کد خبر: ۶۷۱۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۵ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
در صحن علنی شورای شهر شیراز چه گذشت؟

از بررسی طرح مدیریت سلامت شهری تا تجلیل از مدال‌آوران پاراالمپیک آسیا

بیش از 100 واحد مسکونی برای اسکان مسافران نوروزی ثبت‌نام کرده‌اند.
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، در هشتاد و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز از 9نفر از مدال‌آوران بازی‌های پارآسیایی کره جنوبی و اسماعیل دل‌شاد، رئیس هیات ورزش‌های جانبازان و معلولان فارس تجلیل شد و به دارندگان مدال طلا 7 میلیون، مدال نقره 5 میلیون و مدال برنز 3 میلیون تومان هدیه داده شد که ساره جوانمردی، ملی‌پوش تیراندازی که دو مدال طلا را کسب کرده بود بیشترین سهم را از جوایز شورا داشت.

در این جلسه مدیرکل ورزش و جوانان فارس ضمن تقدیر از حمایت‌های شورای شهر شیراز از ورزشکاران اظهار کرد: حمایت‌های شورای شیراز از ورزشکاران در مسابقات آینده اثرات مثبتی خواهد داشت.

سید غلامرضا کمانه گفت: ورود قهرمانان به عرصه‌های ایثارگری مهم خواهد بود و به‌یقین به‌کارگیری قهرمانان ورزش در آتش‌نشانی موضوعی قابل‌اجرا خواهد بود که امید است مسئولان به جد پیگیر آن باشند.

وی کسب یک‌چهارم از مدال‌های تیم ملی ایران در بازی‌های پارآسیایی کره جنوبی توسط ورزشکاران فارس را نشان از توانمندی‌های بالای ورزشکاران پارآسیایی این استان دانست و افزود: جای تشکر است که شورای شهر شیراز لازم می‌داند که از این قهرمانان تجلیل کند ضمن اینکه خواستار توجه به ورزشکاران ناشنوای استان نیز هستیم.

کمانه همچنین از اعضای شورا به دلیل تصویب اهدای 500 میلیون تومان به 39 هیات ورزشی استان تشکر کرد و خواستار حمایت شورا از نمایندگان فوتبال فارس در کشور از جمله فجر شهید سپاسی، بهمن و کارا شد.

وی از اعضای شورا درخواست کرد که از روند احداث ورزشگاه میانرود شیراز بازدید کنند و افزود: این ورزشگاه تاکنون 83 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و اعتبار باقی‌مانده آن 17.5 میلیارد تومان نیز تأمین‌ شده است و به‌زودی افتتاح خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس در پایان کسب مقام برتر کشور را توسط هیات ورزش‌های همگانی فارس نشان از قابلیت‌های رئیس این هیات و حمایت‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز دانست.

مردم شیراز اگر اراده کنند در دنیا حرف اول را می‌زنند

شهردار شیراز نیز در این جلسه اظهار کرد: شیراز نخستین شهری است که توانسته پرچم مقدس جمهوری اسلامی، محراب ادیان و موزه مشاهیر را توسط جانبازان شناگر خود در آب‌های نیلگون خلیج همیشه فارس نصب کند و ازاین‌بابت مردم شیراز اگر اراده کنند همیشه حرف اول را نه‌تنها در ایران بلکه در دنیا نیز خواهند زد.

علیرضا پاک‌فطرت با اشاره به کسب 9 مدال در بازی‌های آسیایی اظهار امیدواری کرد که این مقام‌ها در سال آینده بیشتر و رنگین‌تر باشد.

در ادامه محمد حق‌نگر، عضو شورای شهر شیراز بودجه جدید مصوب را نشان عزم جدی این شورا برای حمایت از ورزش شهروندان عنوان کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورا نیز از اختصاص 40 میلیارد تومان به ورزش شیراز هم در بحث سخت‌افزار و هم در بخش نرم‌افزاری آن خبر داد.

محمدرضا هاجری این نوید را داد که در سال آینده با توجه به مدال‌آوری ساره جوانمردی و رکوردشکنی وی در تیراندازی، مجهزترین سالن تیراندازی و تیراندازی با کمان در شیراز احداث خواهد شد.

در ادامه جلسه شورای شهر شیراز بررسی طرح مدیریت سلامت شهری و طرح الزام شهرداری‌های مراکز استان‌ها به راه‌اندازی مرکز کنترل و پایش سلامت، بهداشت و محیط زیست شهری در دستور کار اعضای شورا قرار گرفت.

محمد حق‌نگر، عضو شورای شهر شیراز درخصوص توضیح داد: طرح مدیریت سلامت شهری از طرف معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز و طرح راه‌اندازی مرکز کنترل و پایش سلامت از طرف دبیرخانه مجمع مشورتی روسای شوراهای مراکز استان‌ها ارسال شده بود و به صورت همزمان در کمیسیون خدمات شهری، محیط زیست و بهداشت شورای شهر شیراز بررسی شد.

وی با بیان اینکه در بودجه سال 94پیش‌بینی شده که این طرح‌ها اجرا شود، گفت: مرکز کنترل و پایش سلامت شهرداری‌ها وظایف ساماندهی پسماندهای ساختمانی و صنایع، مبارزه با جانوران موذی شهری، کاهش انواع آلودگی‌های شهری و غیره را با همکاری سایر دستگاه‌ها بر عهده دارند.

پاک‌فطرت، شهردار شیراز نیز تصریح کرد: چگونه می‌خواهیم مرکز مدیریت سلامت شهری را تشکیل دهیم درحالی که شهرداری تهران که یک کلانشهر است هنوز این طرح را نپذیرفته و ضمن اینکه ما می‌خواهیم مدیریت یکپارچه شهری داشته باشیم اما باید توجه کرد که با اجرای این طرح مسئولیت شورا و شهرداری سنگین‌تر می‌شود و هر مشکلی در شهر پیش آید باید ما پاسخگو باشیم.

در نهایت طرح مدل مدیریت سلامت شهری تصویب شد و براساس این مصوبه شهرداری موظف است ظرف سه ماه اساسنامه‌ای را برای اجرای این طرح تهیه و تدوین و در صحن شورا ارائه کند.

در غرفه‌های نورزی فقط کالاهای بومی و ایرانی عرضه می‌شود

در ادامه جلسه علنی شورای شهر شیراز بهرام پارسایی، رئیس کمیسیون گردشگری شورا با اشاره به آمادگی ستاد تسهیلات سفر نوروزی شیراز اظهار کرد: به منظور رفاه مسافران نوروزی پارکینگ‌‌های شهر نسبت به گذشته 25 درصد افزایش یافته و با همکاری سازمان اتوبوسرانی گشت‌های ویژه مهمانان نوروزی راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز بیش از 2 هزار غرفه صنایع دستی در شیراز برپا می‌شود مشروط به اینکه کالاهایی عرضه شده بومی و ایرانی باشد، گفت: بیش از 100 واحد مسکونی برای اسکان مسافران ثبت‌نام کرده‌اند و 10 پارک نیز برای اسکان مسافران نوروزی آماده شده است.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر شیراز خاطرنشان کرد: 300 کانکس و چادر در باغ‌ جنت و زیباشهر استقرار یافته و در کمپ‌های مختلفی که برای مسافران در نظر گرفته شده 100 کانکس vip با امکانات اتاق خواب، سرویس بهداشتی و حمام در باغ جنت در نظر گرفته شده است.

نظرات بینندگان