کد خبر: ۶۷۱۰۹
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۶ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۳

پول کمیته امداد کجا می رود!؟

تصورمان این بود که برای تأثیر گذاری بیشتر، ما را به دوردست ترین روستاهای محروم شهرستان خواهند برد، اما ظاهراً نیازی به این کار نبود چرا که در همین شهر ارسنجان...
به گزارش سرویس شهرستان های شیـــرازه، این روزها به رسم سال های اخیر قرار است جشن نیکوکاری در سراسر کشور برگزار شود. نهادهای مرتبط همواره در این ایام سعی می کنند مردم نوع دوست ایران به مشارکت بیشتر در این کار خیر تشویق کنند. وظیفه ما هم به عنوان یک رسانه این است که سهمی هرچند اندک در این اقدام داشته باشیم اما به دور از کارهای کلیشه ای  و تکراری.
ارسن نیوز نوشت: به ذهن مان رسید تا به جای صحبت از ارزش کار خیر و کمک به نیازمندان که در برابر مردم نوع دوست ارسنجان زیره به کرمان بردن است، مقصد کمک های مردمی در شهرستان را برای مردم نامایان تر کنیم. لذا از مسوول کمیته امداد امام خمینی(ره) ارسنجان خواستیم زمینه دیدار و تهیه گزارش از چند خانواده تحت پوشش این نهاد را برای مان فراهم کند که خوشبختانه با استقبال مواجه شد و به همراه یکی از کارکنان این نهاد به دیدار چند خانواده تحت پوشش رفتیم.

در حالی که تصورمان این بود که برای تأثیر گذاری بیشتر، ما را به دوردست ترین روستاهای محروم شهرستان خواهند برد، اما ظاهراً نیازی به این کار نبود چرا که در همین شهر ارسنجان هم مددجویانی وجود دارند که وضعیت زندگی شان برای ـدثیر گذاشتن بر هر انسان خیر اندیشی کافی است و جالب تر آنکه 2 خانواده از خانواده هایی که مسوولین کمیته امداد برای دیدار ما در نظر گرفته بودند، در فاصله ی کمتر از 100 متر از دفتر ارسن نیوز که تقریباً در مرکز شهر قرار دارد زندگی می کردند. کسانی که حتی ما هم که بچه همین محله ایم از حضور و نحوه امرار معاشان بی خبر بودیم!

آنچه در اینجا مشاهده می کنید عکس هایی از وضعیت زندگی تعدادی از کسانی است که کمک های مردمی کمیته امداد ارسنجان به آن ها اختصاص می یابد. کسانی که البته بیشتر از کمک های این نهاد، روی یارانه های نقدی حساب می کنند که ما در این مجال نمی خواهیم وارد این بحث شویم. در تهیه این عکس ها تلاش کردیم شدن و عزت این انسان های نیازمند حفظ شود و لذا چهره این عزیزان را به وضوح نمایش نداده ایم.

 

اینجا محل زندگی دو خواهر نابینا و بی سرپرست است! یکی از همان محل هایی که در فاصله ی کمتر از 100 متر در دفترمان قرار دارد! این دو خواهر غیر از کمک های کمیته امداد امام خمینی(ره) ارسنجان و یارانه ها هیچ درآمد دیگری ندارند!

 

 

 

اینجا هم محل زندگی یک زوج شرافتمند قدیمی و ارسنجانی است که اکنون گرد پیری بر زندگی شان نشسته و با از کار افتادگی مرد خانه، هرچند فرزندانشان در حد توان به آن ها کمک می کنند اما باز هم نیازمند کمک های کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند. این خانه هم در فاصله کمتر از 100 متر از دفتر ارسن نیوز قرار دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اینجا هم محل زندگی یک مادر اهل شهر ارسنجان است که سال هاست با یک بیماری لاعلاج دست و پنجه نرم می کند. بیماری ای که داروهای گران قیمتش، فقط طول زندگی این بانو را بیشتر می کند. داروهایی که این زن برای ـدمین ان ها، علاوه بر کمک های فرزندانش، محتاج حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) ارسنجان نیز هست.

 

 

 

 

 

این جا هم خانه ای در یکی از محله های مرکزی شهر ارسنجان است. جایی که یک پیرمرد از کار افتاده و نیازمند مراقبت به همراه همسر پیرش و چند فرزند مستضعف زندگی می کنند. اداره زندگی آن ها بدون کمک های کمیته امداد امام خمینی(ره) ارسنجان امکان پذیر نیست.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اینجا هم خانه ای در دل در یکی از محله های تقریباً اعیان نشین شهر ارسنجان قرار دارد. مرد خانه که مشکل بینایی دارد قادر به کار نیست و سرپرستی زن و فرزندی را به عهده دارد که تنها محل گذران زندگی شان کمک های کمیته امداد امام خمینی(ره) ارسنجان و یارانه های نقدی است! اطاقی که این مرد در آن زندگی می کند بیشتر به یک دخمه شبیه است. و حتی فاقد لامپ ساده است! خودش می گفت به خاطر مشکل بینایی خاصی که دارد، به نور لامپ حساس است! تهیه عکس از این تاریک خانه هم فقط با فلش دوربین میسر بود!



