگاه های دولتی از جمله دانشگاه تهران و طول زمان خدمتگزاری ها تاکنون می باشد و این هم باید متذکر شد با توجه به تعالیم اسلامی و فرمایشات مقام معظم رهبری که همیشه راه گشا بوده است نگاه ما به مقوله فرهنگ و حجاب نگاه ایجابی است نه سلبی و امیدواریم مورد رضایت خداوند قرار گیرد.

نظرات بینندگان