کد خبر: ۶۷۰۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۱ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر شیراز:

تکلیف نیروهای شرکتی شهرداری را مشخص کنید

تا زمانی که گره ترافیک گشوده نشده احداث زیرگذر و روگذرها تنها راه پیش روی کلان‌شهرها است.
به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی شیرازه، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر شیراز با تاکید بر ضرورت ساماندهی نیروهای شرکتی شاغل در شهرداری شیراز گفت: نیروهای شرکتی دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد که از نیروهای فعال شورا هستند، باید تعیین تکلیف شوند.

زین العابدین عرب در هشتاد و هشتمين جلسه علني شوراي اسلامي شيراز اظهار کرد: نیرویی که بناست در سازمان خدمات ایمنی و آتش نشانی فعالیت کند، باید از نیروهای بومی و یا حداقل ساکن شیراز باشد و همچنین بدن ورزیده و آمادگی لازم برای فعالیت در عملیات‌های خطرناک را داشته باشد.

عضو شورای اسلامی شهر با اشاره به چشم‌اندازهای متفاوت برنامه پنج ساله گفت: در برنامه پنج‌ساله شهر شیراز، شهر به عنوان موجودی زنده نگریسته شده و موفقیت عمرانی و توسعه‌ای شهر به حدی بوده که با وجود مشکلات اقتصادی شاهد به ثمر نشستن فعالیت‌های عمرانی بسیار هستیم و این امر جای تقدیر دارد.

عرب همچنین با اشاره به مشکلات ترافیکی سطح شهر افزود: تا زمانی که تردد مردم در شهر با مشکل جدی مواجه است و گره ترافیک گشوده نشده احداث زیرگذر و روگذرها تنها راه پیش روی کلان‌شهرها خواهد بود.

وی در بخش دیگری از نطق پیش از دستور خود هدف برونسپاري امور شهرداري را تسهيل امور و روان‌سازي فعاليت‌ها عنوان و اظهار کرد: امروز دفاتر پيشخوان در انجام امور فني و داراي محاسبات و تخصصي، با مشكل مواجه هستند و كاركنان این دفاتر اطلاعي درخصوص امور و فعاليت‌هاي تخصصي شهرداري ندارند و به‌همين دليل نمي‌توانند راهنما و پاسخگوي مطالبات و سئوالات شهروندان باشند.

عرب خواهان نظارت کارشناسی بر فعالیت های دفاتر پیشخوان دولت شد و تصریح کرد: در ابتدا قرار بود مواردی که انجام آن‌ها توسط شهرداری مشکل‌زا است برون سپاری شود در حالی که اموری همچون پرداخت عوارض شهرداری در گذشته به آسانی در شهرداری ها انجام می شد اما در حال حاضر ما شهروندان را مجبور كرده‌ايم علاوه بر عوارض مصوب، 8 هزارتومان هم بابت حق‌الزحمه به دفاتر پيشخوان بپردازند که اين تحميل هزينه به شهروندان و زمينه‌ساز ايجاد نارضايتي آنان است.

وي همچنين با قدرداني از اقدامات شهرداري شيراز درخصوص فضاي‌سبز، فضاسازي و زيباسازي شهري، گفت: مجموعه شهرداري و شورا تلاش مضاعفي براي زيباسازي شهر انجام داده‌اند و شهرداري شيراز در ايام نوروز نيز با آمادگي كامل پذيراي زائران و گردشگران خواهد بود.

نظرات بینندگان