 


و اما اینجا! اینجا در حاشیه ی بیرونی شهر ارسنجان قرار دارد که محل زمدگی 2 خانواده ی مستضعف است اما خانه نیست! اینجا در اصل یک گاوداری قدیمی است که دو خانواده ای که سال هاست مقیم ارسنجان شده اند در آن زندگی می کنند. سرپرست خانواده نابینا است و تنها ممر درآمدشان کمک های کمیته امداد امام خمینی (ره) ارسنجان و دستمزد ناچیز چوپانی است! البته اخیراً به منظور خودکفایی تعدادی بز و گوسفند از طرف کمیته امداد در اختیار آن ها قرار گرفته تا شاید از این وضعیت خارج شوند. جالب است که اطاقک های قدیمی گاوداری که این 2 خانواده در آن ها گذران زندگی می کنند، با آتش هیزم گرم می شود و به قدری تاریک است که تهیه عکس از آنها در دل روشنایی یک روز آفتابی، فقط با فلش دوربین امکان پذیر بود!

 

 

 



 

 



 

این ها نمونه هایی بودند از افراد نیازمندی که کمک های مردمی بوسیله کمیته امداد به سمت آن ها هدایت می شود که دیدی همگی در همین شهر ارسنجان زمدگی می کنند. حال خودتان حدس بزنید خانواده های این چنینی که در روستاهای محروم و رنجیده از خشکسالی شهرستان زندگی می کنند دیگر چه وضعی دارند!؟

روز چهارشنبه آغاز جشن نیکوکاری در کشور و شهرستان و شهر ماست. این روز به جمع آوری کمک های دانش آموزان اختصاص دارد و زنگ نیکوکاری در مدارس نواخته می شود. روز پنج شنبه به جمع آورب کمک های مردمی در پایگاه های سطح شهر و روز جمعه هم به جمع آوری کمک های نمازگزاران جمعه اختصاص دارد.

هرچند مردم شهرستان با مشکلاتی مظیر خشکسالی های چند ساله و گرانی و... مواجه اند اما مطمئنیم بازهم مردم خیراندیش این دیار در این 3 روز نوع دوستی خود را به نمایش خواهند گذاشت. ان شاالله.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
شهروند
Germany
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
0
اگه میسرت به کمیته امداد افتاده باشه از دفتر مدیران ومعاونین وماشینهای تحت اختیارشان وخودرو های شخصی کارکنانش متوجه خواهید شد کجا میرود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
0
خدا لعنت کنه اونایی که اختلاس کردند و اختلاس می کنند و اختلاس خواهند کرد .
حق این بیچاره ها را کی می خواد بده
کی می خواد فردای قیامت جوابگوی این بچه های صغیر و یتیم باشه
امداد
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
0
باید کمیته روش گدا پروری را حذف کنه وبه افراد به جای دادن چند ماهی ماهیگیری یاد بده تا تمامی افراد محروم از کلمه محرم بی نیاز بشن منظور خودکفا شدن واین دفتر وستک ها هم آسیب برای دین ومردم می باشد خدا یا چنان کن سرآنجام کار تو خشنود باشی وما رستگار
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
0
تو این عکس بنده خدا فقط 7 میلیون حیوون داره!
علی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
0
از ساعت 4 صبح تا ساعت 8 که شیرازی ها خوابند معتادین از مسیر نماری تا ستاد با چسب اسکناسهای داخل صندوق های کمیته را می کسند این در حالی است که کمیته امداد و نیروی انتظامی از قضیه خبر دارد.
abbas
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
0
تاکنون کمیته امداد امام خمینی به محرومان کشورهای لبنان، سوریه، آذربایجان، تاجیکستان، افغانستان، عراق، کومور و فلسطین کمک کرده است.[۷] در ماه رمضان ۱۳۹۲ شمسی حدود ۴۰ هزار سبد غذایی اهدایی کمیته امداد امام خمینی میان مردم نوار غزه توزیع گردید.
معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) از افزایش صدقات در کشور خبر داد و گفت: ‌هم اکنون ماهیانه بیش از 21 میلیارد تومان صدقه در کشور جمع‌آوری می‌شود.

به گزارش فارس، سعید ستاری

http://www.tabnak.ir/fa/news/446100/ © www.tabnak.ir
معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد در این باره فارس اعلام کرده است که ایـرانـی‌ها روزانه 500‌میلیون، ماهانه 15‌میلیارد و سالانه 180‌میلیارد تومان به عنوان صدقه پرداخت می‌کنند.(سال92)