کد خبر: ۶۷۰۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۸ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
مدیرکل کمیته امداد فارس:

500 خانوار شیرازی در خانه‌های ناامن بافت قدیم زندگی می کنند

شهرداری ساختمان‌های بلا استفاده و در طرح واقع شده را در اختیار افراد بی‌خانمان قرار دهد.
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس با بیان اینکه در دولت نهم و دهم مشکل مسکن دو هزار خانوار در شیراز حل شد، اظهار کرد: اما مشکل مسکن همچنان باقی است و 500 خانوار شیرازی به سبب نداشتن مسکن، در خانه‌های بافت قدیم سکونت دارند که با کوچکترین بادی مسکن آنان بر سرشان فرو می‌ریزد.

علی الهیاری در هشتاد و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی این شهر گفت: در شرایط فعلی برخی از نیازمندان حتی از طریق کپرنشینی یا چادر نشین زندگی می‌کنند که به هیچ وجه شایسته شهر شیراز نیست و در یک مورد در جاده کفترک فردی در چادر زندگی می‌کرد و پس از اطلاع‌رسانی توسط رسانه‌ها، یک همشهری برای ایشان منزل تهیه کرد.

وی پیشنهاد داد که ساختمان‌های بلا استفاده در شهرداری و ساختمان‌های در طرح واقع شده در اختیار کمیته امداد قرار گیرد تا بتوان آن‌ها را به صورت موقت به افراد بی‌خانمان اختصاص داد.

مدیرکل کمیته امداد فارس با اعلام اینکه در شهرستان شیراز 21 هزار و 860 خانوار کمک معیشتی می‌گیرند و در مجموع 45 هزار نفر را شامل می‌شوند، خاطرنشان کرد: در شهر شیراز و زرقان 9 هزار و 944 خانوار به سبب فوت سرپرست، بیش از 5 هزار خانوار به دلیل از کار‌افتادگی، 3 هزار و 755 خانوار زنان مطلقه، هزار و 150 خانوار به سبب بیماری سرپرست، 554 خانوار به دلیل زندانی بودن سرپرست، 351 مورد نیز به سبب سایر موارد از قبیل متارکه، ترک والدین، 147 نفر به سبب نداشتن پدر و مادر، بد سرپرستی و غیره در شمار خانوارهای زیر پوشش کمیته امداد هستند.

این مقام مسئول با بیان اینکه در استان فارس هفت درصد و در شیراز دو درصد خانوارها زیر پوشش امداد هستند، گفت: توجه به فقرا به دفعات در قرآن کریم مورد اشاره قرار گرفته و اگرچه اکثر مردم ما به صورت فردی دغدغه نیازمندان را دارند اما توجه سیستماتیک به فقرا بحثی است که ما پیگیر آن هستیم.

وی اظهار کرد: بخشي از اتكای كميته امداد به صندوق‌هاي صدقات است اما مجموع درآمد اين صندوق‌ها در يكسال گذشته 13 ميليارد تومان بوده كه حتي پاسخگوي تامين نياز دانشجويان تحت پوشش ما نيست.

الهیاری به مقایسه فقر در دوران گذشته و اکنون پرداخت و گفت: فقر دهه 60 مانند سرماخوردگی، ساده بود اما فقر امروز نسبی، پیچیده و مانند سرطان کشنده است؛ فقر دهه 60 فقری مردانه و فقر امروز زنانه است و بسیاری از زنان جامعه از ظلم مردی گریزان شده و سرپرست خانوار شده‌اند که گاه باید سه شیفت در خانه دیگران کلفتی کنند.

مدیرکل کمیته امداد فارس با بیان اینکه روزی نیست که خانمی به ما مراجعه نکند و با دستی لرزان نگوید که دیگر رمق کار ندارد، افزود: خانم‌هایی به سراغ ما می‌آیند که شوهر آنان مانند تکه‌گوشتی در خانه افتاده و از کار افتاده شده و با دستی که از شدت سبزی خرد کردن رنگ سبز پیدا کرده و دیگر نای کار کردن ندارد.

در ادامه جلسه محسن معین، عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: ما خیلی از موارد ماده 17 را خرج همایش، شام‌های کنفرانس‌ها، موسسات و غیره کرده‌ایم که امید داریم خداوند ما را به سبب این کار ببخشد.

محمد حق‌نگر دیگر عضو شورا نیز با بیان اینکه شورا گاه به افراد چند میلیون تومان بابت ورزش یا فعالیت‌های دیگر کمک کرده، خواستار افزایش رقم کمک شورا به مددجویان کمیته امداد به حداقل 200 میلیون تومان شد.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورا نیز پیشنهاد کرد اعضای شورا پرداخت اجاره یک یا چند خانواده را بنا به توان خود تقبل کنند.

بنابراین گزارش در هشتاد و هشتمین جلسه علنی شورای شهر شیراز در طرحی دوفوریتی مصوب شد 50 میلیون تومان توسط شورا از محل ماده 17 برای کمک به کمیته امداد اختصاص یابد.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Germany
سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
0
اقای مدیرکل درامدهای کمیته امداد کجا میرود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