کد خبر: ۶۷۰۹۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۱ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
عضو شورای شهر شیراز:

شهرداری خود را از وابستگی به عوارض نجات دهد/ برنامه پنج‌ساله شهرداری بازنگری شود

برای تحقق اقتصاد مقاومتی خریدهای مصوب در بودجه از اقلام داخلی انجام شود.
‌به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی شیرازه، عضو شورای شهر شیراز ضمن تقدیر از مدیران شهرداری بخاطر تلاش های گسترده در جهت تدوین و ارائه لایحه بودجه خواستار تغییر نگاه شهرداری از کسب درآمد به‌وسیله عوارض شد و گفت: استدعا دارم مدیران شهری در لایحه بوجه سال آینده در این زمینه راهکارهای نوین به شورا ارائه دهند زیرا جهش درآمد شهرداری از این طریق ممکن نبوده و فشار زیاد بر مردم نیز تبعات منفی متعددی را به دنبال خواهد داشت.

غلام‌علی ترابی در هشتاد و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز در نطق پیش از دستور اظهار کرد: بی شک مجموعه بزرگ شهرداری این امکان را دارد تا با بهره‌گیری از راه‌های متعدد درآمدزایی چه در ارزش افزوده زمین و چه سایر منابع قوی، این شهر را از وابستگی به عوارض نجات دهد و همچنان شیراز را در قله نوآوری و بهره وری نگاه دارد.

این عضو شورای شهر شیراز ضمن تاکید بر لزوم تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: اگر خریدهای مصوب در بودجه از اقلام داخلی انجام شود، از منابع مالی شهرداری به نوعی در جهت ایجاد اشتغال و حفظ سرمایه ملی استفاده شده و خواست مردم و فرمایش رهبر معظم انقلاب نیز محقق خواهد شد.

ترابی با اشاره به گذشت سه سال از برنامه پنج ساله شهرداری شیراز و مشخص شدن بعضی از نقاط ضعف این برنامه تاکید کرد: لزوم بازنگری در برخی موارد مشهود می باشد و از مدیران برنامه‌ریزی شهرداری و همکاران خود در شورا درخواست بازنگری این برنامه را دارم.

وی با بیان اینکه همه کارشناسان و خبرگان حوزه شهرسازی معتقدند شهر یک کالبد زنده است و باید در خدمت شهروندان قرار گیرد، اظهار کرد: از همه تصمیم‌گیران در عرصه‌های مختلف شهری درخواست می‌شود رویکرد انسان‌محوری را به جای خودرو‌محوری در شهر لحاظ کنند.

عضو شورای شهر شیراز خاطرنشان کرد: در راستای حل مشکل ترافیک همکاری دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری، نیروی انتظامی، آموزش و پرورش و فنی حرفه‌ای، فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر دستگاه‌ها لازم است.

نظرات بینندگان